آزادی 101 نفر از زندانیان کرمانشاه

با دستور رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، 101 نفر از زندانیان استان آزاد شدند.

آزادی 101 نفر از زندانیان کرمانشاه

پرویز توسلی زاده در بازدید از زندان ماهیدشت، با حضور در بندهای مختلف این زندان، مسائل و مشکلات زندانیان را بررسی و دستور آزادی برخی از زندانیان را صادر کرد.

در این بازدید که با حضور جمعی از مسئولین قضایی استان صورت گرفت، 101 نفر از زندانیان آزاد شدند.

توسلی زاده در این بازدید با تشریح سیاست های دستگاه قضایی در مواجهه با کیفر زندان یادآور شد: مبنای شرعی و قانونی دستگاه قضایی این است تا جایی که ممکن است از زندانی کردن افراد جلوگیری شود.

توسلی زاده تصریح کرد: این مهم از تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه نیز هست که تاکید دارند این تعداد زندانی زیبنده نظام اسلامی نیست و نباید زندانی کردن افراد آسان باشد.

رییس کل دادگستری استان با اشاره به هزینه های ناشی از زندانی کردن افراد، گفت: با زندانی کردن افراد هزینه های زیادی اعم از اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر جامعه تحمیل می شود و گاه این هزینه ها تا مدت ها در جامعه بروز و ظهور پیدا می کند که باید از تحمیل این هزینه ها جلوگیری کنیم.

رئیس شورای قضایی استان تاکید کرد: زندان را باید برای جرائم مهمه و مجرمین خطرناک بگذاریم، چرا که این موضوع سبب می شود تمرکز بیشتری بر این جرائم داشته باشیم و مانع از شکل گیری آنها شویم.

توسلی زاده در پایان به مردم استان توصیه کرد اختلافات خویش را با صلح و سازش و بزرگ منشی به سامان برسانند و تا جایی که ممکن است از طرح دعوی در دادگستری خودداری کنند.

بررسی مشکلات پزشکی برخی زندانیان و معاینه آنها توسط کادر پزشکی قانونی با حضور مدیرکل پزشکی قانونی از دیگر برنامه های این بازدید بود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها