معاون امور صنایع معدنی چهارمحال بختیاری:

۱۲۵ معدن متروکه در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

معاون امور معاون و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از شناسایی ۱۲۵ معدن متروکه در این استان خبر داد.

۱۲۵ معدن متروکه در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

مهرداد قاسمی با اشاره به اینکه ۱۲۵ معدن متروکه در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد، گفت: این معادن پس از استعلام از مراجع مربوطه به مزایده گذاشته می‌شود.

وی افزود: این معادن متروکه از سال‌های گذشته بدون بهره‌بردار به حال خود رها شده بود و یا از بهره‌برداران سلب صلاحیت شده که در راستای توسعه فعالیت‌های معدنی و تحقق جهش تولید در این بخش این معادن پس از انجام استعلام‌های لازم به مزایده گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: چون این معادن انفجاری هستند و تعدادی از آنها در مجاورت روستاها و یا حریم راه قرار دارند و یا دستگاه‌هایی نظیر اداره کل حفاظت محیط‌زیست و منابع طبیعی اجازه فعالیت در این محدوده‌ها را نمی‌دهند، قابلیت احیا ندارند و پس از انجام کار کارشناسی برای معادنی که قابلیت احیا و فعالیت داشته باشند مجوز واگذاری صادر می‌شود.

قاسمی، آزادسازی محدوده‌های معدنی بلوکه شده را از دیگر برنامه‌های سال جهش تولید برای توسعه فعالیت‌های معدنی در استان برشمرد و گفت: در همین راستا چندین محدوده معدنی از ۲۳ دی ماه آزاد شده و به مزایده گذاشته می‌شود که گام بزرگی برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه معادن به شمار می‌رود.

معاون امور معاون و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از وجود ۱۰۰ معدن فعال در این استان خبر داد و گفت: سنگ‌های تزئینی و لاشه و خاک نسوز از مهمترین و بیشترین تولیدات معدنی در استان به شمار می‌رود.

قاسمی از وجود ذخایر معدنی روی، مس، کبالت و خاک‌نسوز در محدوده‌هایی از مناطق حفاظت شده استان خبر داد و گفت: پتانسیل معدنی خوبی در مناطق حفاظت شده استان وجود دارد که محیط‌زیست و منابع طبیعی مجوز اکتشاف در این محدوده‌ها را نمی‌دهند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها