پیش بینی بانک جهانی از افزایش قیمت نفت

بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود از چشم انداز اقتصاد روسیه، پیش بینی کرد قیمت هر بشکه نفت به ۴۴ دلار در سال ۲۰۲۱ و به ۵۰ دلار در سال ۲۰۲۲ افزایش پیدا می کند.

پیش بینی بانک جهانی از افزایش قیمت نفت

این وام دهنده جهانی اعلام کرد قیمت هر بشکه نفت از ۴۱ دلار در سال ۲۰۲۰ به ۴۴ دلار در سال ۲۰۲۱ و ۵۰ دلار در سال ۲۰۲۲ افزایش خواهد یافت.

کارشناسان بانک جهانی مدت و شدت شیوع همه گیری ویروس کرونا در آینده از جمله روند قابل اطمینان و و موثر بودن واکسنهای ساخته و توزیع شده را ریسکهای اصلی برای این پیش بینی قیمت اعلام کردند.

در گزارش بانک جهانی آمده است: رشد بیشتر آمار مبتلایان، به قرنطینه های سخت گیرانه تر منجر شده و سفرهای کمتر روی تقاضا برای نفت بیشتر از سایر کالاها تاثیر قابل توجهی می گذارد. از سوی دیگر اگر واکسنی سریعتر از واکسنهای فعلی ساخته و توزیع شود، مصرف نفت بهبود قویتری در سال ۲۰۲۱ پیدا خواهد کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، بانک جهانی اعلام کرد همه گیری ویروس کرونا تاثیر طولانی مدتی روی مصرف نفت خواهد داشت که انتظار می رود تا پایان سال ۲۰۲۱ حدود پنج درصد کمتر از سطح پیش از شیوع ویروس کرونا بماند.

بانک سرمایه گذاری آمریکایی گلدمن ساکس هفته جاری در گزارشی پیش بینی کرد قیمت هر بشکه نفت برنت تا اواسط سال ۲۰۲۱ به ۶۵ دلار می رسد که شش ماه زودتر از پیش بینی قبلی این بانک است. بانک سوییسی یو بی اس هم هفته گذشته در واکنش به تصمیم عربستان برای کاهش یکجانبه تولید پیش بینی کرد قیمت نفت برنت تا اواسط امسال به ۶۰ دلار می رسد.

قیمت نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر تهدید افزایش موارد جهانی ابتلا به کووید ۱۹ و تاثیر منفی آن روی تقاضای جهانی برای سوخت کاهش یافت. بهای معاملات نفت برنت آخرین بار با ۴۶ سنت کاهش، ۵۶ دلار و ۱۲ سنت در هر بشکه معامله شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۶ سنت کاهش، ۵۲ دلار و ۹۵ سنت در هر بشکه بود.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها