خیز جدید عینک‌های هوشمند

3 بار دیگر به زمین بازی برگشته‌اند. به تازگی لنوو مدل جدید عینکی به نام ThinkReality را در رویداد CES 2021عرضه کرده است.

خیز جدید عینک‌های هوشمند

این شرکت می‌گوید که این دیوایس «یکی از پیشرفته‌ترین و انطباق‌پذیرترین» عینک‌های هوشمند برای مشتریان سازمانی است. به گزارش انگجت، این سازنده ThinkRealityA3 را در قالب یک جفت عینک هوشمند ارائه می‌کند در عصری که جهان «به‌دنبال فناوری‌های جدید برای همکاری هوشمند» است، می‌تواند برای اپلیکیشن‌های تجسم سه‌بعدی و واقعیت افزوده که جریان کار را پیش می‌برند، مورد استفاده قرار بگیرند. برخلاف نخستین مدل ThinkReality، یعنی دیوایس A6، که به‌نظر می‌رسد مانند هدست واقعیت ترکیبی است، این مدل بیشتر شبیه یک عینک آفتابی بزرگ است. با این حال، شرکت‌ها می‌توانند آن را با فریم صنعتی لنوو بهینه کنند تا از دوام و ایمنی بیشتری برخوردار باشد.
ThinkRealityA3 مجهز به QualcommSnapdragon XR1SoC برای هدست‌های واقعیت مجازی و ترکیبی است. این عینک می‌تواند حداکثر 5نمایشگر 1080پیکسلی مجازی را نشان دهد و دارای یک دوربین 8مگاپیکسلی است که می‌تواند ویدئوهای 1080پیکسلی را نمایش دهد و همچنین دارای دوربین‌های دوگانه «چشم ماهی» برای ردیابی در مقیاس اتاق است. این هدست هنوز هم برای کار باید به کامپیوتر شخصی یا تلفن هوشمند موتورولا که مجهز به پردازنده QualcommSnapdragon سری800یا بالاتر است، از طریق USB-C متصل شود.
همانطور که انتظار دارید، نسخه دسکتاپ از ابزارهای نرم افزاری و اپلیکیشن‌های ویندوز استفاده می‌کند. در عین حال، نسخه صنعتی A3 برای کارهای دستی آزاد به نرم افزار ThinkReality موتورولا متکی است. لنوو، اپلیکیشن‌های مختلفی را برای این هدست در کارهای صنعتی درنظر گرفته و معتقد است که می‌توان از آن، در هرجایی که فضا و حریم خصوصی مورد توجه قرار بگیرد، استفاده کرد. به‌عنوان مثال، می‌توان از آن در کارخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، فروشگاه‌های خرده‌فروشی و فضاهای مسافرپذیر مانند هتل‌ها استفاده کرد. از آنجا که این دیوایس برای استفاده‌های شرکتی درنظر گرفته شده، لنوو قیمت مصرف‌کننده را اعلام نکرده است، اما گفته که A3 از اواسط سال2021در بازارهای منتخب در سراسر جهان در دسترس خواهد بود. پیش از این، شرکت‌های دیگر هم برای تولید عینک‌های هوشمند با ویژگی‌های مختلف تلاش کرده بودند. ازجمله این شرکت‌ها می‌توان به اپل، گوگل، آمازون، زایس و فیسبوک اشاره کرد.

منبع: همشهری

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • احسان
    0

    سلام
    این عینک چنده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها