حریم فقهی شورای نگهبان شعبه‌ای از حریم فقه اهل بیت(ع) است

آیت الله سعیدی با بیان اینکه قانون اساسی ایران ثمره فقه اهل بیت(ع) است، افزود: حریم فقهی شورای نگهبان در واقع شعبه ای از حریم فقه اهل بیت(ع) است؛ نحوه انتقادها و اظهارنظرها منجر به رد حکم فقها نشود.

حریم فقهی شورای نگهبان شعبه‌ای از حریم فقه اهل بیت(ع) است

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم در مصلی قدس عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران علی رغم فراز و فرودها و توطئه های داخلی و بین المللی با وجود زیرساخت های مستحکم فکری و ارزشی و پشتوانه مردمی و هدایت های الهی رهبر فرزانه و با اقتدار منطقه ای، مسیر رشد و پیشرفت را تا تحقق تمدن نوین اسلامی به پیش می برد.

امام جمعه قم ادامه داد: در این مقطع باید بیش از گذشته نسبت به توطئه های آمریکا و صهیونیست ها و مزدوران منطقه ای آنها شناخت و حساسیت لازم را داشته باشیم.

وی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی امروز در مقابل مدافعان حرم شکست ذلت بار خورده اند، از طرفی تحریم اقتصادی آنها برای آسیب زدن جدی به کشور به نتایج دلخواه آنها نرسیده است، از همین رو تلاش گسترده برای القاء ناکارآمدی نظام اسلامی و سیاه نمایی، بدبین کردن ملت به نظام و ایجاد جنگ روانی به شکل سازمان یافته را تدارک دیده اند.

دشمن به فتنه گرایی نوین پرداخته است

آیت الله سعیدی با بیان اینکه دشمنان انقلاب القاء یاس و ناامیدی نسبت به تداوم انقلاب اسلامی را در دستور کار دارند، گفت: با امپراتوری رسانه ای و طراحی نفوذ و تخریب روحانیت از یک سو و دستگاه های حاکمیتی حافظ نظام از سوی دیگر و با به میدان آوردن غرب گرایان نوین با پوشش ناسیونالیسم ایرانی و باستان گرایی استعمار فرانوی آمریکایی صهیونیستی را در دستور کار قرار داده اند.

امام جمعه قم تصریح کرد: دشمن از این طریق به فتنه گری نوینی پرداخته است که اثر تخریبی آن کمتر از فتنه 88 نیست.

راه برون رفت از مشکلات ملتزم شدن مسئولان و مردم به هدایت های رهبر انقلاب است

وی تاکید کرد: هوشمندی و بصیرت نیروهای مومن و انقلابی و عاشورائیان خالق 9دی در این مقطع ضروری است، علی رغم نارسایی ها و وجود مشکلات غیرقابل انکار تنها راه برون رفت از این مشکلات دل سپردن و ملتزم شدن مسئولان و مردم به رهنمودهای دلسوزانه و هدایت های رهبر فرزانه انقلاب است.

آیت الله سعیدی اضافه کرد: بدون شک انقلاب اسلامی سختی های خود را دارد نباید از وجود مشکلات مایوس شد بلکه باید با مقاومت انقلابی یعنی اصرار بر تحقق اهداف انقلاب و تلاش مجاهدانه توام با امید و ایمان در مسیر امام و رهبری به تکلیف الهی خود عمل کنیم.

اشرافیت سیاسی، فساد اقتصادی و سوء مدیریت تهدید جدی برای کارآمدی انقلاب اسلامی

امام جمعه قم اظهار داشت: امروز اشرافیت سیاسی و فساد اقتصادی و سوء مدیریت در برخی دستگاه ها تهدید جدی برای کارآمدی انقلاب اسلامی است، در مقابل ساده زیستی و روحیه مردم داری و پیش برد جدی اقتصاد مقاومتی و تحول در چرخه مدیریت اجرایی جهت تقویت کارآمدی انقلاب اسلامی یک تکلیف الهی و ضرورت سیاسی برای بازسازی اعتماد مردم است.

فاصله فقیر و غنی زیاد است/ پیام انقلاب این نبود

وی در بخش دیگر عنوان کرد: نمایندگان مجلس و دولت باید تلاش کنند اولویت حل مشکلات روزمره مردم در بستن بودجه مدنظر باشد؛ فاصله فقیر و غنی زیاد است و شعار و پیام انقلاب این نبود.

آیت الله سعیدی در بخش دیگر با بیان اینکه قانون اساسی ایران ثمره فقه اهل بیت(ع) است، افزود: قانون اساسی برگرفته از فقه اهل بیت(ع) است و فقهای شورای نگهبان نظارت بر قوانین و مقررات از جهت صیانت فقهی نظام اسلامی را بر عهده دارند؛ قوای سه گانه و سایر نهادها باید بدانند که حریم فقهی شورای نگهبان در واقع شعبه ای از حریم فقه اهل بیت(ع) است؛ نحوه انتقادها و اظهارنظرها منجر به رد حکم فقها نشود.

امام جمعه قم همچنین با اشاره به ایام ارتحال حضرت معصومه(س) عنوان کرد: گوشه ای از وظایف ما نسبت به کریمه اهل بیت(ع) رعایت حریم و حرم آن حضرت با حفظ عفاف و حجاب، رعایت انصاف از سوی کسبه و بازاریان قم، تلاش حوزه و نهادهای فرهنگی در ارتقای قم در تراز ام القرای اسلام، توجه به معماری اسلامی، رعایت قوانین رانندگی و ... است.

منبع: ایسنا

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها