هیجان مرد مبتلا به کوررنگی با دیدن رنگ برای اولین بار/ ویدئو

مرد جوان مبتلا به کوررنگی پس از آنکه با کمک عینک برای اولین بار توانست رنگ‌ها را ببیند، واکنشی جالب از خود نشان داد.

هیجان مرد مبتلا به کوررنگی با دیدن رنگ برای اولین بار/ ویدئو

ویدئویی که به تازگی منتشر شده واکنش یک مرد مبتلا به کوررنگی را که برای نخستین بار موفق به دیدن رنگ‌ها شده است به تصویر می‌کشد. این مرد مبتلا به کوررنگی که هویتش «مَک» اعلام شده پس از استفاده از این عینک برای نخستین بار در عمرش موفق به دیدن رنگ‌های طبیعی شد.

آقای مک، که یک آهنگساز در ایالت آتلانتا آمریکا است این عینک را به عنوان هدیه از طرف دوست صمیمی اش دریافت کرده بود. او با انتشار این ویدئو در توئیتر و اینستاگرام از دوستش قدردانی کرد. در این ویدئو مشاهده می‌شود که این مرد جوان پس از آنکه برای اولین بار موفق به دیدن رنگ‌ها می‌شود مانند یک کودک از خوشحالی به هوا پریده و عکس العمل نشان می‌دهد. از رنگ قرمز خودروی خود که در کنار خیابان پارک شده تا رنگ سبز علف‌ها و بوته ها؛ تمام این رنگ‌ها شادی غیرقابل وصفی را در او ایجاد می‌کند.

انتشار این ویدئو در هر دو پلتفرم اینستاگرام و توئیتر با واکنش کاربران همراه بود. آن‌ها نیز خوشحالی خود را از دیدن این صحنه به یادماندنی ابراز کردند. برخی نیز ضمن قدردانی از دوست مک، او را به خاطر این هدیه که برای مک شانس دیدن رنگ‌ها را فراهم کرد مورد تمجید قرار دادند.

گفتنی است؛ کوررنگی یک بیماری اختلال ارثی است که در آن فرد قادر به تشخیص یک یا برخی رنگ‌ها نمی‌باشد. سلول‌های مخروطی چشم افراد کوررنگ فاقد رنگ‌دانه‌هایی هستند که موجب دیدن رنگ‌ها می‌شوند. به همین دلیل این افراد برخی رنگ‌ها را به شکل طیفی از رنگ‌های خاکستری و سیاه می‌بینند. کوررنگی انواع مختلفی دارد که شایع‌ترین آن‌ها عدم توانایی در تشخیص رنگ سبز و قرمز از یکدیگر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

حجم ویدیو: 2.90M | مدت زمان ویدیو: 00:00:54 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • محسن
    0

    قدر نعمت هایی که داریم رو نمیدونیم

  • ناشناس
    0

    هزاران بار خداروشکر کنیم بابت سلامتی وحتی ازنظر ما بی ارزشترین نعمتها خدای مهربان شکرت شکرت شکر

  • یه بنده خدا
    0

    حالا فکر کنید اون دنیا که میریم چقدر شگفت زده میشیم

  • ناشناس
    0

    گریه ام گرفت . آه خدای من تو کی هستی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها