۳۰۰ پرستار قزوینی در انتظار مشخص شدن آینده شغلی خود هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین گفت: ۳۰۰ نیروی قراردادی پرستار ما در انتظار تعیین تکلیف قراردادهای خود و مشخص شدن آینده شغلی خود هستند.

۳۰۰ پرستار قزوینی در انتظار مشخص شدن آینده شغلی خود هستند

پیمان نامدار با اشاره به مشکلات پرستاران قراردادی استان اظهار داشت: 300 نیروی قراردادی پرستار ما در بیمارستان‌ها در انتظار تعیین تکلیف قراردادهای خود و مشخص شدن آینده شغلی خود هستند. ضمن این که 111 نفر از این 300 نفر هم منتظر تمدید قراردادهای کاری هستند.

وی با بیان اینکه حدود 98 درصد کل جمعیت کادر بهداشت و درمان استان قزوین را پرستاران و کادر پرستاری و پیراپزشکی تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: از 3000 نفر کادر درمان استان 2930 نفر جزو کادر پرستاری ما هستند که علاوه بر پرستار بخش متخصصان هوشبری و بهیار و بهورز را هم شامل می‌شوند.

نامدار ادامه داد: در کل 2087 نفر به عنوان پرستار حرفه‌ای و متخصص در سطح بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان قزوین فعالیت می‌کنند که 1486 پرستار در بیمارستان‌های دولتی تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی و 601 پرستار هم در بیمارستان‌های خصوصی و تامین اجتماعی فعالیت می‌کنند. ضمن اینکه 182 متخصص هوشبری داریم که 112 هوشبر در بیمارستان‌های دولتی و بقیه در بیمارستان‌های خصوصی فعال هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به فداکاری‌های کادر درمان و پرستار استان قزوین از ابتدای شکل‌گیری بحران کرونا گفت: متاسفانه از جمه 3 هزار نفر کادر بهداشتی و درمانی استان قزوین 841 نفر در مراحل مختلف درگیر بیماری کووید-19 و ویروس کرونا شدند که 581 نفر از آنها در بیمارستان‌های دولتی و بقیه در بیمارستان‌های خصوصی، تامین اجتماعی و مرکز فوریت‌های پزشکی فعالیت دارند.

نامدار با اشاره به شهادت 3 پرستار قزوینی در 10 ماه اخیر افزود: شهید شرف‌خواه، شهید میانه‌ساز و شهید نصیرلو 3 نفر از پرستاران خوب و مجرب ما بودند که در جریان مواجهه با بیماران کرونایی گرفتار این ویروس منحوس شده و جان خود را در راه نجات بیماران از دست دادند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های زیادی که در حوزه تهیه واکسن کرونا اتفاق افتاده است، ادامه داد: بخش عمده این پیشرفت‌ها مدیون مواجهه مستقیم پرستاران با بیماران کرونایی و بیماری کووید-19 است که تجربیات آنها در حوزه دانش و پژوهش در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه درمان قرار گرفته و امروز شاهد آماده‌ شدن تدریجی واکسن کرونا در کشور هستیم.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها