۱۷۷ نفر طی ۹ ماهه امسال در تصادفات جاده‌ای زنجان جان باختند

جانشین رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان، گفت: طی ۹ ماهه امسال ۱۷۷ زن و مرد در مسیرهای ارتباطی این استان بر اثر وقوع حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند.

۱۷۷ نفر طی ۹ ماهه امسال در تصادفات جاده‌ای زنجان جان باختند

سرهنگ مهدی میناخانی، روز شنبه تعداد جانباختگان جاده‌ای این استان در آذر ماه سالجاری را ۶ مرد و زن (پنج نفر در سر صحنه و یک نفر در بیمارستان) اعلام کرد و افزود: آبان ماه امسال نیز ۱۶ نفر به دلیل وقوع تصادفات جاده ای زنجان جان باختند و این تعداد پارسال ۲۱ نفر بود که با کاهش ۲۴ درصدی مواجه است.

وی اظهار داشت: از ابتدای فروردین ماه تا پایان آبان ماه امسال در مجموع ۱۷۱ نفر در مسیرهای ارتباطی این استان کشته شدند که این میزان در مقایسه با پارسال (۹۸) که ۱۹۳ نفر بود ۱۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

میناخانی، تصریح کرد: هرچند اعمال محدودیت های کرونایی باعث کاهش تردد وسایط نقلیه در سطح مسیرهای ارتباطی استان زنجان شده اما خلوت شدن جاده ها باعث شده است تا رانندگان با سرعت بالایی حرکت کرده و حادثه آفرین شوند.

جانشین رئیس پلیس راه استان زنجان با بیان اینکه قریب ۴۰ درصد، محدودیت های کرونایی و حدود ۶۰ درصد نیز پابند بودن رانندگان به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در طول سفر موجب کاهش تصادفات جاده ای در این استان شده است، گفت: بیشترین دلیل وقوع تصادفات رانندگی در طول مسیرهای ارتباطی این استان مربوط به عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان و همچنین تخطی از سرعت مطمئنه است.

میناخانی بر پرهیز از تخلفات حادثه ساز و همچنین رانندگی در حین احساس خستگی و خواب آلودگی و رعایت فاصله طولی با خودروهای جلویی تاکید کرد و افزود: متاسفانه اغلب تصادفات جاده ای زنجان به ویژه در سطح آزاد راه ها، بر اثر نقص سیستم روشنایی به خصوص روشن نبودن چراغ های عقب خودروی مقابل اتفاق می‌افتد که انتظار می رود رانندگان قبل از ورود به جاده آنها را کنترل و نسبت به رفع این نقیصه اقدام کنند.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر ترافیک در مسیرهای ارتباطی زنجان به خاطر اعمال محدودیت های کرونایی، به شکل عادی و روان است و به لحاظ جوی نیز فقط برخی از گردنه های استان مه آلود است که لازم است رانندگان احتیاط و دقت بیشتری بکنند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها