جدال در کنگره برای استیضاح ترامپ/ گارد ملی در مقابل ساختمان کنگره مستقر شد/ موافقت نمایندگان با استیضاح رئیس جمهور آمریکا/ نانسی پلوسی: ترامپ خطری آشکار علیه آمریکا است

مجلس نمایندگان آمریکا امروز چهارشنبه جلسه رایزنی درباره استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا را آغاز کرد.

جدال در کنگره برای استیضاح ترامپ/ گارد ملی در مقابل ساختمان کنگره مستقر شد/ موافقت نمایندگان با استیضاح رئیس جمهور آمریکا/ نانسی پلوسی: ترامپ خطری آشکار علیه آمریکا است

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا جلسه رایزنی درباره استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور مستقر آمریکا به دلیل تحریک معترضان برای حمله به ساختمان کنگره در هفته گذشته را آغاز کردند.

به گزارش فارس، در صورتی که استیضاح ترامپ به تصویب کنگره برسد او نخستین رئیس‌جمهور در تاریخ آمریکا خواهد بود که دو بار در دوران ریاست‌جمهوری‌اش استیضاح می‌شود.

اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و گروهی از نمایندگان جمهوری‌خواه قصد دارند به طرح استیضاح او رأی مثبت بدهند. این رأی‌گیری یک هفته بعد از یورش معترضان به نتایج انتخابات ریاست‌‌جمهوری به ساختمان کنگره انجام می‌شود.

سرعت پیشبرد این رأی‌گیری و حمایت جمهوری‌خواهان از آن، خشم قانونگذاران آمریکایی از نقش ترامپ در تحریک معترضان برای حمله به ساختمان کنگره را نشان می‌دهد.

دونالد ترامپ از پذیرش شکست در انتخابات رئیس‌جمهوری آمریکا امتناع کرده و گفته در مراسم تحلیف «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا که چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌شود شرکت نخواهد کرد.

قطعنامه‌ای که قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه به آن رأی خواهند داد ترامپ را به «تحریک به شورش» متهم می‌کند.

جیسون اسمیث قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا استیضاح ترامپ با توجه به اینکه تنها ۷ روز از دوران ریاست‌جمهوری او باقی مانده را اقدامی «بی‌ملاحظه» توصیف کرد.

انتخاب به نقل از نشریه هیل نوشت؛ جیم هررا (Jaime Herrera) نماینده جمهوری خواه واشنگتن، به لیست جمهوری خواهانی که به استیضاح ترامپ رای مثبت می دهند پیوست.

آدام شف، رئیس دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا بیان داشت از اینکه تعداد قابل توجهی از جمهوری خواهان از قطعنامه استیضاح ترامپ حمایت کنند، تعجب نمی کنم.

اظهارات اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در دفاع و رد استیضاح

لوید دگت نماینده دموکرات گفت: رئیس جمهور هفته گذشته دزدان دموکراسی را در سراسر جهان تشویق کرد.

جولیا برونلی، نماینده دموکرات بیان کرد از جمهوری خواهان می خواهم تا به این طرح رای دهند و از قانون اساسی حمایت کنند.

جیم جردن، نماینده جمهوری خواه در اظهارات خود گفت: آمریکایی‌ها از دوگانگی استانداردهایی که دموکراتها بدان اعتماد دارند، خسته شده اند. نمی‌دانم این کار به کجا خواهد انجامید، اما پروژه برکناری برای کشور خطرناک است.

تام کول، نماینده جمهوری خواه اظهار داشت که استیضاح بیشتر باعث تفرقه در كشور خواهد شد؛ ۶ ژانویه ۲۰۲۱، به عنوان تاریک‌ترین روز در زمان خدمت من در حافظه‌ام زنده خواهد ماند.

او ادامه داد: ما به جای اینکه به عنوان یک نیروی متحد اکثریت در مجلس پیش برویم، بیشتر به سمت جدایی می‌رویم.

تصویری از وضعیت نیروهای گارد ملی آمریکا قبل از آغاز جلسه استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان

خوابیدن نیروهای گارد ملی آمریکا در مناطق مختلف ساختمان کنگره

ترامپ استیضاح می‌شود

چندین نماینده جمهوری‌خواه از لیز چینی، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان ایالات متحده از وایومینگ به‌دلیل حمایت از استیضاح ترامپ انتقاد کردند.

خبرنگار الجزیره از ورود مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا به کاخ سفید همزمان با جلسه مجلس نمایندگان برای تایید استیضاح ترامپ خبر داد.

مجلس نمایندگان به صورت مقدماتی طرح اتهام ترامپ به تحریک و شورش را تصویب کرد.

مجلس نمایندگان، رأی‌گیری در مورد قوانین حاکم بر اتهام نامه ترامپ را آغاز کرده است. در تصویب اولیه اتهام نامه ترامپ ۲۲۱ نماینده رأی موافق و ۲۰۵ نماینده رأی مخالف دادند.

مجلس نمایندگان ایالات متحده اکنون در حال مصوبه برای استیضاح رئیس‌جمهور است.

جمهوری‌خواهان دموکرات‌ها را به تصمیم شتاب‌زده برای استیضاح ترامپ متهم کردند و گفتند این اقدام به عمیق شدن شکاف میان مردم آمریکا منجر خواهد شد.

رویترز خبر داد؛
احتمال آغاز جلسات استیضاح ترامپ در مجلس سنا از روز جمعه

مقامات حزب جمهوری‌خواه هم اکنون در سنای آمریکا در حال بررسی امکان آغاز دومین استیضاح ترامپ در روز جمعه هستند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات حزب جمهوری‌خواه آمریکا هم اکنون در سنای این کشور در حال بررسی امکان آغاز استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور در روز جمعه هستند.

یک منبع آگاه در این باره به خبرگزاری رویترز این خبر را مورد تأئید قرار داد.

بر اساس قوانین آمریکا، پس از تصویب استیضاح رییس جمهور در مجلس نمایندگان، پرزیدنت باید در سنای آمریکا محاکمه شود.

به گزارش رویترز، «میچ مک کانل» رهبر اقلیت جمهوری‌خواه در سنا در این باره ادعا کرد که چون نشست عادی این نهاد برای روز سه شنبه مقرر شده است، نمی توان اعضاء را برای یک جلسه کاری باز گرداند؛ مگر اینکه ۱۰۰ نفر از نمایندگان سنا موافقت کنند.

از سوی دیگر، «چاک شومر» رئیس اکثریت دموکرات در سنای آمریکا در این باره گفت: قوانینی هست که «میچ مک کانل» می تواند با توجه به آن نمایندگان سنا را زودتر باز گرداند.

این در حالیست که «ستنی هویر» (Steny Hoyer) رهبر اکثریت در مجلس نمایندگان آمریکا ساعاتی پیش در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اِم‌اِس‌اِن‌بی‌سی اعلام کرد: ما منتظر نخواهیم ماند و تدابیر لازم برای برکناری رئیس جمهور را در سریعترین زمان ممکن به سنا ارائه خواهیم کرد. هیچ دلیلی وجود ندارد که این هفته تدابیر برکناری ترامپ به سنا ارجاع داده نشود. ما قصد داریم این کار را به انجام برسانیم. رفتار ترامپ، مستلزم آن است که واکنش فوری از خود نشان دهیم. ترامپ سوگند خود را نقض و عده ای را به شورش مسلحانه تشویق کرد. شماری از نمایندگان جمهوریخواه هم معتقدند باید تدابیر ضروری اتخاذ شود. رئیس جمهور هر کاری توانست برای ترساندن مسئولانی که واقعیت را آشکار کردند، انجام داد. اقدامات ترامپ مستلزم برکناری و محروم کردن او از برعهده گرفتن هر منصب دولتی در آینده است. فرصت کمی باقی مانده، اما هنوز فرصت از درست نرفته است.

در یورش ناگهانی معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به داخل کنگره این کشور ۵ تن کشته شدند که به گفته پلیس، تمام کشته شدگان از طرفداران دونالد ترامپ بودند. همچنین تاکنون پلیس آمریکا ۵۲ نفر را در این اعتراضات بازداشت کرده است.

در مجلس نمایندگان؛
نانسی پلوسی: ترامپ خطری آشکار علیه آمریکا است/ او باید برود

به گزارش مهر، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم اکنون در سخنانی اعلام کرد: ترامپ خطری آشکار علیه کشور است و باید برود.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در این باره افزود: مأموریت ما دفاع از قانون اساسی علیه دشمنان داخلی و خارجی است. ترامپ به شورش و حمله به کنگره تشویق کرده است و باید قدرت را ترک کند.

این در حالیست که مجلس نمایندگان آمریکا هم اکنون به قطعنامه‌ای رأی داد که در آن ترامپ را به تشویق به شورش متهم می‌کند.

بر اساس آنچه از روند برگزاری استیضاح امروز ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا که به صورت زنده از «سی اِسپَن» در حال پخش است، بر می‌آید؛ اکنون مقدمات عزل ترامپ به صورت استیضاح آن هم برای بار دوم فراهم شده است.

در یورش ناگهانی معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به داخل کنگره این کشور ۵ تن کشته شدند که به گفته پلیس، تمام کشته شدگان از طرفداران دونالد ترامپ بودند. همچنین تاکنون پلیس آمریکا ۵۲ نفر را در این اعتراضات بازداشت کرده است.

رای مثبت مجلس نمایندگان به قطعنامه‌ای برای الزام پنس به تصویب اصلاحیه ۲۵ قانون اساسی

مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب قطعنامه‌ای مبنی بر الزام معاون رئیس‌جمهور برای تصویب اصلاحیه ۲۵ قانون اساسی برای برکناری رئیس‌جمهور این کشور رأی مثبت داد.

منبع: خبر فوری

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ص
    0

    مجلس ما بیاموزد چند روز به پایان دوره ریاست جمهوری نمانده در آمریکا رئیس جمهور را استیضاح می نمایند لکن یک سال و اندی به پایان دولت مانده با این همه خسارت به کشور و ملت مجلس انقلابی حتی از رئیس جمهور بابت اوضاع ُسوال نمی نماید..

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      ما ملت انتظاریم و همیشه فرصت ها رو از دست می‌دهیم. خاطرمون باشه که دوسال آخر دوره احمدی نژاد رو هم نظام به این جمع بندی رسید که صبر کنیم تا این دوسال هم بگذرد.

  • ستم‌دیده
    0

    چه‌شیر‌تو‌شیری‌شده‌امریکا

    نظرات شما -
    • majid
      0

      خرتوخر بگو

  • مورچه
    0

    بین دولت ومجلس امریکا یک جنگ واقعی ست اما مجلس قالیباف ودولت روحانی ۶ماه جنگ زرگری داشتن برای دورزدن مردم

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      مورچه چیه که کله پاچه اش.

  • ؟
    0

    عجب اوضائی شده .

  • ت
    0

    دولت باید روحانی رو حکم قصاص بده

  • قلندر
    0

    توپ تانک مسلسل.ترامپ ترکوند مفصل.کاخ سفید خراب بشه که ظاهرش قشنگه.

  • کاربر ناشناس
    0

    دمکراسی واقعی یعنی همین حداقل قانون برای اجرا در کشور خودشون مو به مو اجرا میشه مجلس ما میخوان یه قانون درپیتی تصویب کنن اگر به ضرر جناحی باشه لابی میکنن ومجلسو از اکثریت میندازن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها