چرا نماز جمعه قم حاشیه‌ساز شد؟

انتقاد علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا از نحوه برگزاری نماز جمعه در قم و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی حاشیه ساز شده است.

چرا نماز جمعه قم حاشیه‌ساز شد؟

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ضمن انتقاد از رئیسی خواستار دلجویی از امام جمعه قم، ستاد نماز جمعه و مردم این شهر شده است.

نماز جمعه قم هفته گذشته پس از بعد از ۲۴ هفته تعطیلی در مصلای قدس این شهر به امامت آیت‌الله سعیدی برگزار شد.

علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد کرونا در جلسه اخیر این ستاد با انتقاد شدید از بی توجهی به پروتکل ها، رعایت فاصله اجتماعی و محدودیت های کرونایی در برگزاری نماز جمعه شهر قم گفته بود: "ما حتماً شاهد پیک جدیدی از بیماری کرونا در قم خواهیم بود! هیچ گونه پروتکلی در قم رعایت نشده است؛ نه در نماز جمعه‌‌ای که برگزار کردند این پروتکل‌‌ها رعایت شد و نه بسیاری از افراد ماسک دارند، فقط 30 درصد از ماسک استفاده کرده‌‌اند. مردم در صف ایستادند و قطعاً ما دچار بیماری خواهیم شد و کسانی که با این بی‌‌مبالاتی این برنامه‌‌ریزی‌‌‌‌ها را می‌‌کنند بدون تعارف مسئول مرگ مردم ما در پیک بعدی هستند"!

البته وزیر بهداشت سخنگوی ستاد ملی کرونا از وضعیت سفرهای مردمی به جنوب و شمال کشور نیز به شدت انتقاد کرده بودند با این حال انتقاد از نحوه برگزاری نماز جمعه در قم خبر ساز شده است.

خبرگزاری تسنیم سخنان رئیسی را "عجیب" و "عقیده گشایی" خواند و نوشت: "شهر قم در وضعیت آبی کرونا به‌سر می‌‌برد اما مشخص نیست که چرا ستاد ملی مقابله با کرونا، این شهر را مسئول مرگ مردم و پیک‌‌های بعدی کرونا می‌‌داند!"

این خبرگزاری افرود: «کم‌بودن ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی و شلوغی مترو و بی‌‌آرتی در تهران، شلوغ بودن پیست‌‌های اسکی تهران و تجمعات و دورهمی‌‌های خانوادگی در استان‌‌های شمالی، مثال‌‌هایی از ناتوانی دولت در کنترل کرونا در این شهرهاست اما علت تأکید بی‌مبنای سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تنها بر عدم رعایت پروتکل‌‌ها در شهر قم، قابل تأمل است.»

چرا نماز جمعه قم حاشیه‌ساز شد؟ خبرگزاری تسنیم سخنان علیرضا رئیسی را عقده گشایی خوانده است

بیانیه شورای سیاستگذاری ائمه جعه

در همین حال شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نیز امروز با صدور بیانیه‌ای تاکید کرده که پروتکل های بهداشتی در نماز جمعه قم رعایت شده است.

در این بیانه آمده است: " گزارش های تصویری که در حجم وسیعی در رسانه ها منتشر شده است و مشاهدات میدانی نشان می دهد که رعایت پروتکل ها، استفاده از ماسک، ضد عفونی مصلی پیش از آغاز مراسم، باز بودن پنجره ها و تهویه مناسب، با وجود سقف بلند مصلای قم و کنترل نمازگزاران با دستگاه تب سنج و استفاده از سقف 50 درصد ظرفیت مصلی و سایر موارد ابلاغی، با دقت بالا صورت پذیرفته و فاصله گذاری اجتماعی، به وضوح مورد اهتمام بوده است. "

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه از وزیر بهداشت و معاون او در خواست کرده اند که "تصاویر نماز جمعه اخیر شهر مقدس قم و میزان رعایت پروتکل های بهداشتی را با مراجعه به پایگاه مجازی نهاد نماز جمعه، به نشانی: www.ejna.irملاحظه نموده و قضاوت کنند که آیا آنچه که با همت و تدبیر امام جمعه محترم و ستاد نماز جمعه قم صورت پذیرفته است، مستحق تعابیر بکار برده شده بوده است؟"

در پایان بیانیه هم تاکید شده است: «انتظار می رود به شکل مقتضی، از امام جمعه محترم قم، ستاد نماز جمعه و نمازگزاران فهیم این شهر مقدس دلجویی شود.»

منبع: فرارو

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • محمد
    0

    تو‌ این اوضاع کرونایی نماز جمعه برپا شده چند ماه هم تحمل میکردید دلتون به حال این پرستاران زحمت کشی که اسیر بیماران هستن نمیسوزه این رسم مسلمانی هست چه خبره الله اکبر ،

  • ناشناس
    0

    این بلای قم بود که دامن کل مملکت را گرفت.

    نظرات شما -
    • امیر حسین
      0

      چرا چرت میگی?!

  • ستم‌دیده
    0

    دیگه‌مردم‌کشش‌این‌حرفها‌را‌ندارند

  • علی
    0

    قم را قرنطینه کنند برای همیشه چه کرونا باشد چه نباشد

  • استاد اسناد
    0

    بی تعارف باید با مسببان این تجمع نماز جمعه برخورد سریع کنند قوه قضاییه شما هم مقصر هستی اگر اقدام نکنید خانواده های این جماعت باید مراقبت نمایند و بعضی‌ها قاتلین زنجیره ای خاموش هستند این یعنی کشتار.

  • علی
    0

    من به عنوان یکی از ساکنین شهر قم عرض میکنم که بله در شهر قم به هیچ عنوان پروتکل های بهداشتی از سوی مردم جدی گرفته نمیشود بسیاری بدون ماسک هستند و حتی سیگار دود میکنند بساط قلیان پهن است فاصله فیزیکی رعایت نمیشود و در همین مجالس عزاداری حضرت زهرا سلام الله علیها با وجود اینکه جا بود ولی همه کیپ هم نشسته بودند و بدون ماسک

  • عباس
    0

    این ها بانام دین با علم و پیشرفتپیشرفت مخالفند. نون و آب اینها تخته شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها