اما و اگرهای خروج زندان ‌قزوین از داخل شهر/ چرا مردم در اطرف ندامتگاه اقدام به خانه‌سازی کرده‌اند/ ویدئو

اصل انتقال زندان مورد توافق است زیرا استقرار زندان مرکزی قزوین در ناحیه شهری چوبیندر، علاوه‌بر اینکه ندامتگاه مجرمان است به محلی آسیب‌زا در ابعاد فرهنگی و اجتماعی برای ساکنان چوبیندر تبدیل شده است.

اما و اگرهای خروج زندان ‌قزوین از داخل شهر/ چرا مردم در اطرف ندامتگاه اقدام به خانه‌سازی کرده‌اند/ ویدئو

همجواری مدارس، مهدهای‌کودک و مجموعه‌ ورزشی شهدای‌ چوبیندر با زندان‌ مرکزی قزوین هیچ گونه سنخیتی وجود ‌ندارد که مشاهده دیوار بلند چهار‌ متری محبوس جو روانی نامطلوبی را در شهر ایجاد کرده است، موضوعی که حجت‌الاسلام نورالله قدرتی رئیس‌کل دادگستری استان قزوین ضمن اذعان بر آن اعلام کرد: انتقال زندان مرکزی قزوین به خارج از شهر چوبیندر به تصویب رسیده ‌ولی زمین مورد نظر برای بنای آن تاکنون مشخص نشده است.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل زندان‌ها و استاندار استان پیگیر این موضوع هستند و اصل انتقال زندان مورد توافق است و چند نقطه بین اقبالیه و تاکستان برای این موضوع پیشنهاد شده که شرایط آن در دست بررسی است.

قدرتی عنوان کرد: بنای زندان متعلق به دهه 40 است و کاملا خارج از بافت شهری بوده که پس از آن مردم با علم به وجود زندان اقدام به خانه‌سازی و سکونت در اطراف این ندامتگاه کرده‌اند.

سیاست قوه قضائیه خروج زندان‌ها از بافت شهری است

محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار داشت: سیاست قوه قضائیه خروج زندان‌ها از بافت شهری است و مصوبه سفر ریاست جمهوری نیز وجود دارد که اجرای آن مشروط به تامین اعتبار است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زندان مرکزی قزوین از کل استان زندانی می‌پذیرد نیازمند زیرساختی متناسب است تا شرایط انتقال آن به مکانی دیگر به وجود آید.

قاسمی با اشاره به اینکه طرحی برای توسعه زیربنای زندان وجود ندارد افزود: مسیر ورود و خروج به زندان تغییر خواهد کرد تا ترددها از طریق بلوار کنار‌گذر، از طریق اقبالیه صورت پذیرد که پس از این ساکنان چوبیندر ارتباطی با زندان و مراجعین آن نداشته باشند که قطعا در آرامش روانی این منطقه تاثیر‌گذار خواهد بود.

اجرای پروژه انتقال درب ورودی زندان چوبیندر به ضلع غربی مستلزم همکاری سازمان راه و شهرسازی است

حکمت‌الله داودی، رئیس شورای شهر قزوین با بیان اینکه بودجه مورد نظر برای ساخت مسیر غربی زندان چوبیندر دو بخش راه‌سازی و تملکات را شامل می‌شود اظهار داشت: هزینه تملکات بسیار بالا است و در صورت همکاری سازمان راه و شهرسازی کارهای اجرایی سریع‌تر جلو می‌رود.

وی گفت: چند جلسه مشترک با مقامات قضایی استان برای بررسی و برطرف کردن مشکلات مردم چوبیندر در رابطه با ورودی زندان مستقر در محل و ایجاد یک مسیر مجزا به جهت رفاه حال ساکنان چوبیندر تا به امروز داشته‌ایم.

داودی با اشاره به اینکه طرح اولیه ساخت مسیر ضلع غربی زندان تهیه شده است، افزود: اگر بلوار از سمت اقبالیه باشد به مراتب بهتر از مسیر خیرآباد است به سبب این که در مسیر اقبالیه فشار قوی قرار دارد و می‌توان از زیرساخت‌های موجود برای دسترسی به زندان استفاده کرد.

رئیس شورای شهر قزوین تصریح کرد: رایزنی‌های لازم برای اجرای طرح صورت گرفته و مسیر نیز طبق نظرات کارشناسانه مقامات قضایی مشخص شده در حالی که در حال حاضر باید منابع مالی را برای تملک زمین‌ها فراهیم کنیم لذا در صورت اجرایی شدن این طرح، مراجعات به زندان به در غربی منتقل و مشکلات ساکنین برطرف می‌شود.

زندان مجموعه ورزشی شهدای چوبیندر را از پای انداخته است

مسئول مجموعه ورزش شهدای چوبیندر در قزوین اظهار داشت: مجاورت درب‌های ورودی ورزشگاه و سالن ملاقات زندان، مشکلات عدیده‌ای را برای مجموعه ورزشی شهدای چوبیندر ایجاد کرده است، بانوان برای استفاده از این مجموعه و امکانات آن که در انظار مراجعه‌کنندگان به زندان واقع شده است با محدودیت و معذوریت مواجه هستند.

ورودی زمین ورزشی توسط زندان سد شده است، برای تردد ماشین ورزشکاران یا ماشین‌آلاتی که جهت بهسازی زمین ورزشی مراجعه می کنند باید از مسئولان زندان اجازه ورود دریافت شود.

منبع: تسنیم

68

حجم ویدیو: 15.10M | مدت زمان ویدیو: 00:04:45 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها