محمدرضا خاتمی و ظریف در انتخابات ۱۴۰۰ حضور خواهند داشت؟

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: شنیده ام که محمدرضا خاتمی و صفایی فراهانی قبول نکرده اند در انتخابات شرکت کنند. محمدجواد ظریف هم که قبول نکرده است وارد انتخابات شود. البته این ها همه به صورت غیررسمی است.

محمدرضا خاتمی و ظریف در انتخابات ۱۴۰۰ حضور خواهند داشت؟

عزت تقواییان گفت: شورای هماهنگی هنوز وارد بحث مصادیق انتخابات نشده است اما اسامی چند کاندیدا به صورت غیررسمی مطرح است که خودشان سکوت کرده اند.

عزت تقواییان درباره نامزدهای مطرح در جریان اصلاحات اظهار کرد: تا این لحظه در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در این زمینه بحثی نشده است زیرا بحث ها درباره ایجاد نهاد اجماع ساز است. ابتدا باید آن نهاد شکل بگیرد و درباره انتخابات بحث کند و آیین نامه ای تهیه شود و سپس وارد مصادیق شویم بنابراین تا امروز هیچ بحثی مطرح نشد است.

وی افزود: البته ممکن است احزاب در این زمینه ورود کرده باشند مثل حزب اعتماد ملی که چند کاندیدا معرفی کرده است. من غیررسمی شنیده ام که محمدرضا عارف و اسحاق جهانگیری هم وارد انتخابات می شوند ولی خود آن ها فعلا سکوت کرده اند. من همچنین شنیده ام که محمدرضا خاتمی و صفایی فراهانی هم قبول نکرده اند در انتخابات شرکت کنند. محمدجواد ظریف هم که قبول نکرده است وارد انتخابات شود. البته این ها همه به صورت غیررسمی است و رسما هنوز کسی نامزدی خود را اعلام نکرده است، البته همان طور که گفتم اعتماد ملی چند کاندیدا معرفی کرده است.

این فعال سیاسی همچنین خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مشکلات ما بحث قانون انتخابات ریاست جمهوری است که باید ببینیم این قانون چگونه اصلاح می شود تا بعد بررسی کنیم که چه کسانی را می توانیم معرفی کنیم اما آنچه در راهبرد اصلاحات مورد تأکید واقع شده است این است که انتخابات اگر عادلانه و رقابتی باشد، اصلاح طلبان با یک گزینه اصلاح طلب وبا اجماع وارد انتخابات می شوند و کسی را معرفی می کنند که برنامه اصلاح طلبی داشته باشد و راهبرد اصلاح طلبان را اجرایی کند.

تقواییان درباره امکان حمایت اصلاح طلبان از علی لاریجانی گفت: لاریجانی در میان گزینه اصلاح طلبان نیست و ما اعلام کرده ایم دنبال گزینه نیابتی نیستیم. کمیته ای در مجمع روحانیون مبارز در حال رصد فضای انتخابات است و ابطحی از سوی این مجمع اعلام کرده است که دنبال علی لاریجانی نیستند.

منبع: جماران

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • مهدی
    0

    اصلاح طلبی که به میدان میاد باید آخوند نباشه تو این چند سال مردم از آخوندها راضی نیستند

  • بهنام
    0

    یعنی 8 سال کافی نبود بی کفایتی این جماعت ثابت بشه اگر نگوییم خیانتشان ........معمم و کت شلواری هم نداره ...قراربود شبح جنگ برداشته بشه والا تا لبه درگیری رفتیم ...زمان احمدی نژاد با این همه بدوبیراهی که میگفت هیکس جرئت تهدید هم نمیکرد ولی الان پلیس دوبی ما رو تهدید میکنه....این جماعت به درد ..................

    نظرات شما -
    • به بهنام
      0

      راستی بهناز خان از سیب زمینی بیرگ و ساندیس خورها چه خبر

    • علی اکبر
      0

      درود بر شرفت بهنام جان این دوستی هم که حرف از ساندیس میزنه معلوم هست که حسابی سوختن،،، خب آب بریز

  • من از لس آنجلس
    0

    ؛؟؟نه شرغي نه غربی جمهوری اسلامی واقعی.

  • علي
    0

    رييس جمهور اينده محمد جواد ظريف چهره شناخته شده جهاني

  • مورچه
    0

    چه دل خوشی دارن این دوتا

  • کاربر ناشناس
    0

    درود

  • رضا
    0

    اقا یا خانم ناشناس اینجور معلو مه جیره خوری همیشه به اصلاح طلبها اویزونی در ضمن این جماعت امتحانشان پس دادن نو کر کد خدا واروپا هستن فقط اقای احمدی نژاد دوای درد این مردمه تو دهن امریکا واروپا میزنه

    نظرات شما -
    • خ
      0

      ناشناس به البانی وصل است به کلیه نظراتش توجه کن در فرافکنی استاد است هرنظری میگزارد چند دلار میگری خائن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها