اولین تربچه‌های فضایی سالم با موفقیت برداشت شدند/ تصاویر‌

فضانوردان ناسا توانستند تربچه های فضایی را در ایستگاه فضایی پرورش دهند و آن ها را به مرحله برداشت برسانند.

اولین تربچه‌های فضایی سالم با موفقیت برداشت شدند/ تصاویر‌

فضانوردان ناسا توانسته‌اند به تازگی اولین تربچه‌های فضایی را به مرحله برداشت برسانند و آن‌ها را با موفقیت از شبیه‌ساز گلخانه‌ای سفینه خود خارج کنند. این تربچه‌ها که از ابتدا در فضا کاشته شده بودند اکنون رشدی کامل را به خود دیده‌اند و این قابلیت را در اختیار فضانوردان قرار داده‌اند که به امکان پرورش گیاهان و میوه‌های مختلف در جاذبه صفر و فضا امیدوار شوند.

این تربچه‌ها در فضایی به نام زیستگاه پیشرفته گیاه یا APH در ایستگاه بین‌المللی فضا رشد کرده‌اند. سازمان ناسا به تازگی تصاویر این تربچه‌ها را با رسانه‌ها در میان گذاشته و بر اساس اطلاعات منتشر شده محصولات مورد نظر پس از ۲۷ روز به مرحله برداشت رسیده‌اند.

اهداف ناسا برای کاشت سبزیجات فضایی اهداف ناسا برای کاشت سبزیجات فضایی

تربچه‌های فضایی در واقع در تاریخ ۳۰ نوامبر توسط کیت رابینز برداشت شده‌اند و قرار است در بیست و دومین ماموریت شرکت اسپیس ایکس به زمین فرستاده شوند. تربچه‌های مذکور از بزرگ‌ترین و باکیفیت‌ترین سبزیجاتی هستند که در جاذبه بسیار کم رشد کرده‌اند و با موفقیت برداشت شده‌اند. کیت رابینز توانسته در مجموع ۲۰ عدد تربچه را برداشت کند و آن‌ها را در فضایی سرد مانند یخچال فضایی نگهداری کند.

فرآیند پرورش تربچه‌ها در فضا بخشی از ماموریت کاشت و برداشت سبزیجات و میوه‌ها در فضا است که قرار شده به صورت طولانی مدت پیاده‌سازی شود. بر اساس اطلاعات منتشر شده، سبزیجات در شرایط سخت فضا خوب عمل می‌کنند و دشواری کمتری دارند. نیکول دوفور، رئیس پروژه زیستگاه پیشرفته گیاه یا همان APH در رابطه با دستاوردهای اخیر گفت: "پرورش گیاهان مختلف و سبزیجات در فضا به ما کمک می‌کند که بدانیم چه محصولاتی در شرایط سخت فضایی قابل برداشت هستند. این اقدامات برای آن صورت می‌گیرند که فضانوردان بتوانند برای مدتی طولانی آذوقه داشته باشند و هم زمان آن‌ها را پرورش دهند". گفتنی است؛ فضانوردان ناسا در نظر دارند فرآیند پرورش گیاه خود را توسعه دهند و مطالعه بر روی آن‌ها را بیشتر کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • داروغه
    0

    خشخاش هم بکارید لطفا مرسی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها