خاتمی: جایگاه ولایت در اوج محبوبیت است و لجن پراکنی‌ها نور ولایت را خاموش نخواهد کرد

عضو فقهای شورای نگهبان رهبری با اشاره به دوره ۷۵ روز آخر زندگی حضرت زهرا(س)، گفت: حضرت فاطمه(س) ولایت مداری را در این مدت کوتاه تفسیر کرد و جایگاه ولایت را برای همیشه نشان داد.

خاتمی: جایگاه ولایت در اوج محبوبیت است و لجن پراکنی‌ها نور ولایت را خاموش نخواهد کرد

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی یکشنبه شب در مراسم شب شهادت حضرت زهرا(س) در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، افزود: اقدامات حضرت صدیقه مرضیه(س) در این دوره ۷۵ روز از مصادیق مشخص امر به معروف و نهی از منکر بود، چه این که بالاترین معروف ولایت است.

وی تأکید کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) به درستی می دانست که پایان خط و تحرکاتی که در رابطه با ولایت امیرالمومنین(ع) شروع کرده به شهادت ایشان منجر خواهد شد.

وی با اشاره به یک قاعده فقهی مبنی بر ساقط شدن وجوب امر به معروف و نهی از منکر در صورت خطر جانی، اظهار داشت: این شرط در صورتی اصالت دارد که اصل دین در خطر نباشد چه این که قیام عاشورا نیز دقیقا بر همین مبنا انجام شد.

خاتمی تصریح کرد: جایی که دین و ولایت در خطر باشد مساله تقیه از درجه اعتبار ساقط می شود و باید جان خود را فدا کرد تا دین به سلامت بماند.

عضو فقهای شورای نگهبان رهبری افزود: یکی از شیوه های پسندیده و تاثیرگذار از جایگاه ولایت، تبیین اصول و چهارچوب نهاد ولایت به مانند خطبه فصیح و بلیغ خطبه فدکیه است.

به گفته وی، در مکتبی که می خواهد از ولایت دفاع کند باید با استفاده از اصل تبیین و روشنگری به دفاع از جایگاه ولایت بپردازد.

خاتمی: جایگاه ولایت در اوج محبوبیت است و لجن پراکنی‌ها نور ولایت را خاموش نخواهد کرد

عضو فقهای شورای نگهبان رهبری افزود: در طول تاریخ اسلام ماجرای مکاتب فتحیه و واقفیه قصه ریزش از ولایت به خاطر عدم تبیین از جایگاه ولایت است.

وی همچنین در ادامه عنوان کرد: ملت به تدریج بعد از انتخابات سال ۸۸ احساس کردند جریانی می خواهد جایگاه ولایت را متزلزل کند و مردم به صورت خودجوش به صحنه آمدند و حماسه نهم دی یک حماسه فاطمی و ولایت مدرانه بود.

خاتمی ابراز داشت: مردم همچنین فتنه سال ۹۶ توسط مدیران کانال آمدنیوز و فتنه آبان سال گذشته را با حضور پرشور خود خنثی کردند.

عضو فقهای شورای نگهبان رهبری گفت: جریانی که حامی فتنه بود خود را حامی ولایت نیز می داند و سئوال ما این است که چرا در این عرصه سکوت کردید و به صورت مشخص فعالیت آشوب گران را محکوم نکردید.

به گفته عضو فقهای شورای نگهبان رهبری، سکوت در برابر فتنه گران در حکم حمایت از آنهاست.

خاتمی یادآور شد: جایگاه ولایت در اوج محبوبیت است و لجن پراکنی ها نور ولایت را خاموش نخواهد کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان رهبری بیان کرد: محور وحدت و عظمت ایران، وجود مقام معظم رهبری است و هرچه که از این انقلاب الهی می گذرد بر حجم کینه های دشمنان افزوده می شود و فتنه های آنها نیز پیچیده تر شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از توصیه های همیشگی شهید قاسم سلیمانی بر برگزاری پررنگ و باشکوه مراسم شهادت حضرت زهرا(س) بود و بند به بند وجود این سردار بزرگ اسلام عشق و علاقه به حضرت فاطمه(س) تشکیل داده بود.

منبع: ایرنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    0

    به همان اندازه که تو محبوبی

  • نادر
    0

    نفرین بر همه‌تون که کشور رو به خاک سیاه نشوندید.

  • محمود
    0

    من مودندم چرا خودشون ربط میدن به انبیاء و امامان معصوم. مردم خوب شماها راشناختن دیگه گول نمی خورند.روز به روز بیشتر مردم شما ها را میشناسند

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      از قدیم میگفتند هر کسی را بهر کاری ساختند شما عزیزان دل مملکت داری بلد نیستید قبول کنید و به حجره هایتان در حوزه ها برگردید

  • محسن
    0

    اصلا تو کی هستی که بخوای از رهبر طرفداری کنی اون بزرگوار اصلا نیازی به طرفداری کسی مثل تو ندارد شماها توکاخ خودتون راحت بخورید و بیاشامید شرم هم نمیکنید لااقل از رهبر خجالت بکش اگر مثل مردم زندگی کردی بعد حرف بزن

  • شهروند
    0

    تا به هشون مي گی بالای چشمتون ابرو است. زودی خودشون را مي چسبونن به انبيا و اولطا و اوصيا همان روش قاجار ها. یادمونن نره که مردم ناصر الدين شاه را در حال زاری برای سید اشهدا در حرم شاه عبدالعظيم به درک فرستاند. باور کنيد اين حضرات کاخ نياوران نشين، اگر کم بياورند، هيچ ترسی ندارند که خودشان را به پيامبران اولی اعظم هم بچسبانند.

  • ستم ديده
    0

    خودت كه محبو بيت جهاني داريد

  • هه هه
    0

    اگر با همين فر مون بره جلو چند وقت ديگر ادعاي خدايي ميكند

  • ناشناس
    1

    این سید ولایتمدار وعاشق رهبر کجا اون سید فتنه گر عاشق کدخدا کجا؟؟؟؟؟تفاوت اززمین تا ب اسمان است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها