قهر ترامپ و مایک پنس/ رییس‌جمهور آمریکا از معاونش خشمگین و عصبانی است

یک منبع نزدیک به معاون رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد، ترامپ و معاونش از زمان حمله حامیان دونالد ترامپ به ساختمان کنگره در روز چهارشنبه با یکدیگر حرف نزده‌اند و ترامپ از معاونش عصبانی است.

قهر ترامپ و مایک پنس/ رییس‌جمهور آمریکا از معاونش خشمگین و عصبانی است

روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط امروز یکشنبه نوشت: منابع نزدیک تاکید کرده‌اند که ترامپ بسیار از معاونش، پنس خشمگین و عصبانی است در حالی‌که پنس به دلیل آنچه رئیس‌جمهوری انجام می‌دهد ناراحت و مأیوس است.

ترامپ از پنس خواسته بود در جلسه کنگره نتایج انتخابات را رد و باطل اعلام کند اما پنس هرگونه مداخله در این باره را رد کرد. او تأکید کرده بود، این مداخله اصلاً قانونی نیست.

در این راستا پیشتر شبکه خبری سی ان ان اعلام کرده بود که مایک پنس فعال سازی متمم ۲۵ قانون اساسی که امکان برکناری رئیس‌جمهور و واگذاری قدرت به معاونش با داشتن رأی اکثریت کابینه را می‌دهد، منتفی ندانسته است.

این شبکه خبری به نقل از منابعی نزدیک اعلام کرده بود رخدادهای روزهای اخیر نشان داده که این گزینه روی میز است.

این منبع اضافه کرد، همزمان آنها امیدوار به یک انتقال قدرت صلح آمیز و کمک به جو بایدن، رئیس جمهور منتخب در مبارزه با همه گیری بیماری هستند.

بر اساس گزارش سی.ان.بی.سی، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا و استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا با سازمان‌ها مربوط به خود درباره به کارگیری متمم ۲۵ قانون اساسی برای برکنار کردن ترامپ از ریاست جمهوری بحث کرده و به این نتیجه رسیده‌اند که این پروسه طولانی‌تر از زمان باقی مانده از ریاست جمهوری ترامپ تا قبل از تحلیف جو بایدن ‌می‌شود و نباید از آن انتظار اجرای فوری را داشت.

متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا اجازه به انتقال قدرت دائمی یا موقت از رئیس جمهور آمریکا به معاون رئیس جمهور در صورتی که اکثریت اعضای کابینه به کنگره عدم توانایی رئیس جمهور در اجرای وظایفش را تصدیق کنند، می‌دهد.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • علی
    0

    این بچه افسرده شده ،ترامپ تو کجا ریاست جمهوری کجا نونت کم بود آبت کم بود کل دنیا را به آشوب کشیدی این بایدن هم فکر نکنم به عمر دولتش به دوسال برسه چشم آب نمیخوره با این اوضاعی که آمریکا داره فعلا یا حق،

  • مختار
    0

    عصبانی باش تا بمیرقمارباز

  • دبیر
    0

    این روزها ترامپ افسرده شده است هیچ رئیس جمهوری در طول تاریخ آمریکا این طور شکست نخورده بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها