صید ۳۹۲ تن ماهی استخوانی در گیلان

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان، از برداشت ۳۹۲ تن انواع ماهیان استخوانی از دریای خزر خبر داد و گفت: ارزش ناخالص فروش ماهیان صید شده ۳۲۷ میلیارد ریال بوده است.

صید ۳۹۲ تن ماهی استخوانی در گیلان

اکبر ایلدرم با بیان اینکه شرکت های تعاونی صیادی پره استان گیلان از ۲۰ مهرماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده اند، گفت: تاکنون ۳۹۲ تن انواع ماهیان استخوانی برداشت شده که این مقدار صید نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد کاهش داشته است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گیلان تصریح کرد: یکی از دلایل کاهش صید در این مقطع زمانی افزایش تعداد روزهای کولاکی دریا و صید غیر مجاز بوده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش ناخالص فروش ماهیان صید شده ۳۲۷ میلیارد ریال بوده است، تاکید کرد: میانگین سرانه هر شرکت تعاونی پره از این میزان صید هشت تن است که با ۵۸۰۰ مرتبه پره کشی توسط ۴۹ شرکت تعاونی پره از آستارا تا چابکسر با حضور ۴۰۰۰ نفر صیاد انجام گرفته است.

ایلدرم، با اشاره به گونه های برداشت شده ماهی از دریای خزر توسط ماهیگیران استان گیلان، اظهار کرد: بیشترین صید انجام شده متعلق به گونه ماهی کفال با ۲۲۷ تن است که این میزان ۵۸ درصد کل صید را شامل می شود.

وی افزود: ماهی سفید با ۱۴۴ تن معادل ۳۷ درصد و سایر گونه ها شامل کپور، سیف، سوف همچنین انواع کولی با ۲۱ تن معادل پنج درصد از کل صید انجام شده طی مدت مذکور را به خود اختصاص داده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان، با بیان اینکه صید ماهی از خزر تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ ادامه دارد، عنوان کرد: بعد از اتمام این مدت براساس نظر کمیته مدیریت صید استان نسبت به اتمام یا تمدید صید تصمیم‌گیری می‌شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها