درخت آهنین بیل در شیراز هم از تخریب در امان نماند

درختی آهنین را مسئولان شهرداری شیراز در پیاده راه سلامت کاشته‌اند که گفته شده برخی از تخریب‌گران اموال عمومی، تکه‌هایی از آن را جدا کردند.

درخت آهنین بیل در شیراز هم از تخریب در امان نماند

اگر سخنان مسئولان مربوط و همچنین شواهد را ملاک قرار دهیم، تخریبگری رخ داده در مورد درخت بیل را در قالب پدیده وندالیسم می توان طبقه بندی کرد. اگر چه موضوع سرقت نیز از این درخت که نمادی از زیبایی شیراز توصیف شد، مطرح شده است.

وندالیسم یا تخریب اموالی عمومی از جمله آسیب‌های اجتماعی است که در طی نیم قرن اخیر و در شهرهای بزرگ جهان و از جمله شهرهای کوچک و بزرگ ایران و در کلانشهر شیراز به کرات دیده شده است.

تخریب اموال عمومی یکی از انواع آسیب‌های اجتماعی است که سالیانه‌ هزینه‌های اضافه و گزافی را بر شهر شیراز تحمیل می‌کند.

نمونه این تخریب گری ها در آثار باستانی و تاریخی شیراز ازجمله دیوارنویسی و یادگاری نویسی بر جداره ارگ کریم خان،تخریب نقش برجسته های موجود در شیراز و قبرستان تاریخی دارالسلام این شهر نیز در طول سالیان اخیر مشاهده شده است.

تخریب گران به چوب، فلز، پلاستیک و کاغذ رحم نمی‌کنند

مدیرکل روابط عمومی و امور بین المللی شهرداری شیراز بیان کرد: بخش های از درخت بیل واقع در پیاده راه سلامت شیراز توسط عده‌ای ناشناس تخریب شده یا به سرقت رفته است.

حمید جورکش افزود: برای هر سازه شهری نمی‌توان نگهبان گذاشت و بیشتر سازه ها ها ونمادها به نحوی طراحی و ساخته می شوند که جداشدنی نباشند اما بخشی از درخت بیل که چوبی بوده توسط فرد یا افرادی تخریب شده یا به سرقت رفته است.

وی بابیان اینکه این نمادها از مولفه‌های زیبایی شهر محسوب می شوند گفت: درپوش فاضلاب که از جنس چدن است و یا مجسمه دیگ شیراز که از جنس مسی بوده و یا سطل های زباله پلاستیکی ،نورپردازی ها،کابل های زیرگذرها که در مواقع بارندگی برق را به پمپ تخلیه می‌رسانند و یا صندلی اتوبوس یا مترو، شیرآب و مقواهای اعلانات نیز از رفتارهایی تخریبگران در امان نیستند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری شیراز اضافه کرد: در بعضی موارد نظیر سرقت درپوش فاضلاب یا کابل های سطح شهر می تواند منجر به بروز حوادث ناگوار و خطرناکی برای شهروندان شود.

وی از شهروندان خواست که در حفظ و نگهداری اموال بیت المال حساسیت جدی داشته باشند و می توانند با مشاهده چنین صحنه هایی موضوع را سریعا به شماره تلفن ۱۳۷ یا ۱۱۰ اطلاع دهند تا نیروهای شهرداری یا انتظامی به موضوع رسیدگی کنند.

جورکش عنوان کرد: براساس بررسی ‌های اولیه سالانه میلیاردها تومان صرف تعمیر و بهسازی خسارت های عمدی می شود که عده ای تخریب گر به اموال عمومی کلانشهر شیراز وارد می‌کنند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کاربر ناشناس
    0

    آیامیدانید ارزش یک درخت که اکسیژن می رساندبرابرباجان انسانهاست هرکسی که درخت قطع کندقاتله

  • کاربر ناشناس
    0

    درکشوربایدبسیج عمومی برقرارکنیدتامنافقین وقارتگران نتوانندنفس بکشنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها