۱۲کیلومتر ناتمام و راه‌های بسته به شهرستان بیضا/ نماینده مردم سپیدان: تأخیر در افتتاح آزادراه شیراز ـ اصفهان پذیرفتنی نیست

ناتمام ماندن قطعه ۷ آزادراه شیراز ـ اصفهان سبب شده که راه‌های اصلی ارتباطی شهرستان

۱۲کیلومتر ناتمام و راه‌های بسته به شهرستان بیضا/ نماینده مردم سپیدان: تأخیر در افتتاح آزادراه شیراز ـ اصفهان پذیرفتنی نیست

آزادراه شیراز ـ اصفهان حد فاصل ایزدخواست تا محدوده طرح تفصیلی شهر شیراز به طول حدود 210 کیلومتر به صورت چهار خطه طراحی و فاصله اصفهان - شیراز را بیش از 130 کیلومتر کوتاه می‌کند.

این آزادراه سالیانه بیش از 180 میلیارد ریال کاهش هزینه ناشی تلفات و تصادفات جاده‌ای را به همراه دارد. این عباراتی است که در دی ماه سال 89 همزمان با کلنگ‌زنی آزادراه شیراز- اصفهان از سوی مسئولان و وزیر وقت راه و شهرسازی مطرح شده است.

در زمان کلنگ‌زنی این آزادراه اعلام شد که « طرح ملی آزاد راه شیراز- اصفهان با اعتباری بالغ بر هفت هزار و 200 میلیارد ریال و با مشارکت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت راه و ترابری و همچنین مشارکت بخش خصوصی در مدت چهار سال به بهره‌برداری می‌رسد».

این موضوع در حالی است که از تصمیم بر احداث این آزادراه نزدیک به 50 سال و از زمان اجرا نیز 10 سال می‌گذرد اما این آزادره همچنان نیمه تمام باقی مانده است.

وعده‌های زیادی برای تکمیل این آزادراه داده شده آخرین وعده مربوط به سفر نوبخت به استان فارس در تیرماه امسال بود مبنی بر اینکه آزادراه تا پایان سال 99 تمام می‌شود و تا خرداد 1400 به زیر بار ترافیکی می‌رود اما شواهد امر گویای چیز دیگری است که سبب مشکلاتی برای مردم شهرستان‌های اطراف شده است.

قطع راه‌های ارتباطی اصلی به دلیل عدم تکمیل آزادراه

شهرستان بیضا یکی از آنهاست که همتی فرماندار آن در این باره می‌گوید: 60 کیلومتر از این آزادراه در حوزه استحفاظی شهرستان بیضا است اما از این 60 کیلومتر 12 کیلومتر در مسیر اصلی مواصلاتی بیضا با مرکز استان و شهرستان‌های همجوار است.

به گفته وی مشکل اصلی که برای این شهرستان ایجاد شده طولانی شدن پروژه است که به دلیل اینکه این 12 کیلومتر محل تلاقی شهرستان بیضا با سایر شهرستان‌ها و مرکز استان است و انتظاری که مردم دارند این است که این پروژه تسریع شود.

خلیلی از شهروندان بیضا می‌گوید: ناتمام بودن آزادراه سبب شده مردم سال‌ها مجبور به استفاده از جاده قدیمی و متروکه برای عبور و مرور و رفتن به مرکز استان و سایر شهرستان‌ها باشند. به گفته وی بیش از 10 سال می‌گذرد و عبور و مرور از جاده قدیمی سبب افزایش تصادفات در این محور شده است.

براساس آنچه اورژانس بیضا اعلام کرده در 6 ماه ابتدایی امسال 13 مورد تصادف منجر به فوت در این جاده رخ داده است که خلیلی دلیل این موضوع را کم عرض بودن جاده قدیمی، نداشتن شانه و وجود پیچ‌های خطرناک می‌داند.

ورود نماینده بیضا در مجلس به اتمام آزادراه

محسن علیزاده، نماینده مردم شهرستان سپیدان نیز با تائید خواسته مردم گلایه آنها را از تاخیر در عملیات اجرایی پروژه آزاد راه شیراز به اصفهان به وزیر راه و شهرسازی منتقل کرده است.

وی در دیدار با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفته است: وقتی مسئولان به مردم وعده‌ای می‌دهند باید تمام ظرفیت‌ها و امکانات را بسیج کنند و با کار جهادی برای عملی شدن وعده‌ها تلاش کنند.

با توجه به اهمیت اتمام این پروژه برای استان فارس و به ویژه در شهرستان بیضا نماینده مردم این شهرستان در مجلس با بیان اینکه عملیات عمرانی و ماشین‌آلات راهسازی در این محور کم است، خواستار بیشتر شدن تجهیزات و سرعت بخشیدن به عملیات شد.

علیزاده با بیان اینکه مسائل و مشکلات این پروژه را پیگیری می‌کند، گفت: لازم است که برای تکمیل پروژه به ویژه قطعه 7 اعتبارات لازم با قید فوریت در اختیار قرار گیرد و این موضوع در بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از پروژه نیز مطرح شده است.

این موضوع در حالی است که عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس در مردادماه اعلام کرده که پروژه آزادراه شیراز ـ اصفهان مشکل تامین اعتبار ندارد و این پیمانکار است که باید توان اجرایی خود را بالا ببرد.

راه‌ها از محورهای اصلی توسعه هستند به ویژه آزادراه شیراز - اصفهان که نه تنها موجبات توسعه بیشتر 2 استان اصفهان و شیراز بلکه راه ارتباطی میان شمال و جنوب کشور را رونق و توسعه می‌دهد و می‌توان نقش مهمی در ارتباطات محور شمالی و جنوبی کشور داشته باشد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها