همه چیز درباره کیوانان، جادوگران طرفدار ترامپ که کنگره را تسخیر کردند

کیوانان، ترامپ را مسیحی می‌دانند که آمریکا را نجات می‌دهد/ آمریکا توسط شیاطین اداره می‌شود/ مخالفان ترامپ بچه‌باز هستند/ طوفان بزرگی در راه است

کیوانان به جز تاثر از جنبش‌های راست افراطی و نئونازی‌ها از اندیشه‌های شبه عرفانی و جادویی نیز تاثیر گرفته اند. شمایل شمن گونه

کیوانان، ترامپ را مسیحی می‌دانند که آمریکا را نجات می‌دهد/ آمریکا توسط شیاطین اداره می‌شود/ مخالفان ترامپ بچه‌باز هستند/ طوفان بزرگی در راه است

به گزارش خبر فوری ، حضور یک شمن تندرو در کنگره آمریکا هنگام تسخیر آن توسط مخالفان بایدن هنوز هم محل بحث است. "جیک انگلی" (Jake Angeli) یکی از اعضاء گروه توطئه گرا و راست افراطی کیوانان (QAnan) است که در شمایل یک شمن یا جادوگر و با پرچم "کیو مرا فرستاده است" عربده کشان وارد کنگره شد و خودنمایی کرد.

حالا این مرد ساختارشکن نماد طرفداران ترامپ شده است. اما بیش از او، گروه فکری‌اش یعنی کیوانان محل بحث است. گروهی که بسیاری آن را آبشخور فکری طرفداران ترامپ می‌دانند. پیش از این نیز مروری بر گروههای تندرو طرفدار ترامپ داشتیم ( اینجا بخوانید). با این حال، به نظر می‌رسد بررسی اجمالی افکار و اقدامات فرقه "کیوانان" نیز بتواند ما را به درک بهتر ترامپ و طرفدارانش کمک کند.

کیوانان، افراطی‌هایی که می‌گویند ترامپ مسیح است

کیوانان یک فرقه راست افراطی و تندرو و طرفدار تئوری توطئه است. اعضاء این گروه باور دارند که دونالد ترامپ مسیح است که می‌خواهد جهان را از دستان خادمان شیطان بیرون بکشد. از نظر اعضاء این گروه، جهان به دست شیطان و فرزندانش افتاده و این افراد به خصوص در حال اداره کردن آمریکا هستند. از نظر اعضاء این گروه، یک گروه مخفی سیستم و قدرت آمریکا را به دست گرفته اند. این افراد، سرمایه داران و سیاستمداران شیطان پرست، بچه باز ( و گاه قاچاقچی کودک) و همنوع خواری هستند که هدفشان نابودی مسیح است.

کیوانان معتقدند دونالد ترامپ همواره به دنبال نابودی این گروه بوده و از این رو شیطان به دنبال نابودی او است. کیوانان باور دارند که ترامپ حتی در مورد ماجرای انتخابات 2016، تظاهر به تبانی با روس‌ها کرده تا "رابرت مولر" را متقاعد کند به او بپیوندد تا حلقه را برملا و از کودتا توسط باراک اوباما، هیلاری کلینتون و جرج سوروس پیشگیری کنند.

ظهور کیوانان در فضای مجازی

کیوانان در حدود سال 2017 برای اولین بار در شبکه های اجتماعی ظهور کردند. آنها مدتی به شدت در توییتر فعال بوده و به صورت های مختلف از ترامپ حمایت می‌کردند. آنها محفلی مخفیانه و مجازی تشکیل دادند و از اعضاء خود خواستند که سوگند مجازی بخورند. هشتگ TakeTheOath# مدتی ترند توییتر شده بود. با افزایش تجمعات اعضاء این گروه، توییتر اقدام به بستن اکانت‌های کیوانان کرد. بعد از این، اعضاء گروه به سایر شبکه‌های اجتماعی از جمله 4chan رفتند و در آنجا گروه تشکیل دادند.

پیش‌بینی‌های عجیب کیوانان، از طوفان بزرگ تا خودکشی دسته جمعی

کیوانان به جز تاثر از جنبش‌های راست افراطی و نئونازی‌ها از اندیشه‌های شبه عرفانی و جادویی نیز تاثیر گرفته اند. شمایل شمن گونه "جیک انگلی" نیز به خوبی این گرایشات را نشان می‌دهد. از این رو، تمایل به پیش گویی در بین اعضاء این فرقه بسیار زیاد است. پیش گویی ها و ادعاهای اعضاء این گروه بسیار متنوع و عجیب است. برخی از این‌ موارد به شرح زیر می‌باشد:

الف. طوفان بزرگی در راه است

کانال رسمی کیوانان پیش بینی کرده بود که در سال 2017 و در روز 3 نوامبر طوفانی بزرگ رخ داده و بسیاری را از بین خواهد برد.

ب. خودکشی بزرگ

طبق پیش بینی غلط کیوانان قرار بود در روز 10 فوریه 2018 مخالفان ترامپ خودکشی دسته جمعی کنند اما این اتفاق نیفتاد.

ج. استعفای مدیر توئیتر

طبق پیش گویی شمن های مجازی قرار بود "جک دورسی" تاپایان سال 2020 استعفا دهد اما این اتفاق نیفتاد.

د. انفجار در لندن

طبق گفته کیوانان قرار بود در 16 فوریه 2018 یک بمب گذاری بزرگ در لندن اتفاق بیفتد اما این اتفاق نه در آن روز و نه بعدش رخ نداد.

باورهای عجیب کیوانان، از عضویت کیم جونگ اون در سیا تا بچه‌باز بودن بازیگران

به جز این موارد، ادعاهایی هم منسوب به کیوانان است که همگی عجیب و دور از ذهن هستند. اینکه "کیم جونگ اون" (رهبر کره شمالی) مامور سازمان سیا است؛ آنجلا مرکل (صدر اعظم آلمان) نوه آدولف هیتلر است؛ جان اف کندی جونیور سقوط هواپیمایش را به‌طور ساختگی طراحی کرده و اکنون زنده و جزو کیو است؛ اینکه ترامپ با پوتین به طور مصلحتی ساخت و پاخت کرده و به خصوص این مساله که اکثر ستارگان عمدتا دموکرات هالیوود پدوفیل (بچه باز ) هستند از جمله اصلی ترین دعاوی دور از ذهن کیوانان است.

کیوانان محصول یک عقده اجتماعی هستند؟

اگرچه اعضاء کیوانان تاکنون به صورت مجازی فعال بوده اند اما حالا بیش از پیش به میدان آمده و فعالیت مسلحانه خود را آغاز کرده اند. این امر باعث ترس FBI شده تا جایی که به سرعت در حال حمله به مخفیگاه ها و دستگیری اعضاء این گروه هستند.

با این حال، بسیاری معتقدند گرایش به تفکرات راست افراطی و شکل گیری فرقه کیوانان ناشی از نوعی عقده روحی و جراحات اجتماعی است. بنا به گفته "رنی دیرستا"، از کارشناسان توطئه‌های آنلاین، الگوی تطمیع کیوانان مشابه تطمیع فرقه‌های عصر پیشااینترنت است که در آن شخص مورد هدف هرچه بیشتر و بیشتر به عمق اسرار گروه هدایت می‌شود، بیشتر و بیشتر از دوستان و خانواده بیرون از فرقه فاصله می‌گیرد. طبق گفته کارشناسان، افرادی که زندگی خانوادگی و اجتماعی بدی دارند بیشتر عضو این گروه می‌شوند چون با تعلق به این سازمان و غرق شدن در آن، از خانواده و اجتماع کنده و عقده‌ها، حقارت‌ها و بدبختی‌های خود را فراموش می‌کنند.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • متفاوت
    0

    چیزی راکه اطلاع کاملی از ان نداریم اظهارنظردرباره اش سخته.اما ترامپ افکارش درجهت عدالت بود ومخالفان ان ازنوع باجگیرها بودند.علت قماربازی اوهم همین مورد است.اونسبتا انسان درستی بود.فقط انسانهای باجگیر وزورگیر که هیچ کاری نمیکنند و باترفندهای مختلف همه توقعی هم دارند مخالف سرسخت چنین ادمهایی هستند.

    نظرات شما -
    • متفاوت
      0

      همه شماها که منفی میدید از پشت پرده غیب وعدل الهی اطلاع کافی ندارید.فقط جوگیر حرفها هستید.

    • ایرانی
      0

      آقای ترامپ که بدترین تحریم ها را بر مردم ایران تحمیل کرده برای اجرای عدالت است؟ اندکی درگگ بفرمایید!

    • زندی
      0

      وای خدایا.... تو دیگه کی هستی الان از دست تو سرمو میکوبم به سرامیک کف خونه

    • متفاوت
      0

      ایرانی.ایا نمیدانید که انچه بر هرکس فرود اید حق است؟خود بخوان حدیث این مجمل را...بستگی دارد که هرشخصی،گروهی یاملتی کدام راه و انتخاب را درذهن خود پرورش دهد،درمقوله عدل الهی همه اسباب هم میشوندفرقی نمیکند که یک پیامبر باشد یا یک غیر پیامبر،انچه عالم است درادم است.فقط یک ذهن بیدار وهوشیار به تمام معنا میتواند ازاین مقوله جان سالم بدر ببرد.انسانها و ملتها منتخب انتخاب ایده و تفکرات خودهستند و بسختی هم ازمایش به اراده خود میشوند و قران کریم راهنما.

    • متفاوت
      0

      زندی.اروم باش لازم نیست سرتو بکوبی تو سرامیک.عاقلانه فکر کن واندیشه خود را باشک به دیگران به یقین و راه درست اصلاح کن.ادمها برای رسیدن به مقاصد فکر واندیشه خود و بقا باتوجه به تحریک پذیری ذهنی اطرافیان ازهیچ جنایت وتروریستی فکری دریغ نمیکنند حتی لذت هم میبرند و افتخار هم میکنند.

  • محسن
    0

    چه جالب ... رائفي پور تو آمريكا هم هست!!! البته يه خورده كوچولو متفاوتتر ولي رائفي پور اونها خيلي كاريزماتيك تره كه يه كنگره آمريكا رو ميريزه بهم (:

    نظرات شما -
    • زندی
      0

      اگه خود خدا هم ظهور کنه بگه ترامپ دروعگو و مکاره شماها حرف خودتونو میزنین جمود فکری واقعا لایق شماهاس

  • محمدی
    0

    مزخرف تر از ترامپ خودترامپه!

    نظرات شما -
    • حسین گلشن
      0

      مزخرف تر از ترامپ آدمهای دلباخته اش هستند

  • ارش
    0

    خب خدارا شکر تو آمریکا هم مثل ایران آدم متوهم کم نداریم آدم هایی هذیان زده که فکر می کنند دنیا را یک گروه مخفی اداره می کند واقعا ترامپ دیوانه لایق یه همچین طرفدارایی هست

  • م.ج
    0

    اینکه کیوانان گفتند جهان افتاده دست شیاطین این و رایت گفته ولی مابقی حرفاش چرته.

  • هادوی
    0

    میگم اگر خودکشی دسته جمعی دارند کسی پیدا نشده از مردگان که توغسال خانه چشمش را باز کند وسپس ببندد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها