۹۰ درصد از کانون‌های ایجاد ریزگرد آذربایجان‌غربی مهار شد

مدیر دفتر امور استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: با اجرای طرح‌های عظیم مقابله با ریزگردهای نمکی، ۹۰ درصد از کانون‌های ایجاد ریزگردها مهار و نگرانی‌ها در حاشیه دریاچه ارومیه برطرف شده است.

۹۰ درصد از کانون‌های ایجاد ریزگرد آذربایجان‌غربی مهار شد

فرهاد سرخوش امروز در وبینار تخصصی روش‌های ‌جمع‌آوری هرزآب‌ها، ‌آب‌های ‌نامتعارف و پساب‌ها ‌در راستای ‌احیای‌ دریاچه ‌ارومیه اظهار داشت: با پایان‌بخشی شبکه و تصفیه خانه فاضلاب ارومیه، بخش عظیمی از مشکلات زیست محیطی منطقه به ویژه دریاچه ارومیه برطرف خواهد شد.

وی تصریح کرد: پیش از سال 1393 عدم رعایت حق آبه دریاچه ارومیه، عدم مدیریت آب، هدایت نشدن روان‌آب‌ها به سمت دریاچه ارومیه و همچنین نبود زیرساخت‌های لازم، سالانه حدود 40 سانتی‌متر از تراز دریاچه کاهش کاسته می‌شد.

مدیر دفتر امور استان های ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: با اجرای پروژه‌های ملی نجات دریاچه ارومیه از جمله احداث سردهنه‌ها و دایک‌های حفاظتی و لایروبی رودخانه‌ها و نیز اصلاح شیب منفی به وجود آمده بر اثر سیلاب‌ها، از پخش شدن رواناب‌ها پیشگیری شده و رواناب‌ها با حداقل هدررفت به سمت دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود.

وی افزود: با اجرای طرح‌های عظیم مقابله با ریزگردهای نمکی، 90 درصد از کانون‌های ایجاد ریزگردها مهار و نگرانی‌ها در حاشیه دریاچه ارومیه برطرف شده که در سال‌های آتی این نگرانی‌ها کمتر و کمتر نیز خواهد شد.

در این وبینار مدیردفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه، رئیس دانشگاه ارومیه، رئیس پژوهشکده مطالعات دریاچه و نایب رئیس انجمن سیستم‌های سطوح آبگیر باران ایران، روش‌های جمع‌آوری هرزآب‌ها را در راستای احیای دریاچه ارومیه تشریح می‌کنند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها