گلایه از اتهام زنی های جدید کیهان به رئیس دولت اصلاحات

اگر خاتمی با اسرائیل و آمریکا ارتباط دارد چرا در دادگاه ثابت نمی کنید

چهره اصلاح‌ طلب گفت: بارها گفته می‌شود که سران اصلاح‌طلب با آمریکا ارتباط دارند و از آمریکا پول می‌گیرند ویا بااسراییل همکاری می‌کنند این اتهام زنی‌ها اگر واقعیت داشته باشد به آسانی می‌توان آن را در دادگاه اثبات کرد.

اگر خاتمی با اسرائیل و آمریکا ارتباط دارد چرا در دادگاه ثابت نمی کنید

‌فیض الله عرب سرخی درباره اتهام‌زنی‌های اخیر اصولگرایان و کیهان به خاتمی و اصلاح‌طلبان گفت: یکی از روش‌های روزنامه کیهان، اتهام‌زنی‌هایی است که از جانب هر کس دیگری صورت بگیرد باید به دادگاه برود و یقینا محکوم خواهد شد اما کیهان از پشتوانه‌ای برخوردار است که می‌تواند به افراد، اتهام خیانت و جاسوسی که نسبت‌های مجرمانه است، وارد کند آن هم اظهارنظراتی که در هیچ محکمه‌ای اثبات نشده باشد، در نتیجه با او هم برخوردی صورت نمی گیرد. بنابراین آنچه که از سوی کیهان اتفاق می‌افتد یک رویه همیشگی و دائمی است که لااقل مردم در ۳۰ سال گذشته شاهد این رویه هستند در عین حال به طور دائم از کیهان شکایت می‌شود و به دادگاه می‌روند اما همواره از اتهامات تبرئه می‌شوند.

او افزود: به خاتمی در همین بحث اخیر، اتهام خیانت و جاسوسی وارد شده است در حالی که این نوع اتهام، وقتی در یک محکمه قانونی به اثبات برسد می‌توان به فرد یا جریانی نسبت داد اما چنین اتفاقی رخ نداده است. در عین حال اگر همین امروز خاتمی از روزنامه کیهان شکایت کند به روشنی خواهیم دید که این روزنامه تبرئه می‌شود. سید محمد خاتمی، چهره‌ای است که دو دوره رئیس‌ جمهور بوده و شاخص‌های عملکردی او در این دو دوره رئیس جمهوری، نشاندهنده عملکرد او است. اما شاهدیم که بیش از ۱۰ سال است که او ممنوع التصویر، ممنوع المصاحبه و ممنوع السخنرانی است و بسیاری اوقات، رفت و آمدهایش با محدودیت مواجه است. این برخوردها متکی به هیچ قانون و هیچ حکم دادگاهی نیست اما برخلاف همه مقررات مشخصی که در این کشور وجود دارد خاتمی مورد این محدودیت‌ها قرار گرفته و می‌گیرد دلیل این محدودیت‌ها نیز این است که همواره در بین مردم محبوب بوده است.

عرب سرخی ادامه داد: سال ها است که از صداوسیما گرفته تا سایر روزنامه‌ها به خاتمی اتهام می زنند و با چهره‌ او بازی می‌شود و شکایت‌های خاتمی نیز در هیچ دادگاهی به نتیجه نرسیده است. در واقع علت برخورد با خاتمی به این دلیل است که او انسان پاک و موجهی بوده که مردم نیز این ویژگی‌ها را از او دیده‌اند و قبول داشته‌اند در نتیجه زمانی که در معرض رأی آنها قرار گرفته به او رأی دادند. اما در حال حاضر مورد حمله این اتهامات قرار می‌گیرد و فرصتی هم برای دفاع از خودش در هیچ جا ندارد تا بتواند شخصیت و چهره‌اش را منزوی کند.

اگر خاتمی با اسرائیل و آمریکا ارتباط دارد چرا در دادگاه ثابت نمی کنید

وزیر دولت اصلاحات با اشاره به اتهام زنی اخیر کیهان به اصلاح طلبان مبنی بر اینکه آنها با اسراییل همکاری می کنند تصریح کرد: طی سال‌های اخیر، تعداد زیادی از افراد از درون نهادهای مختلف با صدا و بی صدا دستگیر شدند، محکوم شدند و به زندان رفتند که اتهامشان نیز جاسوسی برای اسرائیل بود. حال اگر اصلاح‌طلب شناسنامه‌داری هم برای اسرائیل جاسوسی کرده را مطرح کنند و در دادگاه محاکمه کنند و اسناد جاسوسی‌اش را به مردم نشان داده و ارائه دهند. بنابراین اگر چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد بدین معناست که چنین واقعیتی وجود نداشته و این اتهامات به اجبار رسانه‌ها به افکار عمومی و جامعه تلقین می‌شود.

او اضافه کرد: بارها گفته می‌شود سران اصلاح‌طلب با آمریکا ارتباط دارند و از آمریکا پول می‌گیرند و یا با اسراییل همکاری می‌کنند این اتهام زنی‌ها اگر واقعیت داشته باشد به آسانی می‌توان آن را در دادگاه اثبات کرد. فعالان محیط زیست به جاسوسی برای اسراییل متهم می‌شوند در شرایطی که دستگاه تخصصی و مسئول امور ضد جاسوسی وزارت اطلاعات به صورت رسمی اعلام می‌کند که اینها کارشان جاسوسی برای اسرائیل نبوده است و در عین حال نهادهایی در پشت این محاکمه ها حضور دارند. محاکمه هایی غیرعلنی و پنهانی بدون روشن شدن آن برای افکار عمومی، صورت می‌گیرد که برای آن افراد زندان تعیین می‌کنند اگر این اتهامات آن قدر روشن و واضح است این اسناد و محاکمات را در منظر افکار عمومی برگزار کنند. بنابراین اتهاماتی که به اصلاح‌طلبان وارد می‌شود از آن دست اتهاماتی است که به صورت یک طرفه وارد می‌شود، محاکمه هایی که پشت درهای بسته برگزار می‌شود کسی هم در جریان قرار نمی‌گیرد حتی وکلای آن متهمان نیز امکان دفاع ندارند و یا اگر امکان دفاع داشته باشند در منظر افکار عمومی نیست که مردم بخواهند قضاوت کنند که آیا این اتهامات واقعیت دارد یا ندارد. بنده بر این باورم که اگر این گونه اتهامات حقیقت داشت حتما آن را در معرض افکار عمومی قرار می‌دادند.

منبع: برنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • نوغانچی صالح خسرو
    0

    اثبات راحت هست که بارها دکتر عباسی فرمود اخه جا برای همه کسانیکه باهمدیگر ارتباط داشته اند در دادگاهها و زندان های کافی نداریم تعداد زیاد است چون زنجیر وار به پیوند خورده اند

  • سیدی
    0

    اقای عرب سرخی وقتی همه ابزار قدرت در اختیار یک جناح باشد ان جناح همیشه پیروز مبارزه است ، واقعا درد اوره که به شخصیتی تهمت جاسوسی زده می شود ولی در هیچ دادگاهی به حساب این اتهام رسیدگی نمی شود !؟ دادستان که در عرف وقانون مدعی العموم خطاب می شود در حقیقت باید به این مسائل ورود کند ولی ....

    نظرات شما -
    • نادر
      0

      اگر دادستان به موضوع ورود کنه، خیلی پته ها روی آب میاد. جایی برای دفاع نمیمونه و خیلی ها باید به حصر خانگی و غیر خانگی اضافه بشن. ولی صلاح نیست فعلا . . .

  • ایرانی
    0

    تو مملکت ما اینها از هرکی خوشش نیاید می‌گویند جاسوس است. وطن فروش است. انگلیسی است و هزاران اتهام خالی از یک سند. اینها خودشان هم سندند. هم قانون و عدالت

    نظرات شما -
    • اشنا
      0

      توکه اسم ایران راگذاشتی روی خود بارها خودنظر گذاشتی مذاکره باامریکااین اخرین فرصت ایران است جاسوس که شاخ ندارد غربگرایعنی وطن فروش حالا توکه البانی هستی هیچ ایناکه در راس هستن دراتباط مستقیم باامریکا هستن

    • نادر
      0

      رفتارهای عوام فریبانه تحت لوای اصلاح طلب یا اصول گرا برای همه آشکار شده. اما متاسفانه هنوز نه برای همه همه.

  • گروگان
    0

    خداییش حرف حساب زدی. باید اتهام خائن در دادگاه اثبات بشه و به جزای عملش هم برسه. بحثی نداره/

    نظرات شما -
    • علی
      0

      همین ملاحظات الکی در نظام هست که اوضاع مسئولین اینجوری هرکس هر کاری میخاد میکنه روز اول باید محاکمه و اعدام میشدند .

  • سجاد
    0

    نیازی به اثبات در هیچ دادگاهی نیست .مگر طرف فقط باید مستقیما ارتباطی با دشمن داشته باشه .خود شخص در داخل میتونه اعمالی بر علیه منافع ملی مرتکب بشه که دشمنان بیرونی با یک ارتش و هزینه میلیاردی نتوانند انجام بدهند .ولا این چنین افراد در هر کشوری بودند تا حالا اعدامشون کرده بودند .

  • مورچه
    0

    نمونه زنده هم روحانی هم ظریف

  • محمدی
    0

    بنده اصلاح طلب نیستم ولی این برچسب هابه شخص خاتمی رو اصلا قبول ندارم.

    نظرات شما -
    • سفیر
      0

      پذیرش یا عدم پذیرش شما در اصل موضوع تاثیری ندارد. کمترین خطای آقایان ترویج لا ابالی گری لیبرالیستی در کشور بود. بماند ویرانگری های بسیاری که با فریب و به نام خدمت به کشور انجام دادند و . . .

  • گروگان
    0

    یه عده از اصلاح طلب دفاع میکنند و یک عده از اصول گرا. مردم هم هنوز نمیدونن این اصلاح چیه و اون اصول چیه. بوش پسر میگفت باید با ما باشید . در غیر اینصورت علیه ما هستید. رفتار این دو گروه، چقدر شبیه رفتار بوش بود. میگن باید با ما باشی. در غیر اینصورت خائن هستی. اما خدا وکیلی وادادگی و آویزون بودن از وجنات اصلاح طلب ها میباره. لعنت به هر چی آدم وطن فروش و خائن. خواه توی این دسته و خواه توی اون دسته.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بقول فرمایشات اقا فقط دولت جوان وانقلابی نه به اصلاح طلب غربگدا ونه. به اصولگرایان ریاکار

  • ایرانی
    0

    نیاز به دادگاه نیست خودتان واقعیت را به مردم بگویید که چقدر به این ملت خیانت کردید قبل از دولت خاتمی باوجود تحریم ها مردم از زندگی خود لذت می برد ند با آمدن دولت خاتمی خیانت بی بندوبار ی فساد اختلاف بی حجابی درکشوربوجود آمد

    نظرات شما -
    • نادر
      0

      برنامه از پیش طراحی شده ای بود که فاز اولش گشایش اجتماعی بود و فاز های بعدیش میشد 2030 و برجام یک و برجام های بعدی...

    • Abbas
      0

      حرف مفت نزن دوره خاتمی بهترین دوره ریاست جمهوری ایران بود خودتم خیلی خوب اینو میدونی ولی باید بگی بده اخه یه عمره کارتون همینه بدون دلیل و مدرک تهمت میزنید...

    • به Abbas
      0

      خدا وکیلی کلی سند و مدرک هست علیه حضرات. نمیدونم چرا رو نمیکنن. شاید هنوز وقتش نشده.

  • Abbas
    0

    روزی در دانشگاه تهران جلسه دانشجویی بود دانشجویی پشت تریبون شروع به انتقاد از دولت کرد درآن روز رئیس جمهور آن وقت هم حاضر بود وخنده ای بر لب داشت بعد از انتقادهای شدید و کوبیدن دولت توسط دانشجو نوبت به پاسخ رئیس جمهور رسید ...رئیس جمهور باهمان لبخند آمد پشت تریبون اولین جمله اش خیلی زیبا بودگفت خوشحالم در کشوری زندگی میکنم که یک دانشجوی عزیز به راحتی چشم چشم رئیس جمهور از او انتقاد میکند وهر چه دل تنگش میخواهد میگوید...(رئیس جمهور کسی نبود جز سید محمد خاتمی )

    نظرات شما -
    • نادر
      0

      کاملا درست میگی. تکنیک همینه. لبخند بر لب داشته باش تا یه عده زیادی فکر کنند تو آدم خوبی هستی. بعد هر کار خواستی بکن.

  • قلندر
    0

    خاتمی بالاترین مقام اجرایی دوران انقلاب بوده و حسادت از محبوبیت ایشان باعث ترس مخالفان خاتمی شده که حتی او را ممنوع تصویر کردند در این مملکت هرکسی محبوبیت پیدا کرد انگ بهش زدند چرا چون مخالف هرگونه تک صدایی بود و انتقاد را فریاد کشید و گفت ملت شما خود قهرمانید و ما مقامات نوکر ملت از ما انتقاد کنید او را فقط در دنیا به نیکی یاد میکنند مرد آن هست که نام نیکو از خود بیادگار بگذارد خاتمی 50ملیون فدایی دارد به کوری آن که نتواند دید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها