سیدحسن خمینی، صادق خرازی یا عباس آخوندی؛ کدام چهره کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ است؟

سخنگوی حزب ندای ایرانیان گفت: حزب ندا هیچ صحبتی با سیدحسن خمینی نداشته است.

سیدحسن خمینی، صادق خرازی یا عباس آخوندی؛ کدام چهره کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ است؟

«شهاب طباطبایی» درباره برخی شنیده ها مبنی بر اینکه حزب ندا در حال رایزنی با سید حسن خمینی، نوه امام است، گفت: حزب ندا هیچ صحبتی با سیدحسن خمینی نداشته است. در واقع ترجیح و اولویت ما داشتن کاندیدای اختصاصی است.

او افزود: از میان کاندیداهای اختصاصی که در مورد آنها نظرسنجی اولیه در داخل حزب صورت گرفت بیشترین رأی را در این زمینه صادق خرازی به دست آورد و این، نه به منزله این است که الان صادق خرازی تصمیم برای ورود دارد و نه به این منزله است که این تصمیم نهایی است بلکه تصمیم گیری نهایی منوط به طی شدن بعضی از این فرایندهای داخلی جریانات اصلاحات است.

طباطبایی ادامه داد: بنابراین ممکن است مانند بقیه احزاب ما هم یک لیست ۵، ۱۰ نفره یا ۱۵ نفره در ذهنمان باشد. می خواهم بگویم که ممکن است اسامی زیادی مطرح باشد و در ذهن همه احزاب و گروه ها هم به همین شکل است.

سیدحسن خمینی، صادق خرازی یا عباس آخوندی؛ کدام چهره کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ است؟

سخنگوی حزب ندای ایرانیان عنوان کرد: همه این مباحث بستگی به طی شدن فرایندهای داخلی جریان اصلاحات و تصمیم گیری نهایی دارد.

او با بیان اینکه اگر جلسات سازوکار ۱۵+۳۲ جدی تر شده و برگزار شود حتما حضور خواهیم یافت، عنوان‌ کرد: احتمالا نماینده ما دکتر فراهانی هستند.

او درباره بحث کاندیدا شدن عباس آخوندی و سیدحسن خمینی و حمایت حزب ندا از آنها تاکید کرد: با هیچ کدام از کاندیداها در مورد کاندیداتوری شان صحبتی نشده است. به هر حال ممکن است یک حزب سیاسی با افراد زیادی مذاکره و رایزنی کند اینها بدین معنا نیست که در رابطه با کاندیداتوری شان صحبت کرده باشند.

او اضافه کرد: بنابراین ممکن است حتی در مقطعی برنامه های مختلفی از افراد مختلف گرفته شود و این کمکی باشد برای اینکه برنامه های حزب در انتخابات تنظیم شود اما این هم معنایش این نیست که با آن افراد برای کاندیداتوری صحبتی شده است.

این عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به این سوال که آیا سیاست حزب ندا معرفی کاندیدای مستقل است یا با اجماع سایر احزاب اصلاح طلب در قالب سازوکار اخیر به دنبال معرفی کاندیدا است؟ اظهار کرد: سازوکار آن به تصمیم نهایی و اجماع داخلی اصلاح طلبان بستگی دارد چون هنوز این سازوکار نهایی نشده ما کار خودمان را انجام می دهیم. به هر حال تنظیم برنامه برای انتخابات و رصد کاندیداهایی که بالقوه هستند، مذاکره درباره وضعیتشان و نکته مهمتر، جمع آوری دغدغه مردم است. بنابراین اینها اقدامات مهمی است که می توان انجام داد.

او در پایان اشاره کرد: ترجیح ما و همه احزاب این است که به اجماع ورود کنند چراکه هم شانس پیروزی بیشتر است و هم حرکت جریانی است و ترجیح همه همین است، مگر شرایطی پیش بیاید که ترجیح اول محقق نشود.

این چهره سیاسی اصلاح طلب در این باره که اصلاح طلبان آیا کاندیدای قدرتمندی دارند یا خیر، گفت: ماشاالله این دوره بیش از شرکت کنندگان در انتخابات، کاندیدا وجود دارد و فرقی هم نمی کند در همه جریانات این گونه است. اصلاح طلبان هم کاندیدا زیاد دارند و اگر لیستی تهیه شود می توان نام ۲۰ کاندیدا را مطرح کرد.

منبع: برنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 25
  • جواد
    0

    در این 40سال اشتباه کردیم رای دادیم من که فحش به خودم دادم دیگه رای ندم ونمیدهم

    نظرات شما -
    • مهدی
      0

      شما ها از اول هم رای ندادید الکی جو ندید

  • بی نان
    0

    من یک فرد از بطن جامعه هستم نه سیاسی هستم و نه دنبال راه چپ و راست اون چه که میبینم و میشنوم اینه که دیگه مردم نه طرفدار اصلاح طلب هستن و نه اصولگرا متاسفانه سال ها هست که دیگه راه مردم از مسئولین جدا شده باور کنید افشاگری های اختلاس ها فساد نرمش در برابر چین و روسیه همه اینها داغ شده بر دل ملت بیکاری جوان ها گرانی الودگی هوا ماینرهای چین داخل ایران دیگه غیر قابل تحمله فقط میخوام بگم رئیس جمهور آینده هر کی بشه با کمترین رای مردمی روی کار میاد و این قابل تاسفه

    نظرات شما -
    • نادر
      0

      باهاتون موافقم. تموم اینهایی که گفتین تاسف آوره. عامل و مسببش اما، خود ما مردمیم.

  • ستم‌دیده
    0

    شکاف‌عمیق‌بر‌سر‌تقسیم‌غنایم‌در‌بین‌فرقه‌نصیریه‌دیگه مردم‌بازیچه‌شماها‌نمیشوند

  • ایرانی
    0

    واقعن مردم مگر دیگه خییییلی ساده لوح باشند که باز هم گول بخورند و رای بدن.در این مدن ۴۲ سال هم اصلاح طلبا هم اصول گراها صاحب منصب بودن مسئول بودن،ریئس جمهور بودن،ولی وضع مردم روز به روز بدتر شده.اونی که اول انقلاب بدنیا اومده الان ۴۲ یا ۴۳ سال عمر کرده که همش با سختی و بدبختی بوده تو این مدت هیچ کاری نکردن که طرف بتونه کار درست حسابی داشته باشه خونه داشته باشه و در رفاه باشه،عمر و جوانی اون متولدین اوایل انقلاب مگه چند ساله که هنوز امید به آینده بهتر داشته باشن.متاسفانه تو این مدت سال به سال بدتر شده و مطمعنن بهتر هم نخواهد شد، تو این مدت همش دنبال تورم میدویم و با تورم کورس گذاشتیم ولی متاسفانه تورم با فاصله خیلی زیاد از ما پیشتازی میکنه و ما دیگر ناامید شده ایم و هرگز نمیتوانیم به تورم برسیم ولی به نقطه پایان عمرمون داریم میرسیم. پس حداقل یه بار ملت همه با هم باشن فقط یک بار در انتخابات شرکت نکنیم تا حداقل مسئولین بفهمن که مردم خیلی از دستشون ناراحتن و هیچ امیدی بهشون ندارن.شاید به خودشون بیان و روال رو درست کنن. با همه این احوال ما مسلمانیم،کشورمون رو دوست داریم و سربلندی و اقتدار ایران افتخار ماست

    نظرات شما -
    • همایون
      0

      ایرانی !!! بالاخره یک کسی رئیس جمهور میشه ولو با رای کم ، در آخر ضرر رای ندادن شما متوجه مردم مستضعف می شود

    • نادر
      0

      توی این 42 سال مردم گول نخوردند. خودشون ، خودشون رو گول زدند. هر کی از راه اومد و گفت : من اوضاع اقتصاد رو درست میکنم، مردم بهش رای دادند. اون هم زد دخل اقتصاد رو آورد. حالا باید براتون تجربه شده باشه. دیگه به آدم مزور و دروغ گو رای ندین. نه اینکه کلا رای ندین. یه بار از اون ور بوم میفتن، یه بار از این ور. خودتون بودین که به عشق ارتباط با آمریکا، انتخاب کردین. این شد نتیجش.

    • ایرانی
      0

      آقا نادر متاسفانه تو مسولین ما راستگو ندیدیم.حتی تو کاندیداها همشون سروته یه کرباسن چه اصلاح طلب چ اصول گرا

  • مورچه
    0

    بهترین گزینه رای بی رای

  • داد
    0

    توي اين مملكت رييس جمهور هيچ اختياري ندارد و فقط يك پادو است و دستورات از بالا مي ايد بناراين فرقي نمي كند كي رييس جمهور شود .

    نظرات شما -
    • فکر خوب چیزیه
      0

      رئیس جمهور اگر هیچ کاره هست پس این همه حرص زدن برای ریاست جمهوری برای چیه ؟ قانون اساسی مملکت رو یک بار ورق بزن جان مادرت ،بعد ببین حیطه اختیارات هر کس چقدر هست و چه کسی پایبند قانون هست و چه کسی نیست

  • ناشناس
    0

    مردم دولت مردمی می خواهند نه حزبی شما فقط به فکر حزب و دارودسته خود هستید چه او صلگرا و چه اصلاح طلب

    نظرات شما -
    • چی بکم والاه
      0

      مردم دنبال کسی هستند که بتواند به اوضاع اقتصادی سر وسامان بدهد*یعنی ممکنه ؟

  • محسن
    0

    مردم فقط یک نفر رییس جمهور ملی مردمی میخواهند ،،،،،نه حزبی ،وانقلابی هیچکدام ،،،،،،،،فقط ملی ومردمی

  • گنده لات
    0

    من رای میدم به کسی که متعهد ولایتمدار باشد ،

  • چیه ؟ گند بالا اوردی !؟
    0

    یه جوری ترسیده و قیافه گرفته انگار خانوم معلمش داره میگه که چرا از هر کلمه ده بار ننوشتی !!!!؟ دستات رو بیار با خط کش بزنم روش

    نظرات شما -
    • ......
      0

      تو اصلا در حد نوشتن اسم شخصی مثل دکتر خرازی هم نیستی

    • دارایلیتانس
      0

      راس میگه . در حد نوشتم اسم دکتر هم نیستی . چون این جماعت دکتر دکتر دکتر ها هستن که ایران رو الانه بعد از 4 دهه به این مقام والای انسانیت رسوندن . همه چی رایگان شده . از آمریکا و سوییس هم جلوتر هستیم . ه رروز خبر خوش اقتصادی میشنویم . یکشنبه ها گشایش اقتصادی داریم

  • حسن
    0

    عباس اخوندی با ان برخورد زشت که با ان خبرنگار انجام داد و با ان بلایی که بر سر قیمت مسکن اورد اصلا بدرد پست دفتر دار شهرداری هم نمی خورد چه رسد به رییس جمهوری .

  • پرنیا
    0

    آقای دکتر خرازی واقعا گزینه بسیار مناسبیه ولی بعیده تأیید بشود.بسیار آدم تحصیل کرده ای وبا فهمم بسیار بالای سیاسی واشنا به روابط بین الملل اگر اختیارات کافی داشته باشد بهترین گزینه است .وا

  • رضا ی
    0

    واسه چی این قدر خودشون و به زحمت میندازن بذار قرعه کشی کنند

  • نادر
    0

    عامل خیلی از این خرابی ها خود ما مردمیم. وسط یه اولیگارشی وحشتناک ایستادیم، اونوقت انتظار داریم دولت برامون یه کار خوبی بکنه. کی؟ دولتی که هپکو رو میفروشه ده میلیون. رانت خوار ها وسط شهر با افتخار راه میرن، همون هایی که مال و منال من و جنابعالی تو جیب و حلقومشونه، ما هم سکوت. چقدر خوبیم ما مردم. میگن طلا... ملت تو صف طلا. میگن دلار... ملت تو صف دلار... بعد یه عده ای به جای مطالعه و درک صحیح و انتخاب درست، میگن ما کلا رای نمیدیم. شاید اینطوری بهتره. شما ها رای به جیب و شکم میدین. بزارین کسایی که رای به وطن میدن ، بیان پای صندوق.

    نظرات شما -
    • ......
      0

      از زمین خواری وکوه خواری جنگل خواری دوره احمدی نژادی بفرمایید اگر بخواهید اسم ببرید باید تا صبح بنویسید

  • داروغه
    0

    هر سه خوب هستند چون صدرصد رای نمی آورند .خخخخخ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها