اپل، تسلا را به یک دهم قیمت از من نخرید!

اپل، تسلا را به یک دهم قیمت از من نخرید!

"ایلان ماسک" می‌خواسته شرکت تسلا را به قیمت یک دهم ارزش فعلی آن در سال 2017 بفروشد، اما شرکت اپل پیشنهاد او را رد کرده است.

طبق توئیت روز گذشته "ایلان ماسک"، وی یک بار سعی کرده شرکت تسلا را در تاریک‌ترین روزهای عرضه خودروی "تسلا مدل 3" به شرکت اپل بفروشد، اما "تیم کوک" مدیرعامل شرکت اپل از پذیرفتن این پیشنهاد خودداری کرده است.

به نظر می‌رسد که "ایلان ماسک" در واکنش به اعلام اخیر شرکت اپل مبنی بر قصد این شرکت برای ساخت و فروش خودروهای خودران کاملاً برقی این موضوع را فاش کرده است.

وی می گوید: من در تاریک‌ترین روزهای عرضه "مدل 3" با "تیم کوک" تماس گرفتم تا در مورد احتمال خریداری تسلا توسط اپل(با یک دهم ارزش فعلی) بحث کنم، اما او از شرکت در جلسه مشترک خودداری کرد.

این موضوع به زمانی برمی‌گردد که شرکت تسلا تمام تلاش خود را روی افزایش تولید سدان "مدل 3" گذاشته بود و یک قدم تا ورشکستگی و سقوط کامل در سال 2017 فاصله داشت. تسلا از این وضعیت جان سالم به در برد و با ساخت شاسی بلند "مدل Y" و وانت عجیب و جالب موسوم به "سایبرتراک" رونق گرفت.

این در حالی است که شرکت اپل پنج سال گذشته را به پرداختن به ایده ورود به دنیای وسایل نقلیه خودران و تمام برقی سپری کرده است. اما تا دیروز تصور می‌شد که تمرکز اپل بر توسعه نرم افزارهای جدید و فناوری‌های مختلف برای خودروهای خودران باشد تا آنها را به شرکت‌های دیگر بفروشد، در حالی که روز گذشته به نقل از یک منبع آگاه اعلام شد که اپل قصد دارد خودش خودروی خودران برقی تولید کند.

یکی از دلایل تلاش مضاعف اپل در این امر، پیشرفت بالقوه آن در دستیابی به موفقیت در توسعه باتری‌ها است. به گزارش رویترز، اپل متعهد شده است که یک باتری لیتیوم آهن فسفات را در مقیاس جمع و جورتر تولید کند که می‌تواند در بسته باتری‌های خودروهای برقی استفاده شود که علاوه بر ظرفیت بیشتر نسبت به باتری‌های کنونی، باعث کاهش وزن خودرو نیز می‌شود.

البته "ماسک" دیروز یادآور شد که تسلا هم اکنون از باتری‌های فسفات آهن در برخی از خودروهای خود که در چین در دست ساخت است، استفاده می‌کند.

وی در واکنش به خبر ورود اپل به عرصه تولید خودروهای خودران برقی گفت: خوب است که اپل در حال حرکت و سرمایه‌گذاری در این راستا است. اما خودروها نسبت به تلفن‌های همراه یا ساعت‌های هوشمند بسیار پیچیده هستند.

هیچ کس نمی تواند بگوید "کوک" و اپل بهتر از "ایلان ماسک" تسلا را اداره می‌کردند. شرکت تسلا به رغم اخراج نیمی از کارمندان خود در آوریل سال 2020 در میان همه‌گیری جهانی بیماری کووید-19 و از سرگیری تولید خودرو با وجود اعمال قرنطینه و تعطیلی در کالیفرنیا در ماه مه، شاهد افزایش چشمگیر قیمت سهام خود است. بنابراین حداقل می‌توان گفت از نظر سودآوری شاید بهتر شد که "ماسک" تسلا را به اپل نفروخت.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها