کاهش حمایت ۱۰ درصدی جمهوری‌خواهان از ترامپ بعد از حمله کنگره

نتایج نظرسنجی جدیدی هیل – هریس‌ایکس نشان می‌دهد، میزان رضایت از ریاست جمهوری دونالد ترامپ بعد از حمله شش ژانویه طرفداران او به ساختمان کنگره، در میان رای‌دهندگان جمهوری‌خواه ۱۰ درصد ریزش داشته است.

کاهش حمایت ۱۰ درصدی جمهوری‌خواهان از ترامپ بعد از حمله کنگره

هفتاد و هفت درصد از پاسخ‌دهندگانی که خودشان را جمهوری‌خواه معرفی کردند، از کار ترامپ در کاخ سفید رضایت داشتند که این از ۸۷ درصد حمایت آنها در پایان سال گذشته کمتر شده است.

چهل و چهار درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نامی در نظرسنجی هشتم تا یازدهم ژانویه گفتند، عملکرد ترامپ به عنوان رئیس جمهور را تایید می‌کنند که این از ۵۰ درصد نظرسنجی قبلی کمتر است. در مقابل، ۵۶ درصد از شرکت‌کنندگان گفتند که از عملکرد ترامپ در کاخ سفید رضایت ندارند.

میانگین نظرسنجی‌های «ریل کلیر پالتیکز» نشان می‌دهد که میزان تایید ریاست جمهوری ترامپ ۴۱.۶ درصد شده است.

این نظرسنجی به دنبال تحولات مرگبار ششم ژانویه انجام شد که طی آن هواداران ترامپ در تلاش برای ترساندن قانونگذارنی که در حال تایید نتایج انتخابات ۲۰۲۰ بودند، به کنگره حمله‌ور شدند.

انتظار می‌رود مجلس نمایندگان آمریکا امروز مفاد استیضاح علیه ترامپ به جرم تحریک حامیانش برای حمله به کنگره را به تصویب برسانند. نهادهای اطلاعاتی آمریکا همچنان در حال دریافت تهدیدهای بیشتر در آستانه تحلیف جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا هستند.

نظرسنجی پایگاه خبری هیل-هریس ایکس به صورت آنلاین در میان ۲۸۵۴ رای‌دهنده ثبت‌نامی انجام شد. حاشیه خطای آن مثبت و منفی ۱.۸ درصد گزارش شده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها