رکورد جالبی که کودک کتاب‌خوان به جای گذاشت

یک پسر ۸ ساله انگلیسی با خواندن ۵۰ کتاب در دوران قرنطینه خانگی که به نوشتن و انتشار کتاب خودش منتهی شده توسط بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا مورد تقدیر قرار گرفته است.

رکورد جالبی که کودک کتاب‌خوان به جای گذاشت

میلان کومار، دانش‌آموز مدرسه بولتون در انگلیس موفق شد یک چالش قرنطینه‌ای را که خواندن 50 کتاب در طی 3 ماه بود به سرانجام برساند و با الهام از کتاب‌هایی که در این مدت خوانده هفته‌ها و ماه‌های بعدی را به نوشتن یک کتاب کودک با عنوان "شکوه کریسمس کوید" اختصاص دهد.

داستان کتاب او درباره پسر بچه‌ای است که می‌خواهد در اوج شیوع پاندمی، شادی حال و هوای کریسمس را به شهر خود بازگرداند و جشن باشکوهی را تدارک ببیند.

کومار قرار است درآمد حاصل از فروش این کتاب را به مرکزی برای حمایت از کودکانی که به دلیل کوید-19 از تحصیل عقب‌ مانده‌اند اختصاص دهد.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا با تحسین و تقدیر از اقدام میلان کومار جایزه‌ای را تحت عنوان "نقطه‌های نور" به پاس تلاش‌ها و پشتکار او و روحیه کمک به دیگران اعطا کرد.

او پیش از نیز این در تابستان گذشته با 50 دور رکاب زدن به مدت 10 روز دور استادیوم دانشگاه بولتون توانسته بود برای یک خیریه مقداری پول جمع‌آوری کند.

میلان کومار می‌گوید بسیار خوشحال که نخست‌وزیر این کشور تلاش‌های او برای جمع‌آوری کمک مالی در راستای افزایش سطح دانش و سواد ملی نادیده نگرفته است.

منبع: ایبنا

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها