مدیرکل مدیریت درمان تامین اجتماعی قزوین:

۲۰۰میلیارد ریال از اعتبارات درمان تامین اجتماعی قزوین صرف تهیه دارو شد

مدیرکل مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قزوین گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات این دستگاه امسال صرف تهیه و تامین داروی مورد نیاز بیماران تحت پوشش شده است.

۲۰۰میلیارد ریال از اعتبارات درمان تامین اجتماعی قزوین صرف تهیه دارو شد

دکتر محمدصادق بابایی روز دوشنبه اظهار داشت: در سال جاری همچنین ۲۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قزوین صرف تهیه لوازم مصرفی پزشکی شده که به دلیل شیوع کرونا حدود ۳۰ درصد بیشتر از اعتبارات پیش بینی شده بوده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۳۰ میلیارد ریال برای ارتقای هتلینگ بیمارستان های تامین اجتماعی استان قزوین اختصاص یافت،اظهار داشت: این اعتبارات در حوزه نگهداری و تعمیرات ساختمان، توسعه امکانات و افزایش خدمات رفاهی بیماران و ارتقای سطح بهداشت در این بیمارستان ها در حال هزینه است.

مدیرکل مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قزوین گفت: برآورد هزینه درمان ما برای سال جاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود که نیمی از این رقم در ۲ بیمارستان و هشت درمانگاه تامین اجتماعی استان و سایر نیز در مراکز طرف قرارداد هزینه می شود.

بابایی در پایان با اشاره به آغاز فرایند جذب ۹۸ نفر نیرو کادر اداری و درمان در مدیریت درمان تامین اجتماعی قزوین، اظهار امیدواری کرد با جذب نیروهای مورد نظر در سال آتی مشکل کمبود پرستار در بیمارستان های تامین اجتماعی استان مرتفع شود.

خدمات درمانی تامین اجتماعی به ۲ شیوه مستقیم و خرید خدمت به جمعیت تحت پوشش ارایه می شود که در قسمت اول استان قزوین دارای ۲ بیمارستان در شهرهای قزوین و تاکستان با مجموع ۳۵۶ تخت و هشت مرکز درمانگاهی است.

در بخش خرید خدمت نیز با ۶۹۷ مرکز شامل ۱۲۴ پزشک عمومی، ۱۷۵ پزشک متخصص، ۵۵ دندانپزشک، ۱۴۳ داروخانه، ۱۱۹ مرکز پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه ها و رادیولوژی ها، ۶۶ درمانگاه و ۱۵ بیمارستان بخش خصوصی طرف قرارداد است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها