آمریکا پنج نفر را در ارتباط با تروریسم تحریم کرد/ ظریف خطاب به پامپئو: تروریست های ۱۱ سپتامبر از کشور مورد علاقه‌ات درخاورمیانه آمده بودند نه ایران

وزارت خزانه داری آمریکا در راستای سیاست‌های یکجانبه گرایانه دولت ترامپ سه شنبه شب تحریم‌هایی را علیه پنج نفر در ارتباط با تروریست اعمال کرد.

آمریکا پنج نفر را در ارتباط با تروریسم تحریم کرد/ ظریف خطاب به پامپئو: تروریست های ۱۱ سپتامبر از کشور مورد علاقه‌ات درخاورمیانه آمده بودند نه ایران

به گزارش وبسایت خزانه داری آمریکا، اسامی این افراد عبات است از محمد (مغرب) ، عارف سلطان یوسف حسن (عربستان)، احمد اسماعیل، فواد احمد نوری و نیامات هما رحیم (عراق).

دولت شکست خورده دونالد ترامپ که باید یک هفته دیگر قدرت را به جو بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکا تحویل دهد، مدعی است که شماری از افراد القاعده با ایران در ارتباط هستند.

وزیر امور خارجه ایران در واکنش به ادعای بی اساس مایک پمپئو در مرتبط کردن ایران با القاعده تاکید کرد: هیچ کس فریب نمی‌خورد تمامی تروریست‌های حادثه ۱۱ سپتامبر از کشورهای محبوب مایک پمپئو در خاورمیانه بودند، هیچ کدام از ایران نبودند.

محمد جواد ظریف در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: از تروریستی نامیدن کوبا تا از طبقه بندی خارج کردن‌های خیالبافانه و ادعاهای ارتباط ایران با القاعده، آقای "دروغ می‌گوییم، فریب می‌دهیم، دزدی می‌کنیم" به صورت رقت‌آوری، حرفه فاجعه‌بار خود را با دروغ‌های جنگ طلبانه پایان می‌دهد.

ظریف اظهار داشت: هیچ کس فریب نمی‌خورد تمامی تروریست‌های حادثه ۱۱ سپتامبر از کشورهای محبوب مایک پمپئو در خاورمیانه بودند، هیچ کدام از ایران نبودند.

منبع: ایرنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها