مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

زنجان رتبه برتر کشور را در مدیریت کنترل آفت سن گندم دارد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: این استان در مدیریت کنترل آفت سن گندم و تولید گندم پاک رتبه برتر کشوری را دارد.

زنجان رتبه برتر کشور را در مدیریت کنترل آفت سن گندم دارد

نبی الله بختکی روز چهارشنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران افزود: برنامه ریزی در خصوص مدیریت تلفیقی آفات همچنین تامین و تدارک به موقع نهاده های کم خطر مورد نیاز برای کنترل آفات، افزایش سطح کنترل غیرشیمیایی عوامل خسارت‌زای گیاهی و مصرف آفت کش‌های غیرشیمیایی و بیولوژیک، از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان است.

وی یادآورشد: این استان همچنین در بین سه استان برتر کشور در پایش، ردیابی و کنترل آفت مگس زیتون را دارد.

بختکی تصریح کرد: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون، پوشش سالانه بیش از ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی استان تحت مدیریت تلفیقی آفات، کنترل به موقع آفت سن گندم در سطح ۴۲۰ هزار هکتار طی دوره گزارش و بیش از ۱۵۰ هزار هکتار در سال جاری، از برنامه های این حوزه در سازمان جهادکشاورزی استان است.

وی خاطرنشان کرد: ردیابی و پایش مراتع، پیش آگاهی و کنترل ملخ مراکشی و جلوگیری از حمله این آفت به مزارع شهرستان طارم، انجام مبارزه شیمیایی در سطح ۷۹ هزار هکتار طی دوره گزارش و بیش از ۲۴ هزار هکتار در سال جاری با پایش بیش از ۵۳ هزار هکتار از اراضی و مراتع، ساماندهی نظارت و کنترل مستمر فعالیت فروشگاههای سموم کشاورزی با بیش از ۹۶۰ مورد بازدید و پایش طی دوره گزارش، اجرای عملیات پایش و ردیابی و بازدید ایستگاههای پیش آگاهی و برنامه ریزی جهت کنترل آفت مگس زیتون در ۱۶ هزار هکتار از باغات زیتون مبارزه شیمیایی در سطح ۲۱۱هکتار در سال جاری، کنترل علف های هرز مزارع گندم و جو در سطح ۱۲۰ هزار هکتار طی دوره گزارش و ۲۷ هزار و ۵۰۰ هکتار در سال جاری بخشی از فعالیتهای حفظ نباتات در بخش کشاورزی استان است.

خرید تضمینی ۳۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان زنجان در سال جاری پیش بینی شده بود که این میزان با تلاش گندمکاران و برنامه ریزی های لازم محقق شد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها