قطر حمله به نفتکش در بندر جده را محکوم کرد

وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای هدف قرار دادن نفتکش در بندر «جده» عربستان را محکوم کرد.

قطر حمله به نفتکش در بندر جده را محکوم کرد

وزارت خارجه قطر پس از اینکه ریاض خبری در خصوص هدف قرار دادن نفتکش در بندر «جده» را منتشر کرد، در بیانیه خود اعلام کرد: قطر حمله به یک نفتکش در بندر «جده» عربستان را به شدت محکوم و این حمله را اقدامی خرابکارانه قلمداد می‌کند چرا که با تمامی اصول و قوانین بین‌المللی تناقض دارد.

وزارت خارجه قطر همچنین اعلام کرد، این اقدام تأثیر بسیار خطرناکی بر آزادی دریانوردی، امنیت، ثبات و امدادرسانی‌ها در زمینه انرژی می‌گذارد.

این وزارتخانه در بیانیه خود مجدداً بر موضع ثابت دوحه در مخالفت با خشونت و اقدامات جنایتکارانه و خرابکارانه با هر دلیل و انگیزه‌ای تاکید کرد.

پیشتر، شرکت کشتیرانی هافنیا اعلام کرد، نفتکش وابسته به این شرکت در مقابل بندر جده عربستان هدف انفجار قرار گرفت.

ناخدای این نفتکش به شبکه العربیه گفت، قایق‌های کوچکی قبل از انفجار در سواحل بندر جده رویت شدند و علت انفجار مشخص نیست و علت خارج از نفتکش بود.

ناخدای این کشتی گفت،‌ گزارش منتشر شده از سوی شرکت مالک این نفتکش تاکید کرده که انفجار به دلیل عوامل خارجی بوده و یکی از مخزن‌های نفتکش دچار خسارت شد.

شرکت کشتیرانی هافنیا نام کشتی دچار حادثه را "بی ‌دبلیو راین" اعلام کرده و گفته که این کشتی با پرچم سنگاپور در حال تخلیه بار در بندر شهر جده بود.

در بیانیه این شرکت آمده این کشتی "پس از نیمه‌شب یکشنبه به‌وقت محلی، هدف حمله قرار گرفت و عرشه‌ آن دچار حریق شد اما تمامی ۲۲ ملوان کشتی موفق شدند به‌موقع از آن خارج شوند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها