مدیرعامل شرکت گاز استان فارس:

طرح گازرسانی به پالایشگاه پارسیان مُهر به بهره‌برداری رسید

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس گفت: طرح تامین گاز سوخت پالایشگاه گاز پارسیان سپهر شهرستان مُهر به بهره برداری رسید.

طرح گازرسانی به پالایشگاه پارسیان مُهر به بهره‌برداری رسید

غلامعباس حسینی اظهار داشت: برای گازرسانی به پالایشگاه گاز پارسیان سپهر شهرستان مُهر، یک انشعاب ۶ اینچی از خط ۵۶ اینچ الحاقی به خطوط چهارم و هشتم سراسری گرفته شده است.

وی افزود: در این پروژه که با نظارت شرکت گاز استان فارس در زمینه‌های طراحی، اجرای خط لوله و تاسیسات جانبی به انجام رسیده است، ۷۶۰ متر خط انتقال ۶ اینچ به همراه ایستگاه انشعاب، شیر اتوماتیک قطع جریان، ایستگاه حفاظت کاتدی و ایستگاه اندازه‌گیری اجرا شده است.

حسینی، با بیان اینکه اجرای این طرح ۶ ماه به طول انجامید، گفت: با بهره‌برداری از این پروژه، امکان تامین ۳۰ هزار متر مکعب در ساعت گاز، سوخت مورد نیاز این واحد صنعتی فراهم شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس اضافه کرد: ماموریت اصلی پالایشگاه گاز پارسیان سپهر شهرستان مُهر، استحصال ترکیبات ارزشمند اتان، پروپان، بوتان و میعانات از گاز طبیعی تولیدی پالایشگاه پارسیان و ارسال آن به شرکت پالایش گاز پارسیان سپهر عسلویه بوشهر برای تفکیک و سپس صادرات است.

حسینی، بیان داشت: شرکت گاز استان فارس در زمینه تحویل گاز به نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها و صنایع استان با همه توان خود گام برمی‌دارد و امیدواریم بتوانیم زمینه‌های بهره‌مندی هرچه بیشتر صنایع استان از این انرژی پاک را فراهم کنیم.

پالایشگاه گاز پارسیان سپهر شهرستان مُهر، با ظرفیت تولید سالانه سه میلیون و ۳۰۰ هزار تن مخلوط اتان و سایر محصولات در مجاورت دومین مجتمع گازی کشور فعالیت خواهد کرد.

از مزایای این پالایشگاه، جلوگیری از خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده، صادرات، ارزآوری، توسعه پتروشیمی‌های کشور و حفظ محیط زیست است.

۲ شرکت پالایش گاز پارسیان و شرکت پالایش گاز پارسیان سپهر در ۱۲ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان مُهر قرار دارند. این شهرستان در ۳۲۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها