عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی:

لاریجانی میان «اصولگرایانِ ساکت فتنه» طرفداران جدی دارد/ می‌توان روی سعید محمد حساب باز کرد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: لاریجانی میان بعضی از اصولگرایانی که جزء ساکتین فتنه بودند یا به هر حال جزء معتدلین به حساب می‌آیند ممکن است طرفدارانی جدی داشته باشند.

لاریجانی میان «اصولگرایانِ ساکت فتنه» طرفداران جدی دارد/ می‌توان روی سعید محمد حساب باز کرد

حمیدرضا ترقی با اشاره به انتخابات 1400 و در پاسخ به این سوال که احتمال حضور کدام یک از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده پررنگ‌تر است، اظهار کرد: در مجلس تقریبا حدود 6 یا 7 نفر برای حضور در انتخابات مطرح هستند ولی هنوز هیچ کدام در فرایند بررسی ائتلاف‌ها قرار نگرفتند.

وی افزود: این افراد فعلا دارند آمادگی خودشان افرایش می‌دهند و برنامه تهیه می‌کنند تا بتوانند در این فرآیند بررسی ائتلاف‌ها قرار بگیرند و مطرح شوند، اما با توجه به ویژگی‎ها و شاخص‌هایی که مجلسس تصویب کرده و مد نظر شورای نگهبان هم هست باید ببینیم کدام یک از این افراد از این فیلتر می‌تواند عبور کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: بنابراین اظهار نظر درباره این مساله نیاز به نهایی شدن مصوبات مجلس درباره نهایی شدن شرایط نامزدها دارد و چگونگی شرایط ائتلاف که چگونه به جمع بندی برسند.

قالیباف می‌آید؟

ترقی درباره احتمال حضور قالیباف در انتخابات 1400 بیان کرد: اگر به افکار عمومی و بعضی اقداماتی که اطرافیان انجام می‌دهند نگاه کنیم، بله نام ایشان جزء کاندیداهای 1400 مطرح هست، اما اینکه ما از خودشان چیزی شنیده باشیم یا خیر، نفیا در این باره از ایشان شنیده‌ایم اما درباره اثباتش تا این موقع چیزی نشنیده‌ایم.

قطعا می‌توان روی «سعید محمد» حساب باز کرد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی می‌کنید در جریان اصولگرا اجماعی بر روی آقای قالیباف صورت گیرد یا ممکن است اصولگرایان روی گزینه‌ای خارج از گمانه‌زنی‌ها اجماع کنند، گفت: اجماع بر گزینه دیگری که پیش بینی‌اش را نمی‌کنند احتمالش خیلی بیشتر از اینهایی است که مطرح هستند، البته تمام این‌ها بستگی به شرایط کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دارد، اینها متغیرهایی هستند که در نهایی شدن کاندیدای شورای ائتلاف تاثیرگذار هستند.

این فعال سیاسی اصولگرا در مورد شانس سعید محمد، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای حضور در انتخابات 1400 بیان کرد: قطعا باید روی او حساب باز کرد، چراکه شخصیتی توانمند، پرتلاش و پرسابقه و دارای توان اجرایی بالا در مسوولیت‌هایی است که تاکنون داشته است، اما تخصیص شرط رجال سیاسی برای او با توجه به مصوبه مجلس به نظر میرسد ابعاد سخت تری پیدا کرده و باید ببینیم شورای نگهبان می‌تواند او را به عنوان رجل سیاسی برای حضور در انتخابات بپذیرد یا خیر.

معرفی «گزینه واجد شرایط » یکی از چالش‌های جدی اصلاح‌طلبان خواهد بود

ترقی درباره احتمال حضور یا غیبت اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 و تاثیر آن بر پیروزی جریان اصولگرا و میزان مشارکت مردم، افزود: ما با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر مشارکت حداکثری تاکید داریم و هرچه مشارکت بالاتر باشد برای کشور مفیدتر است، یقینا از نیروهای اصلاح‌طلبی که واجد شرایط باشند هم برای رقابت استقبال می‌کنیم و هیچ جایی برای نفی و حذف این جریان در عرصه رقابت وجود ندارد، اما اینکه آنها چگونه به جمع بندی برسند و چه فردی را مطرح کنند که واجد شرایط باشند یکی از چالش‌های جدی آنان برای حضور در انتخابات است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی در خراسان رضوی اضافه کرد: اصلاح‌طلبان هنوز نتوانستند به جمع بندی واحدی در رهبری جریان خود و مصداق‌های مورد نظرشان در انتخابات 1400 برسند، طبیعتا آنان باید در زمان باقی مانده هم اختلافات داخلی خودشان را حل کنند و هم استراتژی خود را برای انتخابات آینده مشخص کنند، البته آنها منتظر هستند تا ببیند تکلیف اصلاحیه قانون جدید انتخابات ریاست جمهوری چه می‌شود تا بر آن اساس نامزد خود را به مردم معرفی کنند.

وی با تاکید بر اینکه تا الان ما رقابت جدی با اصلاح طلبان خواهیم داشت و آنها هم مصمم به حضور در رقابت‌های انتخاباتی هستند، خاطرنشان کرد: سران اصلاح‌طلب این جریان نیز تاکید بر این دارند که نباید صحنه را خالی کرد و موضعی در جهت تضعیف مشارکت مردم اتخاذ کرد.

اصلاح‌طلبان هیچ علاقه‌ای به ترک قدرت ندارند

ترقی در پاسخ به این سوال که آیا انتخابات 1400 به انتخاباتی درون خانوادگی برای اصولگرایان تبدیل خواهد شد؟ گفت: فکر نمیکنم این طور شود، این انتخابات، انتخاباتی است که جریان‌های اپوزیسون در خارج از کشور بر جلوگیری از روی کار آمدن نیروهای انقلابی خیلی حساس هستند بنابراین تمام انرژی خود را به کار خواهند برد تا با نامزدهایی که وجهه انقلابی دارند تقابل کنند ، از آن طرف هم اصلاح طلبان هیچ علاقه‌ای به ترک قدرت و تحویل قدرت ندارند.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: سلایقی در اصلاح طلبان مثل کارگزاران و امثال آن بیشتر پایبند به این هستند که باید در قدرت بمانند، حتی اگر تغییر موضع بدهند، بنابراین در انتخابات 1400 رقابت، رقابتی جدی میان دو جریان و گفتمان اصلی در انقلاب خواهد بود نه رقابتی درون خانوادگی میان اصولگرایان.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی همچنین درباره حضور لاریجانی در انتخابات سال آینده و این مساله که آیا او در جریان اصولگرایی مورد حمایت قرار می‌گیرد یا خیر، تصریح کرد: به طور طبیعی لاریجانی در بخشی از اصولگرایان نفوذ دارد، همان طور که در بخشی از اصلاح‌طلبان هم نفوذ دارد.

لاریجانی میان اصولگرایانی که جزء ساکتین فتنه بودند طرفداران جدی دارد

وی با بیان اینکه لاریجانی میان بعضی از اصولگرایانی که جزء ساکتین فتنه بودند یا به هر حال جزء معتدلین به حساب می‌آیند ممکن است طرفدارانی جدی داشته باشند، افزود: او هم یکی از گزینه‌های انتخابات 1400 است اما اینکه چه جمع‌بندی درباره او صورت بگیرد را باید به آینده موکول کرد.

ترقی در پاسخ به این سوال که پس احتمال اینکه لاریجانی در شورای ائتلاف اصولگرایان مورد تایید قرار بگیرند خیلی پایین است، گفت: در ائتلاف نیروهای انقلاب خیلی بعید است او به عنوان یک گزینه مورد بررسی قرار گیرد اما در شورای وحدت ممکن است نام ایشان به عنوان یک گزینه مطرح شود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها