برانکو: ۲ اشتباه فردی، جام را از پرسپولیس گرفت

سرمربی سابق پرسپولیس ضمن ارزیابی خود از فینال لیگ قهرمانان تأکید کرد پرسپولیس بار دیگر می‌تواند قهرمان لیگ ایران شود.

برانکو: ۲ اشتباه فردی، جام را از پرسپولیس گرفت

برانکو ایوانکویچ در مصاحبه ای دلیل موفقیت قرمزها را ثبات این تیم دانست.

در ادامه مصاحبه برانکو ایوانکویچ را می‌خوانیم:

* سال نو مبارک، آقای برانکو ایوانکوویچ! این تعطیلات سال نو با سالهای گذشته چه تفاوتی دارد؟

من برای سال نو در کنار خانواده‌ام در شهر خودم وارازدین کرواسی هستم. سرانجام، پس از چند ماه دوری از خانه، به دلیل محدودیت های بین المللی ناشی از همه گیری ویروس کرونا، برای تعطیلات کریسمس با اجازه فدراسیون فوتبال عمان کنار خانواده هستم. تفاوت اصلی با سالهای گذشته این است که مکان های عمومی در کشور من و تا آنجا که من می دانم بسته است. مردم سالهای گذشته برای جشن گرفتن در خیابان ها جمع می شدند، اما اکنون نمی توانیم چنین اجتماعاتی را ببینیم. خانواده ها در ارتباط با خویشاوندان و همچنین در سفر به سایر شهرها یا کشورها محدود هستند.

* سال 2020 سالی بود که هیچ کس پیش بینی نمی‌کرد این طور باشد. به نظر شما به طور کلی یک سال چگونه بود؟

سال خیلی خوبی نبود! یک سال بسیار آشفته و چشمگیر در سراسر جهان برای همه ملت ها. جدای از مرگ و میرها و مشکل سلامتی ناشی از همه گیری ویروس کرونا، همه گیری Covid-19 همه اقتصادهای جهان را تحت تأثیر قرار داده و هنوز هم تحت تأثیر قرار داده است. بسیاری از مردم در تمام قاره ها شغل خود را از دست داده‌اند و دیگر نمی‌توانند کارهای قبلی خود را انجام دهند. مشکلات اقتصادی و بیماری عفونی ناشی از ویروس کرونا، زندگی را برای مردم در سراسر جهان دشوارتر کرده است. به طور کلی، سال 2020 سالی نبود که هر یک از ما انتظار داشتیم و سال خوبی نبود.

برانکو: ۲ اشتباه فردی، جام را از پرسپولیس گرفت

* ارزیابی شما از سال 2020 در مورد اهداف شخصی خود چیست؟ انتظارات یا اهدافی را که امیدوارید با تیم ملی عمان در یک روند طولانی مدت تحقق بخشید، چگونه توصیف می‌کنید؟

به صورت حرفه‌ای‌، می توانم پروژه جدیدی را با اتحادیه فوتبال عمان برای کمک به پیشرفت تیم ملی عمان در مسابقات بین المللی آغاز کنم. این برنامه شامل برنامه های پیشرفت تیم بزرگسالان و تیم ملی زیر 23 سال است که ما با شیخ سالم، رئیس اتحادیه فوتبال عمان داشته ایم. اوضاع تقریباً خوب بوده است. با این حال، بیماری همه گیر ویروس کرونا بر قسمت های اصلی برنامه های ما که قرار بود در بهار و تابستان گذشته انجام شود، تأثیر گذاشت. البته شرایط برای سایر کشورهای آسیایی نیز به همین ترتیب بود. به هر حال تمام تلاش ما این است که سطح فوتبال تیم ملی عمان را به سطح تیم های برتر آسیایی نزدیک کنیم

* نظر شما در مورد فینال لیگ قهرمانان 2020 و تفاوت آن با سال 2018 که شما روی نیمکت پرسپولیس بودید، چیست؟

حیف شد که پرسپولیس نتوانست جام را در سال 2020 بدست آورد. تفاوت اصلی با دوره من در زمان سرمربیگری این بود که با محرومیت نقل و انتقالات دو پنجره‌ای روبرو شدم و عملا حتی برای من امکان اضافه کردن بازیکن جوان به لیست تیم نبود. برخی از بازیکنان اصلی ما در مسیر رسیدن به فینال مانند حسین ماهینی آسیب دیده بودند. خوشبختانه در سال 2020 این مسابقات در قالب متمرکز و در یک مکان بی طرف برگزار شد. تیم ها در مرحله حذفی یک مسابقه تک حذفی انجام دادند، در حالی که ما برای بازی با هم باید به کشورهای دیگر سفر می کردیم. بنابراین امسال برای پرسپولیس که در سالهای گذشته فوتبال ایران را تحت سلطه خود درآورده و در رقابت های قاره ای نیز قدرت خود را نشان داده است، راحت تر بود. این رمز موفقیت آنهاست. این یک موقعیت عالی برای کسب جام بود اما متأسفانه دو اشتباه فردی باعث شد پرسپولیس بازی را از دست بدهد. این اشتباهات بخشی از فوتبال است و نباید هیچکس را مقصر آنها دانست. اولسان برای پرسپولیس حریف قدری نبود، اما این فوتبال است و به دلیل چنین اتفاقاتی به محبوب ترین ورزش جهان تبدیل شده است.

* آیا هنوز لیگ حرفه ای ایران را دنبال می کنید؟ آیا پرسپولیس برای پنجمین فصل پیاپی قهرمان جام است؟

می‌توانم به شما اطمینان دهم که پرسپولیس تنها تیمی است که نسبت به خود احساس اعتماد به نفس می‌کند و می تواند موفقیت خود را برای پنجمین بار تکرار کند. این به این دلیل است که آنها برخلاف سایر تیم های ایرانی که مدت کوتاهی در بالای جدول هستند عملکرد خوبی داشته است. در توانایی پرسپولیس برای کسب عنوان قهرمانی برای پنجمین بار شک نکنید.

* آیا فکر می کنید جدایی بازیکنانی مانند شجاع خلیل زاده و بشار رسن می تواند منجر به ناکامی پرسپولیس در فصل جاری شود؟ یحیی گل محمدی به طور مداوم درباره آن صحبت می کند با این حال، بسیاری از افراد به دلیل محرومیت از نقل و انتقالات، این وضعیت را با تیمی که در سال 2018 داشتید مقایسه می‌کنند و این تیم را از نظر کیفیت بازیکنان بسیار بهتر می دانند.

ببینید، در آخرین فصل حضور من در پرسپولیس، برخی از بازیکنان به تیم اضافه شدند و برخی دیگر تیم را ترک کردند تا پس از دو پنجره نقل و انتقالات، تیم را تقویت کنیم. این در زمان گابریل کالدرون ادامه داشت و سپس گل محمدی و چند بازیکن وارد شدند یا برای حفظ ساختار تیم از ترکیب خارج شدند. قطعاً رفتن بشار و شجاع می تواند مشکلاتی را برای تیم ایجاد کند. اما این شرایط عادی است که هر بازیکنی در طول زندگی حرفه ای تیم خود را تغییر دهد. ما نمی توانیم آنها را سرزنش کنیم و باید به آنها حق داده شود که درباره آینده خود تصمیم بگیرند. فکر می کنم زمان خوبی نیست که پرسپولیس به بازیکنانی که باشگاه را ترک کرده‌اند فکر کند. در پنجره نقل و انتقالات قبلی بازیکنان خوبی به تیم اضافه شده‌اند و بازگشت وحید امیری و جذب احسان پهلوان که بازی فینال ACL را از دست دادند، یک تقویت برای تیم است. من معتقدم پرسپولیس صاحب تیمی سازمان یافته با بازیکنان بزرگ و کادر فنی آگاه است که کیفیت خود را در طول فصل گذشته و فعلی ثابت کرده اند. بنابراین ، آنها می توانند با مربیان و بازیکنان فعلی موفقیت بیشتری کسب کنند.

* آرزوها و اهداف شما برای سال 2021؟

اولاً، برای خودم، خانواده ام و همه مردم سراسر دنیا آرزوی سلامتی دارم. من امیدوارم که بیماری همه گیر کشنده در سال 2021 ریشه کن شود و مردم نه تنها برای سال 2021 بلکه برای سال ها و دهه های آینده آرامش خاطر پیدا کنند. من می خواهم تمام تلاش خود را برای تیم ملی عمان برای پیشرفت و تحقق اهدافی که در پروژه خود تعیین کرده‌ایم با تلاش و کوشش انجام دهم. اگرچه، همه چیز دوباره به شرایط همه گیری کرونا بستگی دارد، امیدوارم که کار خود را به بهترین شکل انجام دهیم.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها