جولان کرونا در آرامستان‌های ناآرام خرم‌دره

فرماندار خرم‌دره گفت: آرامستان‌ها یکی از اماکن پرخطر شیوع کرونا است.

جولان کرونا در آرامستان‌های ناآرام خرم‌دره

حجت محمدی در جلسه قرارگاه کرونای شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه در کل استان بیش از ۴۲ هزار نفر درگیر بیماری کرونا شده‌اند، اظهار کرد: بیش از ۱۰۰۰ نفر نیز قربانی این ویروس هستند که این امر نشان می‌دهد کرونا شوخی‌بردار نیست.

وی با بیان اینکه کرونا در همه کوچه، پس‌کوچه‌ها و حتی خانه‌های این شهر جولان می‌دهد، عنوان کرد: قربانی اصلی این ویروس منحوس، کسانی هستند که پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه زدن ماسک را رعایت نمی‌کنند.

فرماندار خرم‌دره، درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خرم‌دره را به طور میانگین ۹۴ درصد اعلام کرد و متذکر شد: در این بین همراهی اصناف برای تامین سلامت شهروندان خرم‌دره‌ای بسیار مطلوب است.

محمدی با تاکید بر اینکه شرایط این شهرستان در برابر کرونا بسیار شکننده است و کوتاه‌ترین غفلت منجر به تغییر وضعیت و اعمال محدودیت‌های بیشتر خواهد شد، ادامه داد: تا زمانی که کرونا در کشور جولان می‌دهد، باید به سبک زندگی کرونایی به‌ویژه در حوزه رعایت پروتکل‌های بهداشتی عادت کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه ممنوعیت ترددها همچنان برقرار است، اضافه کرد: از شهروندان درخواست می‌شود اخبار مربوط به محدودیت‌ها را از منابع معتبر دنبال کنند و خبرنگاران نیز از افراد تعیین شده توسط استاندار زنجان، این محدودیت‌ها را پیگیری کنند.

فرماندار خرم‌دره با بیان اینکه برخی از نقاط شهر دارای آلودگی بیشتری نسبت به سایر نقاط هستند، افزود: پایش مستمر نقاطی که از آلودگی بیشتری برخوردار هستند باید مورد توجه جدی‌تر قرار گیرد، زیرا این پایش‌ها در کنترل بیماری بسیار موثر است.

این مسئول با تاکید بر اینکه برای مبارزه با کرونا آرامستان‌ها باید مدیریت بیشتری شوند، تصریح کرد: آرامستان‌ها یکی از اماکن پرخطر در سطح استان هستند که از دلایل اصلی شیوع کرونا در استان محسوب می‌شوند که در این راستا نیز انجام اقدامات فرهنگی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر سالمندان قربانی اصلی دورهمی‌ها به‌ویژه دورهمی‌های خانوادگی هستند، متذکر شد: با توجه به اینکه به علت سرمای هوا امکان باز گذاشتن در و پنجره‌ها در فصل زمستان و به تبع آن تهویه هوا وجود ندارد، دورهمی در این فصل بسیار خطرناک است.

فرماندار خرم‌دره، استفاده از ماسک را کماکان بهترین سلاح مبارزه با کرونا عنوان کرد و گفت: استفاده از ماسک تا ۶۰ درصد همه‌گیری را در این منطقه کاهش داده است، پس باید همه مردم در استفاده از این ابزار حیاتی این روزها جامعه اهتمام لازم را داشته باشند.

محمدی با اشاره به اینکه به واسطه کرونا بسیاری از مشاغل آسیب دیده‌ است، خاطرنشان کرد: یکی از این مشاغل متضرر از کرونا، تالارداران هستند که طبق مصوبه می‌توانند تا ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها