۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کرمانشاه اینترنت دارند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه گفت: ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان دسترسی به اینترنت پرسرعت در اشکال ADSL، ۳G و ۴G دارند.

۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کرمانشاه اینترنت دارند

شهریار بهنیا روز یکشنبه بیان داشت: مطابق برنامه ششم توسعه تا پایان سال ۱۴۰۰ می بایست ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند که از این نظر جلوتر از برنامه عمل می کنیم.

او افزود: در صورت تامین اعتبار و تجهیزات تا پایان سال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا خواهند کرد.

وی در خصوص نحوه فعالیت شرکت های خصوصی در پوشش دهی اینترنت مناطق روستایی استان نیز گفت: در مناطقی که پوشش دهی اینترنت برای این شرکت ها صرفه اقتصادی نداشته باشد، اعتبار موردنیاز توسط دولت تامین می شود.

وضعیت اینترنت پرسرعت روستاهای زیر ۲۰ خانوار استان موضوع دیگری بود که بهنیا به آن اشاره کرد و بیان داشت: تقریبا تمام روستاهای ما دارای تلفن هستند و هم اکنون قانون بر دسترسی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت هدفگذاری کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات در عین حال تاکید کرد که در زمان احداث سایت سعی بر پوشش دهی حداکثری اینترنت است تا حتی روستاهای زیر ۲۰ خانوار نیز زیرپوشش قرار بگیرند.

به گفته بهنیا، ۶۰۰ روستای زیر ۲۰ خانوار استان به این طریق به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کرده اند.

وی در ادامه در خصوص وضعیت آنتن دهی تلفن همراه در جاده های استان نیز گفت: استاندارد وزارت راه و شهرسازی بر پوشش جاده های اصلی استان که در بین ۲ فرمانداری قرار دارند، تعریف شده است.

بهنیا افزود: با این توصیف بالای ۹۵ درصد جاده های اصلی استان آنتن دهی تلفن همراه برای مکالمه صوتی دارند.

به گفته وی، در ۹۵ درصد مسیر راه کربلا از جاده ورودی استان در کنگاور تا قصرشیرین به دلیل تردد زوار اربعین امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت تلفن همراه فراهم شده است.

بهنیا، فراهم کردن امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت در سایر جاده های استان را منوط به تعیین تکلیف قانون اعلام کرد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارای بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها