عذرخواهی شبکه آساهی ژاپن از شینزو آبه

شبکه تلویزیونی آساهی ژاپن گزارشی را که درباره بازجویی شینزو آبه نخست وزیر سابق این کشور توسط دادستانها به دلیل پرونده پولهای سیاسی پخش شده، نادرست خوانده و از او عذرخواهی کرد.

عذرخواهی شبکه آساهی ژاپن از شینزو آبه

شینزو آبه که در ماه سپتامبر به دلیل وضعیت بد سلامتی از سمتش استعفا کرد، با گزارش‌هایی درباره کمک دفترش به پوشش هزینه‌های مهمانی‌های حامیانش مورد هجمه قرار گرفته است؛ کاری که نقض قوانین مربوط به تامین مالی محسوب می شود و سال گذشته میلادی نیز از سوی شینزو آبه در زمان مورد پرسش قرار گرفتن در پارلمان تکذیب شد.

شبکه آساهی در وبسایتش نوشت: مساله بازجویی از شینزو آبه، نخست وزیر سابق نادرست از آب درآمد. ما از نخست وزیر سابق و افراد مربوطه و بینندگانمان عذرخواهی می‌کنیم.

شبکه آساهی با استناد به حرفهای چند قانونگذار حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن گزارش کرده بود، شینزو آبه از سوی دادستانهای توکیو یا در روز پنجشنبه یا قبل از آن مورد بازجویی قرار گرفته است.

دفتر شینزو آبه بعد از گزارش اولیه شبکه آساهی به پرسشها درباره آن پاسخ نداد. رسانه‌های داخلی ژاپن ماه جاری میلادی گزارش کردند، دادستانها از آبه خواستار بازجویی داوطلبانه در پرونده‌ای در خصوص منشی او از بابت گزارش نکردن یک سری هزینه‌های مرتبط با مهمانی‌های شام که به 40 میلیون ین رسیده، شده‌اند.

روز جمعه رسانه‌های داخلی ژاپن گزارش کردند، آبه ممکن است احتمالا قبل از سال جاری میلادی به جهت پاسخ دادن به پرسشها به پارلمان احضار شود و قبل از گزارش اولیه شبکه آساهی، نقل قولی از آبه منتشر شد مبنی بر اینکه او به پرسشها با حسن نیت پاسخ خواهد داد.

روزنامه نیکی شیمبون به نقل از او گزارش کرد که گفته است: دادستانها هم اکنون در حال تحقیق درباره این مساله هستند اما به مجرد موجود شدن نتایج من مایل هستم به پرسشها با حسن نیت پاسخ بگویم. البته من همچنین مایل هستم با حسن نیت به پرسشهای پارلمان پاسخ دهم.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • شاه غلام
    0

    نخست وزیر کشورشون رو بخاطر پوشش هزینه های مهمانی دادگاهی و بازجویی کردن کاری که هویدا هم در ایران نمیکرد و اینقدر سالم بودیم اما تا تونستید به شاه انگ زدید و هویدا رو بی گناه کشتید! الان هزار میلیارد گم میشه الان یه سری از موسسات نباید حساب کتاب پس بدن!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها