حواشی ویروس کرونا در جهان چه بوده است؟

با شیوع ویروس کرونا سبک زندگی هم کرونایی شد از این رو می‌توان گفت تاکنون ویروس کرونا بیشترین تاثیر را بر سبک زندگی مردم جهان گذاشته و تمام مردم خواسته یا ناخواسته احتمالاً تا مدت‌ها تحت تاثیر ویروس کرونا خواهند بود.

حواشی ویروس کرونا در جهان چه بوده است؟

این مشکلات و تغییر شرایط حواشی‌ای هم در پی داشته است که یکی از رسانه‌های عربی آنها را جمع‌آوری کرده و ترجمه برخی در ادامه می‌آید:

- بر اساس تحقیقی که اخیراً در آمریکا آنجام گرفته، ۳۴ درصد از شهروندان آمریکایی مبتلا به ویروس کرونا، در صورت پرسش اطرافیان سعی در مخفی نگه داشتن این مساله دارند. ۵۵ درصد هم تلاش می‌کنند نشانه‌های ابتلا به بیماری را از دیگران پنهان کنند و همین موضوع هم می‌تواند یکی از دلایل شیوع گسترده و رقم‌های بالای مبتلایان در این کشور باشد. در این میان مردان ۳۲ درصد بیشتر از زنان می‌کوشند تا علائم ابتلای خود را مخفی نگه دارند.

- بر اساس آماری که رویترز منتشر کرده است، در هر ۳۳ ثانیه یک آمریکایی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان می‌بازد به طوری که در هفته سوم از ماه دسامبر (منتهی به ۲۰ دسامبر) حدود ۱۸ هزار آمریکایی بر اثر ابتلا به این ویروس جان باختند.

- طی دوره شیوع ویروس کرونا، دولت سنگاپور به هر خانواده‌ای که دارای فرزند بود ۲۲۰۰ دلار کمک مالی اختصاص داد.

- بر اساس تحقیقی که دانشگاه کالیفرنیا انجام داد، یک‌چهارم از زنان بارداری که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند مشکلات این بیماری را به مدت بیش از ۲ ماه با خود به همراه داشته‌اند.

- شمار سلبریتی‌هایی که در دوره شیوع ویروس کرونا مجبور شدند در ازای دریافت پول اقدام به ضبط ویدئوهای تبلیغاتی در یکی از شبکه‌های اجتماعی کنند به بیش از ۴۰ هزار نفر رسید، این عده از شخصیت‌های مشهور دلیل این کار خود را مشکلات مالی حاصل از محدودیت‌های مروبط به شیوع ویروس کرونا عنوان کردند.

- طی ماه‌های مارس تا آگوست ۲۰۲۰ تاریخ برگزاری حدود ۵۲ هزار مورد جشن عروسی از پیش برنامه‌ریزی‌شده در ایالات متحده تغییر پیدا کرد؛ با این حال بر اساس آمارهای موجود، این رقم تنها هفت درصد از کل ازدواج‌های صورت‌گرفته در این کشور است، اما سایر افراد ظاهراً در روزهای قرنطینه و محدودیت به این نتیجه رسیده‌اند که داشتن شریک زندگی مهم‌تر از برگزاری مراسم ازدواج است.

- مکنزی اسکات همسر سابق جف بزوس بنیان‌گذار آمازون طی چهار ماه ۴.۲ میلیارد دلار از ثروت ۵۶ میلیارد دلاری‌اش را که بعد از طلاق به دست آورد بود در راستای مقابله با ویروس کرونا به ۳۸۴ جمعیت و سازمان خیریه اهدا کرد. به نوشته برخی از رسانه‌ها، این طلاق برای موسسات خیریه بسیار میمون و مبارک بود.

- بر اساس آمار سندیکای معاملات املاک در آمریکا و پایگاه معروف «Zillow»، از سال ۲۰۱۹ تا دسامبر ۲۰۲۰ تعداد منازل در معرض فروش در آمریکا ۳۵ درصد کاهش یافت، از سوی دیگر میانگین قیمت خانه‌های فروشی نیز ۱۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

- ۲۹ درصد از نوجوانان آمریکایی عنوان کردند مشکلات و معضلات سال ۲۰۲۰ باعث شده که در انتخاب رشته درسی خود تجدید نظر کنند. بر اساس آماری که پایگاه خبری «ONEPOLL» منتشر کرده، ۲۴ درصد از آنها گفته‌اند می‌خواهند در آینده در بخش درمان فعالیت کنند.

- بر اساس پیش‌بینی کارشناسان، سود شرکت‌های فایزر و مدرنا به خاطر تولید واکسن کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۱ میلادی بالغ بر ۳۲ میلیارد دلار خواهد بود. این رقم بر اساس شاخص‌هایی همچون اعلام دولت آمریکا در پرداخت حدود ۱.۹۵ میلیارد دلار برای خرید ۱۰۰ میلیون دُز از واکسن تولیدی فایزر محاسبه شده است.

- چین به عنوان اولین مقصد شیوع کرونا- اگر نگوییم اولین صادرکننده این بیماری به جهان- موفق شد بعد از مهار این ویروس طی ماه نوامبر گذشته رکورد تراز تجارت خارجی خود را بشکند و آن را فراتر از ۷۵.۴۳ میلیارد دلار برساند. تحقق این افزایش تراز تجاری مدیون افزایش ۲۱ درصدی صادرات به ایالات متحده در مقایسه با سال میلادی قبل از آن است. این صادرات در حالی انجام شد که ترامپ در آن روزها شبانه‌روز از در هم شکستن اسطوره چینی سخن می‌گفت و همچنان سرگرم جنگ با ویروس کرونا بود.

منبع: اعتمادآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ایرانی
    0

    کجاش جهانی بود ؟!!! همش درموردامریکا بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها