۶۶ پروژه کشاورزی یزد باهزینه یکهزار و ۸۲۰ میلیاردریال آماده افتتاح شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از تکمیل ۶۶ پروژه در حوزه‌های عمرانی و بخش‌های مختلف کشاورزی با اعتباری بالغ بر یکهزار و 820 میلیارد ریال خبر داد و گفت: این طرح‌ها در دهه فجر بهره برداری می شود.

۶۶ پروژه کشاورزی یزد باهزینه یکهزار و ۸۲۰ میلیاردریال آماده افتتاح شد

سیدجمال سجادی پور روز سه‌شنبه در جریان بازدید از برخی طرح های کشاورزی شهرستان ابرکوه افزود : با بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال ۲۶۴ نفر به طور مستقیم دربخش های مختلف کشاورزی و دامی استان فراهم می شود.

وی تصریح کرد: از مجموع ۶۶ پروژه ، ۲۸ پروژه درحوزه آب و خاک ، ۱۸ پروژه در زمینه تولیدات دامی ، ۹ پروژه در زمینه شیلات و آبزیان ، ۶ پروژه در زمینه تولیدات گیاهی و پنج پروژه نیز در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی است.

سجادی پور تصریح کرد: سهم شهرستان های مختلف استان از طرح های آماده بهره برداری چهار پروژه در ابرکوه، هفت پروژه در اشکذر ، سه پروژه در اردکان ، ۱۱ پروژه در بافق ، هشت پروژه در بهاباد ، ۶ پروژه در تفت ، ۱۰ پروژه در خاتم ، هفت پروژه در مهریز ، پنج پروژه در میبد و پنج پروژه نیز در شهرستان یزد است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی یزد خاطر نشان کرد: از مجموع اعتبارات هزینه شده در اجرای این پروژه ها ، ۲۳۹ میلیارد و ۱۹ میلیون ریال (۱۳درصد) سهم اعتبارات دولتی بوده و یکهزار و ۳۰۲ میلیارد و ۳۲۰میلیون ریال (۷۲درصد) سرمایه گذاری کشاورزان و دامداران و ۲۷۷میلیارد و ۳۰میلیون ریال نیز (۱۵درصد) از تسهیلات بانکی هزینه شده است .

سجادی پور همچنین با اشاره به کم آبی و محدودیت های منابع آبی گفت: ارزش اقتصادی تولید سالانه یک میلیون و ۸۰۳ هزار تن انواع فرآورده های زراعی، باغی، گلخانه ای و دامی کشاورزان این استان حدود ۱۵۴ هزار میلیارد ریال است.

پرداخت بیش از هزار میلیارد ریال کمک بلاعوض دولت به کشاورزان یزدی

وی همچنین خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۷۰ تاکنون برای بهره وری بهتر از منابع آبی ۳۱ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی به آبیاری نوین تجهیز شده است.

سجادی پور بابیان اینکه در هفت سال گذشته ۱۶ هزار و ۸۰۹ هکتار مزارع و باغ های استان به سیستم آبیاری نوین تجهیز شده است ، یاد آورشد: برای تجهیز این میزان آبیاری نوین دولت های یازدهم و دوازهم هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به کشاورزان پرداخت کرد .

از مجموع ۱۷۳ هزار هکتار اراضی قابل کشت یزد به دلیل تداوم خشکسالی و تغییر الگوی کاشت و کشت گیاهان کم آبخواه هم اکنون ۱۱۳ هزار و ۷۶۰ هکتار آن زیرکشت قرار دارد که ۳۲ هزار و ۶۶۹ هکتار ( ۲۹ درصد) به کشت محصولات زراعی و بقیه به باغی و گلخانه ای اختصاص دارد که ۱۱۷ هزار و۸۰۰ کشاورز، دامدار و بهره بردار در تولید محصولات کشاورزی ، باغی ، گلخانه ای و دامی استان فعال هستند.

فعالیت ۱۱۷ هزار و ۸۰۰ بهره‌بردار و اشتغال ۱۳ درصد جمعیت شاغل استان یزد در بخش کشاورزی است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها