خرازی و کیهان و نامۀ محرمانه به بوش!

احمد زیدآبادی، تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی‌اش به انتقاد از موضع اخیر روزنامه کیهان علیه دولت اصلاحات پرداخته است.

خرازی و کیهان و نامۀ محرمانه به بوش!

مطلب او اشاره به بحثی در روزنامه کیهان دارد که در آن چنین آمده است:
روزنامۀ کیهان نوشته است که "کار عجیب‌تر دولت خاتمی، نامۀ محرمانه‌ای بود که وزارت امور خارجۀ ایران خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا نوشت و برخلاف مواضع صریح، منطقی و شجاعانۀ رهبری، از بسیاری از مواضع نظام در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی کوتاه آمد و برای حل همۀ اختلاف‌های فی‌مابین اعلام آمادگی کرد!

این نامه که بعدها افشا شده، تلاش ایران برای خلع سلاح حزب‌الله لبنان، شفاف‌‌سازی تمام فعالیت‌های هسته‌ای و دست برداشتن از حمایت گروه‌های فلسطینی را به جرج بوش پیشنهاد می‌کرد!" (کیهان، 9 دی ماه 99)

متصدی وزارت خارجه‌ای که کیهان آن را مسئول ارسال نامۀ محرمانه به جرج بوش معرفی کرده، کسی جز کمال خرازی نبوده است!

اینکه کمال خرازی نامه‌ای با چنین مضمونی را به بوش فرستاده یا نفرستاده من اطلاع دقیقی از آن ندارم اما این را می‌دانم که یک سال پس از اتمام دوران ریاست جمهوری سید محمد خاتمی، با ابلاغ و دستور رهبری "شورای راهبردی روابط خارجی" به منظورِ "تهیهٔ راهبردها و سیاست‌ها و راهکارهایی که جمهوری اسلامی را در سیاست خارجی به نتایج مطلوب برساند» و «ایجاد هماهنگی بیشتر در کلیهٔ فعالیت‌ها در عرصهٔ روابط خارجی» تشکیل و شخص کمال خرازی از جانب رهبری به عنوان رئیس این شورا منصوب شد.
خب، حالا می‌شود از کیهان پرسید که آن نامۀ ادعایی و این انتصاب چطور با هم سازگار است؟

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • اسد
    0

    هیچ منافاتی با هم ندارند ویژگی رهبری این است که از تمام ظرفیت های کشور استفاده کند و برنامه ای برای دفع ندارد. همان گونه که علی رغم همه بی وفایی ها ، حتی میر حسین موسوی را تا جایی که امکان داشت در مجمع تشخیص مصلحت نگه داشت وتا زمانی که خودش نخواسته او را از آن مجمع کنار نگداشت. با وجود اینکه دولت صراحتاً شروط نه گانه رهبری را در خصوص برجام نقض کرد و هیچ یک از پیش شرط های ایشان را اجرا نکرد ولی رهبری همچنان از دولت حمایت کرد. سعه صدر یکی از ویژگی های یک رهبر الهی است.

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      دوست گرامی؛ در این که رهبری از همه ی ظرفیت ها برای پیش برد اهداف کشور استفاده می کنند تردیدی نیست اما، نظر شما ارتباطی با موضوع مطرح شده از سوی آقای زیدآبادی و بی اخلاقی های مدیر مسوول روزنامه ی کیهان ندارد.شوربختانه آقای شریعتمداری هر انگی را به هر کس که مخالفش باشد می زند و مصونیت پولادین هم دارد.

  • سینا
    0

    اعتقاد دارم که رهبری عزیز حرف همه طرف ها را می شنود اصلاح طلب یا اصول گرا برایش فرقی ندارد هر کس که دلش برای ایران اسلامی می سوزد را مثل خانواده خود می داند به نظر من هدف رهبری عزیز استفاده از تمام خبرگان ملت صرف نظر از گرایش آ نها می باشد ، و اما در مورد کیهان هم می گویم که هیچ وقت چیزی را بدن سند و مدرک انتشار نده

  • الف میم
    0

    آقای زیدآبادی کیهانیها ازبس خوارشده اند ومردم بهشون بی اعتنایی میکنن که میگردن دنبال فحش خوردن شریعتمداری ارزش فحش هم نداره

  • جواد 95
    0

    آقای زید آبادی بیشتر مردم ایران روزنامه کیهان بخصوص مدیر مسئول محترمش رو خوب میشناسند یادمون نرفته همین آقا حدود 10 سال پیش فیش حقوقی 200 میلیونی توسط همکارشون لو رفت و کار آمریکا هم نبود و از کسانی هستند از تحریمها خوب سود میبرند پس طبیعی هست کیهان نگران خیلی چیزها باشد و از روی دلسوزی برای ملت نیست

  • علي
    0

    كيهان =دروغ

  • کاربر ناشناس
    0

    ز یدابادی قبول دارید تمام اسرار محرمانه کشور را اصلاح طلبان به بیگانگان می دهند

    نظرات شما -
    • lind
      0

      تو کی هستی خخخخخ اااااااااا ییییییییییییییییی لللللللللللللللل

  • مجید
    0

    اقای زندابادی مدیرکیهان تنهافردی است که دراین دولت وانقلاب راستگوومتدین است این شمااصلاح طلبها هستیدکه ضدولایت راه کج میروید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خیلی نفهمی با نظر دادنت.

  • اسدی
    0

    پاسخ جور کردن برای حاج حسین اسان است به اسانی اب خوردن ،استاد توجیه و ..... پشت هیچ سدی نمی ماند

  • حامد
    0

    در پاسخ کامنت گذار بنام اسد باید گفت انتخاب ترکیب اعضای شورای نگهبان ، ترکیب رئیس واعضای دستگاه قضایی ونمایندگان رهبری در دانشگاهها ، سازمانها وهمه ارکان مهم کشوراز یک جناح خاص وزندان و حصر بزرگان یک جناح دیگر هرگز ادعای پوچ شما را تاییید نمی کند پروفسور .

  • حالا
    0

    شریعتمداری کی بازنشسته میشی

  • شهروند
    0

    در سیره علی مسئولین باید سطح زندگیشون در حد پایین ترین سطح مرددم عادی باشه، در سیره علی تندرو ها و کندرو ها هر دو از دین بیرونند. ابن ملجم هم یک تندرویی بود که بعد از ماجرای صفین از علی رو برگرداند و علی را بی دین می‌دانست. اکنون کشور ما پر از معاویه ها وابن ملجم هایی است که لعن بر علی را در مجالسشان تا سال ها انجام می‌دانند. چیزی که یک عده را وادار به دروغ گفتن می کند همین مناصب و قدرت دنیاست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها