احمدی‎نژاد برای ارزیابی قوه‎قضائیه یک فایل پی دی اف منتشر کرد

محمود احمدی‎نژاد نخستین ارزیابی خود از عملکرد دستگاه قضایی را در قالب یک فابل پی دی اف منتشر کرد.

احمدی‎نژاد برای ارزیابی قوه‎قضائیه یک فایل پی دی اف منتشر کرد

به گزارش سایت خبر فوری ببه نقل از کانال تلگرامی محمود احمدی‎نژاد، بخشی از پرونده ارزیابی تحلیلی دستگاه قضائی از سوی رئیس‎جمهور اسبق کشورمان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللّهمّ عجّل لوليّك الفرج والعافيه والنّصر واجعلنا من خير انصاره و اعوانه والمستشهدين بين يديه

تامین آزادی و کرامت مردم و استقرار عدالت، از مطالبات تاریخی ملت ایران و از جمله در جنبش های مشروطه و انقلاب اسلامی بوده است.

قانون اساسی جمهوری اسلامی حقوق متعالی و مترقی فراوانی در راستای عدالت و کرامت و آزادی برای مردم به رسمیت شناخته است. اصولاً حکومت برای تامین این حقوق برپا شده است، همه قوا و سازمانها باید در جهت تامین این حقوق برنامه ریزی و اقدام نمایند.

تلاش های گسترده ای دراین راستا سازمان داده شده است و به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی این تلاش ها چند برابر شده است. قوای گوناگون در طول 4 دهه به انحاء مختلف سعی کرده اند با تغییرات گسترده در ساختارها و اصرار بر تغییر رفتارها ، اصلاحاتی را به وجود آورند.

در طول 4 دهه ، توجهات اصلاحی و نگاه نقادانه ابتدا بر قوه مجریه و با فاصله بسیار زیاد بر قوه مقننه و مجلس شورای اسلامی متمرکز بوده است اما قوه قضاییه به دلایل گوناگون تقریباً از نقد مصون بوده است.

این در حالی است که نقش قوه قضاییه در تامین حقوق مردم و دفاع از آن و سامان یابی امور کشور بی بدیل و یگانه و مسئولیت های آن دستگاه بسیار مهم است. تا جایی‌که اگر قوه قضاییه اصلاح شود ، امور کشور اصلاح خواهد شد. یک ضعف و یا غفلت ولو کوچک در این قوه ممکن است آثار گسترده منفی بر جای بگذارد.

متاسفانه در زمینه نقدو اصلاح مجموعه قوه قضاییه یک غفلت بزرگ اتفاق افتاده و دستگاه قضایی از نظرات اصلاحی دلسوزان و نقد سازنده و کارشناسانه عمومی تقریباً محروم مانده است.

امروز پرداختن به اشکالات قوه قضاییه ، تلاش ارزشمند در جهت مهمترین اصلاح در سیستم حاکمه و موثرترین اقدام در تامین حقوق مردم است.

در این مقال سعی شده است در حد بضاعت، اشکالات تدوین و ارائه شود. بدیهی است که این نقد نافی زحمات قضات شجاع و پاک در برخورد با مجرمان و قاچاقچیان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی نخواهد بود. انتظار دارد با این نقد دلسوزانه از موضع دلسوزی و اصلاح گری برخورد نمایند و راه را بر نظارت عمومی و به کارگیری همه اندیشه ها در جهت بهبود وضع باز کنند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • فرشاد
    0

    مقاله رو خوندم.... کاملا علمی و دقیق.... بسیار عالی تهیه شده.... ممنون از اقای دکتر بابت شفاف سازیشون... ایشالا تا رفع کامل مشکلات به راهشون ادامه بدن.

  • کاوه کلهر
    0

    درود خدابراحمدی نژاد که ازاول واقعیتها رابرملا ساخت ضمنا" شخص ایشان بسیار پاک دست میباشند چون بنده چند سال افتخارهمکاری باایشان راداشتم

  • کاربر ناشناس
    0

    بابا این احمدی نژاد چیزی برای پنهان کردن ندارد زمانی که هم رییس جمهور بود از فساد این خانواده می گفت این که تازگی ندارد .خدایش اگه ی مرد تو ایران پیدا بشه که اصلا تو ایران مرد وجود نداره اونم احمدی نژاده .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها