نماینده خوزستان در شورای عالی استان ها:

خوزستان گرفتار مشکلات مدیریتی و تصمیمات غیرکارشناسی/ دستگاه قضایی و بازرسی کل کشور به مشکلات ورود کنند

نماینده خوزستان در شورای عالی استان ها با بیان اینکه خوزستان گرفتار مشکلات مدیریتی و تصمیمات غیرکارشناسی از سال های گذشته است، گفت: رئیس قوه قضاییه و بازرسی کل کشور به مشکلات ریشه دار و اساسی خوزستان ورود کنند.

خوزستان گرفتار مشکلات مدیریتی و تصمیمات غیرکارشناسی/ دستگاه قضایی و بازرسی کل کشور به مشکلات ورود کنند

سید محسن موسوی زاده با بیان اینکه به عنوان نماینده خوزستان در شورای عالی استان‌ها از ریاست قوه قضاییه و رئیس بازرسی کل کشور می خواهم آنگونه که در ابلاغ سیاست های اجرایی قوه به موارد بسیار خوب و اثرگذاری همانند رسیدگی به کارهای غیرکارشناسانه‌ای که مدیران مختلف در استان در ادوار گذشته و حال انجام داده و عواقب آن تا‌کنون و در آینده نیز گریبان‌ مردم استان را گرفته رسیدگی و با‌ مقصرین و خاطیان برخورد صحیح و قانونی به دور از توجه به‌ گرایشات این افراد انجام دهند.

وی در ادامه به مشکلات سد گتوند اشاره کرد و افزود: این سد با عواقب زیست محیطی فاجعه بار در استان خوزستان ایجاد شده که در صورت عدم اصلاح روند آبگیری آن در آینده نزدیک بخش عظیمی از اراضی استان زرخیر خوزستان را به شوره زار بدل خواهد کرد.

موسوی زاده ادامه داد: آلودگی نفتی ناشی از فلرهای نفتی و گاز سوزانده شده همراه نفت که علاوه بر سوختن ثروت مردم خوزستان نفس شان را به شماره انداخته و این در حالی است که شرکت نفت بدهکارترین شرکت در پرداخت عوارض آلایندگی به شهرداری ها است. همچنین این شرکت باید جوانان بومی به خصوص آنهایی که لوله های نفت از زمین های شان می گذرد یا چاهای نفت در اراضی آنها حفاری می شود را جذب کند.

نماینده خوزستان در شورای عالی استان ها عنوان کرد: هزاران هکتار اراضی حاصلخیز مردم در استان را به مزارع نیشکر تبدیل کردند که این مزارع کشور را در امر تولید شکر به مرز خودکفایی رسانده است. لیکن آتش‌زدن نیزارها بجای برداشت آنها با دستگاه های پیشرفته باعث آلودگی شدید هوا در استان و به خصوص شهرهای همجوار نیشکر شده است.

وی اضافه کرد: با انتقال غیرکارشناسانه آب از سرشاخه های کارون و دز این استان پرآب را به استانی کم آب تبدیل کرده و باعث خشکیدن تالاب ها، مزارع و نخلستان های استان شده اند.

موسوی زاده افزود: مسئولان در به سرانجام رساند دستور رهبر معظم انقلاب در احیای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان کوتاهی می کنند.

وی عنوان کرد: به جای اعتماد به مدیران بومی در خوزستان از مدیران پروازی در شرکت‌ها و کارخانه‌های صنعتی استفاده می شود.

عضو شورای کلانشهر اهواز ادامه داد: استخدام های غیر بومی و بعضا بی ضابطه در شرکت های استان و بدتر از آن تبعیض در جذب جوانان استان و متاسفانه همچون انتصابات ترجیح قومیتی بر قومیت دیگر باعث شده اقدامات سلیقه ای و جانبدارانه باعث ایجاد مشکلاتی در استان شوند که اعتراضات کارگری، تحصن افراد جویای کار در جلوی شرکت ها و اثرات منفی دیگر محصول کار برخی از اینگونه مدیران در استان شده است.

موسوی زاده بیان کرد: لازم است سازمان بازرسی به بودجه های ملی و اعتبارات بین المللی تزریق شده به شرکت آبفای استان از دهه هشتاد تاکنون و عدم اصلاح اساسی شبکه آبفا در استان و بخصوص شهر اهواز ورود کند.

وی در پایان گفت: با برخی مدیران وزارت نیرو که با ترک فعل خود و عدم مدیریت آب پشت سدها باعث سیل ویرانگر و خسارت بار دو سال پیش در استان شده اند، برخورد شود.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها