مدیرکل تعزیرات خراسان شمالی: پدیده فروش اجباری کالا «تخلف صنفی» است

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی گفت: فروش اجباری چند کالا در کنار یک کالای دیگر مثل روغن٬ یک تخلف آشکار صنفی است و سازمان تعزیرات با آن برخورد خواهد کرد.

مدیرکل تعزیرات خراسان شمالی: پدیده فروش اجباری کالا «تخلف صنفی» است

سید جواد سید الموسوی اظهار داشت: در فرایند بازار٬ سازمان تعزیرات حکومتی مسئول رسیدگی به شکایت‌ها است و در مرحله اول به عنوان ناظر وارد نمی‌شود. البته در گشت‌های مشترک با سازمان‌های متولی کنترل بازار٬ سازمان تعزیرات نیز ورود داشته و در مباحث گرانی نیز حضور در بازار داشتیم.

وی افزود: در طرح‌های مختلف از ابتدای سال تا کنون با اصناف و مشاغل متخلف برخوردهای تعزیراتی و جریمه انجام شده است. در طرح نوروز بالغ بر 1 میلیارد ریال٬ طرح ماه مبارک رمضان حدود 831 میلیون ریال٬ شب یلدا بیش از 200 میلیون ریال٬ بازگشایی مدارس 122 میلیون ریال و فروش تجهیزات پزشکی حدود 260 میلیون ریال جریمه برای اصناف متخلف و گران فروش صادر شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی با بیان اینکه نظارت مردمی اولویت نظارت را در سیستم تعزیرات کشور دارد٬ گفت: مردم می‌توانند هر نوع شکایتی از قبیل گران فروشی و یا کم فروشی را با شماره تلفن 135 دستگاه تعزیرات استان در میان بگذارند و برای همه پیام‌های مردمی ساز و کار پیگیری را اجرایی می‌کنیم. علاوه بر این سامانه 124 نیز کماکان برای دریافت شکایات مردمی آمادگی دارد.

سیدالموسوی ادامه داد: در بحث فروش اجباری کالا که یک تخلف آشکار صنفی است به همه فروشندگان و اصناف تذکرات لازم داده شده و این یک تخلف محسوب می‌شود. البته برخی از اصناف مدعی هستند که این پدیده از سوی شرکت‌های توزیع کننده انجام می‌شود که باید در مبدا با آنان برخورد شود.

وی با هشدار به اصنافی که پدیده فروش اجباری کالا را دارند٬ افزود: برای خرید کالاهایی مثل روغن٬ مردم نباید در کنارش چند کالای دیگر را به صورت اجباری خرید کنند و اگر این موضوع از سوی مردم و یا ناظران ما و یا صمت گزارش شود حتما جریمه‌های سختی برای اصناف و فروشگاه‌ها در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی اظهار داشت: پدیده تخفیفات در فروشگاه‌های زنجیره‌ای تا حد زیادی غیر واقعی است. وقتی یک فروشگاه فقط 15 درصد حق گرفتن سود از یک کالا را دارد چگونه تا 30 درصد تخفیف را برای کالاها محاسبه و اعمال می‌کند؟ با اینگونه تخفیف‌ها که در واقع سود کلانی روی آن وجود دارد نیز برخورد می‌شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها