اشرافیت سیاسی تهدید جدی برای انقلاب است/ سیاه‌نمایی و القای یأس هدف امروز دشمنان انقلاب است

امام جمعه قم گفت: اشرافیت سیاسی و سوء مدیریت در برخی دستگاه‌ها، تهدید جدی برای انقلاب اسلامی است، ساده‌زیستی و تکریم ارباب رجوع و پیشبرد اقتصاد مقاومتی یک تکلیف الهی و یک ضرورت برای بازسازی اعتماد مردم است.

اشرافیت سیاسی تهدید جدی برای انقلاب است/ سیاه‌نمایی و القای یأس هدف امروز دشمنان انقلاب است

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با تأکید بر رعایت تقوای الهی بیان کرد: همواره در مسیر انسان‌‌ها موانعی وجود دارد که اگر انسان با این موانع آشنا نباشد، سقوط خواهد کرد، بنا بر این انسان‌ها در مسیر حق و حقیقت باید تقوا داشته باشند تا گمراه نشوند.

وی با بیان اینکه یکی از معانی فتنه، امتحان کردن است گفت: انسان‌ها به‌گونه‌ای آفریده‌ شده‌اند که در زندگی دچار شک و تردید در انتخاب می‌شوند و این امتحان‌ها به این دلیل است که مشخص شود چه کسی راه حق و چه کسی راه باطل را انتخاب می‌کند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: خداوند همه افراد حتی اولیا و انبیا را در معرض امتحان قرار داده است و ایشان نیز همواره مورد امتحان الهی قرار می‌گرفتند.

سعیدی تصریح کرد: تقوا در رشد انسان و جلوگیری از انحرافات شخصیتی، تأثیر بسیار زیادی دارد البته تقوا باید به همان صورت که در قرآن بیان شده است، رعایت شود.

وی با اشاره به سالروز عملیات کربلای 4 تصریح کرد: عملیات کربلای 4 نام عملیات نظامی تهاجمی نیروهای ایرانی در جنگ ایران و عراق است که این عملیات با رمز محمد رسول‌الله در محور ابوالخصیب به صورت گسترده در تاریخ 5 دی انجام شد؛ این روز یادآور رشادت‌ها و ایثار‌های شهدا و رزمندگان است و هیچگاه نباید شهدا و دستاورد‌ها آنان را فراموش کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به میلاد حضرت عیسی(ع) که یکی از پیامبران اولوالعزم هستند اظهار کرد: چهارم دی مصادف با بیست و پنجم دسامبر سالروز تولد پیامبر صلح و دوستی، مهربانی و مودّت حضرت عیسی(ع) است؛ این روز را به تمام مسیحیان تبریک می‌گویم و از مسیحیان می‌خواهم که در مسیر و راه این پیامبر حرکت کنند.

وی با اشاره به 5 دی روز ایمنی در برابر زلزله افزود: روز پنجم دی ماه مصادف با واقعه زلزله بم، در تقویم رسمی کشور روز ملی ایمنی در برابر زلزله نام‌گذاری شده است؛ نام‌گذاری این روز به عنوان روز ملی ایمنی در برابر زلزله فرصتی را فراهم کرده است تا هر ساله با برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و ترویجی متنوع در این روز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره چند ده هزار قربانی این فاجعه تلخ، زمینه ارتقاء آگاهی عمومی و شاخص‌های ایمنی در برابر زمین لرزه در کشور فراهم شود.

امام جمعه قم با تبریک سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع) خاطرنشان کرد: حضرت امام حسن عسکرى(ع) در سال 232 هجرى قمرى در روز هشتم ربیع‌ الثانی در شهر مدینه به دنیا آمدند؛ ایشان در میان مردم و بزرگان و حتّى افراد مخالف از احترام خاصى برخوردار بودند.

وی با اشاره به تشکیل نهضت سوادآموزی ادامه داد: هفتم دی ماه سال 1358 حضرت امام خمینی(ره) فرمانی مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی صادر کردند که از جمله کارهای مدبرانه و حکیمانه ایشان بود که بر اساس آمار، آثار و نتایج فراوانی به همراه داشته است؛ البته این آثار همچنان کافی نیست و باید تلا‌ش‌های زیادی صورت گیرد تا بی‌سوادی در کشور ریشه‌کن شود.

سعیدی با اشاره به ولادت حضرت معصومه(س) گفت: رعایت حریم و حرم حضرت معصومه(س) با حفظ عفاف و حجاب، رعایت انصاف از طرف بازاریان، تلاش حوزه علمیه برای ارتقا قم، توجه به معماری اسلامی، پاکیزگی و نظافت شهر و رعایت قوانین رانندگی محقق می‌شود و باید مردم و مسؤولان به این موارد توجه داشته باشند تا حضرت معصومه(س)‌ از ما راضی باشند.

وی با اشاره به درگذشت آیت‌الله حائری شیرازی تصریح کرد: آیت‌الله حائری شیرازی سال‌های زیادی را برای کمک و خدمت به مردم صرف کرد و مجاهدت‌های ایشان چه قبل و چه بعد انقلاب هیچگاه فراموش نمی‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) به شهید مهدی ایمانی اشاره کرد و گفت: شهید مهدی ایمانی از خادمان بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) بود که در درگیری با عناصر گروه تروریستی داعش به فیض شهادت نائل آمد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران با وجود فراز و فرود‌ها و توطئه‌‌های داخلی و بین‌المللی با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب تا تحقق تمدن نوین اسلامی پیش می‌رود ولی در این مقطع باید بیش از پیش به توطئه‌های استکبار و مزدوران منطقه‌ای آن‌ها حساس باشیم و توجه کنیم.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: دشمنان امروز در مقابل مدافعان حرم شکست ذلت‌باری را متحمل شده‌اند و با برجام نیز نتیجه‌ای نگرفتند؛ همچنین با تحریم‌ها اقتصادی نیز به نتایج دلخواه خود دست پیدا نکردند به همین دلیل سعی در سیاه‌نمایی و القاء یأس و ناامیدی در مردم ایران دارند و می‌کوشند تا دستگاه‌های حاکمیتی و روحانیت را تخریب کنند. استکبار جهانی با ترویج باستان‌گرایی سعی می‌کند که به اهداف خود دست پیدا کند و از این طریق به فتنه‌گری نوین می‌پردازد که اثرات آن کمتر از فتنه 88 نیست.

وی ادامه داد: در شرایط حاضر مردم با بصیرت و انقلابی که حماسه 9 دی را رقم زدند باید همچنان در مقابل دشمنان ایستادگی کنند چراکه با وجود مشکلات غیرقابل انکار، تنها راه رفع این مشکلات، ملتزم شدن مردم و مسؤولان به هدایت‌های دلسوزانه مقام معظم رهبری است. باید توجه داشته باشیم که انقلاب اسلامی ایران نیز مانند تمام انقلاب‌های دیگر مشکلاتی دارد ولی باید با اصرار بر تحقق اهداف، تلاش مجدانه و حرکت در مسیر امام و رهبری به تکلیف خود عمل کنیم.

سعیدی با تأکید بر اینکه همه افراد باید به وظایف خود عمل کنند گفت: امروز اشرافیت سیاسی و سوء مدیریت در برخی دستگاه‌ها، تهدید جدی برای کارآمدی انقلاب اسلامی است، ساده زیستی و تکریم ارباب رجوع و پیشبرد اقتصاد مقاومتی یک تکلیف الهی و یک ضرورت برای بازسازی اعتماد مردم است.

وی تصریح کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید تلاش کنند تا بودجه‌بندی به گونه‌ای باشد که مشکلات اقتصادی و روزمره مردم حل شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر جایگاه رفیع شورای نگهبان اظهار کرد: قانون اساسی ایران، ثمره فقه اهل‌بیت(ع) است و همه قوانین کشور بر اساس فقه اهل‌بیت(ع) و آیات قرآن کریم تنظیم و تدوین شده است؛ به همین دلیل به قوای سه‌ گانه و همه دستگاه‌های کشور‌ توصیه می‌کنم که به حریم فقهی شورای نگهبان احترام بگذارند و بدانند که حریم شورای نگهبان، شعبه‌ای از حریم فقهی اهل‌بیت(ع) است.

وی افزود: ایستادگی در برابر نظرات فقهای شورای نگهبان دشمنی با خداوند متعال است، ما مسلمان هستیم و باید مراقب باشیم که نظرهای ما منجر به رد نظر‌های فقهی شورا نگهبان نشود.

منبع: فارس

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها