روزنامه شرق:

 اصلاح طلبان بدشان نمی آید که جهانگیری در 1400 کاندیدای‌شان باشد

به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان بدشان نمی‌آید از اسحاق جهانگیری به‌عنوان نامزد مورد اجماع خودشان حمایت کنند؛ زیرا او معیارهای لازم مورد نظر اصلاح‌طلبان را داراست.

 اصلاح طلبان بدشان نمی آید که جهانگیری در 1400 کاندیدای‌شان باشد

روزنامه شرق نوشت: اصلاح‌طلبان تقریبا پس از دی‌ماه سال 96 و اعتراضات گسترده‌ای که بخش‌هایی از مردم در پی مشکلات معیشتی داشتند، بدنه اصلی اصلاحات آرام‌آرام بر سیاست ورود به انتخابات با نامزد اصلاح‌طلب را در دستور کار قرار دادند؛ موضوعی که در انتخابات مجلس یازدهم هم محل بحث فراوان قرار گرفت تاحدی‌که پس از ردصلاحیت گسترده نیروهای اصلاح‌طلب اختلاف‌نظرهایی میان اکثریت اصلاح‌طلبان با بخشی که هنوز قائل به حمایت از نامزدهای ائتلافی بودند، به وجود آمد که در نهایت شورای عالی سیاست‌گذاری به دلیل نبود نامزدهای سرشناس اصلاح‌طلب لیستی ارائه نکرد.

پس از انتخابات مجلس این محور یعنی ورود در انتخابات ریاست‌جمهوری سال1400 صرفا با نامزد اصلاح‌طلب تشدید شد و تقریبا همه احزاب حتی کارگزاران هم به این جمع‌بندی رسیدند که دیگر نباید در پی سیاست ائتلافی بود.

دراین‌بین یک مخاطره اما وجود دارد و آن ردصلاحیت‌هاست. انتخابات مجلس نشان داد که اگر اصلاح‌طلبان با نیروهای سرشناس و سنتی خود وارد انتخابات شوند، احتمال عبورشان از فیلتر شورای نگهبان پایین خواهد بود و به نظر می‌رسد که چنین امری در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز رخ خواهد داد؛ بنابراین ضرورت حمایت از نیرویی که هم کاملا اصلاح‌طلب شناخته شود و هم احتمال تأیید صلاحیتش بالا باشد، احساس می‌شود. از سوی دیگر آن نیرو باید مقبولیت اجتماعی نیز داشته باشد و یک اصلاح‌طلب خنثی نباشد. با چنین شرایطی به نظر می‌رسد که اسحاق جهانگیری گزینه مناسبی برای اصلاح‌طلبان باشد.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • سعید
    0

    خخخخخ سلطان دماغ

    نظرات شما -
    • ب سعید
      0

      جهانگیری که مثل شما و کس و کارت کمبود نداشته بره دماغ عمل کنه اتفاقا این از حسن ایشان است که به اعتقاداتش پایبند است و جسمی که خدا داده را پلاستیکی نمیکند وگرنه برای ایشان کاری ندارد که چند روزه این عمل خانمانه را انجام دهد بی ادب بیسواد

  • کیان
    0

    هر گردی گردو نمی‌شود برو اگر یکیش منم بهت میگم برو خونه

  • استاد اسناد
    0

    سلام به سیدمحمد خاتمی اولاد پیامبر .اما من به عنوان یه دلسوز پیشنهاد میکنم اصلاح طلبان در این هنگامه که رقیب با همه امکاناتش در تلویزیون و کیهان شریعتمداری ووو مردم را نسبت به اصلاح طلبان بد بین کردند با شگرد مخصوص کیهان شریعتمداری که با توهماتش موفق هم شده.هیچکدام از اصلاح طلبان کاندیدا ندهید و اعتبار خود را کم نکنید

    نظرات شما -
    • نادر
      0

      احسنت . اصلاح طلب ها کاندید ندهند و مزاحمت بیش از این هم برای کشور ایجاد نکنند.

  • محمد
    0

    من نمیدانم این افراد را چه کسانی تایید میکنن و از چه نوع فیلتری برای تصدی ریاست جمهوری عبور میکنند فکر کنم فیلترهاشون بد جور سوراخه !!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها