مجلس از پاسخ ظریف به کریمی قدوسی قانع نشد/ کارت زرد اول مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ وزیر امور خارجه به سوال نماینده مردم مشهد و کلات قانع نشدند.

مجلس از پاسخ ظریف به کریمی قدوسی قانع نشد/ کارت زرد اول مجلس

در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، سوال ملی نماینده مشهد از وزیر امور خارجه در دستور کار نمایندگان قرار گرفت و نمایندگان بعد از شنیدن سخنان وزیر و «جواد کریمی قدوسی» با ۵۵ رای موافق سخنان ظریف، ۱۷۳ رای مخالف و ۱۸ رای ممتنع، عدم قانع نشدن خود را اعلام کردند.

«ابوالفضل عمویی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست با قرائت گزارش این کمیسیون برای طرح سوال ملی گفت: سوال ملی «کریم قدوسی» از وزیر امور خارجه درباره علت تلاش برای مذاکره با آمریکا سه هفته بعد از شهادت سردار سلیمانی است که به علت عدم حضور وزیر امور خارجه درکمیسیون برای پاسخ به این سوال، سوال مذکور ملی محسوب شده و برای ایفاد در صحن علنی مطرح می‌شود.

«جوادکریمی قدوسی» به عنوان نماینده سوال کننده در این باره گفت: امروز همزمان با نامه سیاسی الهامی امام به اتحاد جماهیر شوروی سابق است که امام خبر از متلاشی شدن این اتحاد است و امروز نیز آمریکا زیر چکمه های دشمنان است.

وی افزود: زمانی که از رهبر معظم انقلاب سوال شد که بین «هیلاری کلینتون» و «دونالد ترامپ» کدام را برای ریاست جمهوری آمریکا ترجیح می دهید که رهبری فرمودند هر دو خوب هستند زیرا هر کدام که رییس جمهور شوند تا ۴ سال دیگر آمریکا دچار مشکلات عدیده ای خواهدشد.

نماینده مردم مشهد گفت: این همان آمریکایی است که شما در روزهایی آغازین گفتید که آمریکا می تواند با یک بمب کشور را فلج کند. از طرفی شما یک هفته بعد از شهادت سردار سلیمانی با افسر برتر رژیم صهیونیستی دیدار کردید.

نماینده مردم مشهد در ادامه گفت: برجام مرد و این مجلس انقلابی برجام را با قانون انقلابی آن را دفن کرد. همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه نماز جمعه گفتند که جنتلمن‌های آمریکایی همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند.

کریمی قدوسی در جریان سوال خود از «محمد جواد ظریف» مبنی بر اینکه علت تلاش شما برای مذاکره با آمریکا سه هفته پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی چیست، گفت: در سالروز صدور پیام امام راحل به اتحاد جماهیر شوروی هستیم که در ۱۱ دی ماه سال ۶۷ خطاب به صدر هیات رئیسه اتحاد جماهیر شوروی و در نخستین روز سال میلادی ۸۹ سفرایی را همراه با نامه‌ای به کاخ مسکو فرستادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: امام راحل (ره) در آن نامه الهی خبر از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و همچنین فروپاشی ایالات متحده آمریکا داد و امروز، یک روز تاریخی است که ما شاهد فروپاشی آمریکا هستیم و کاخ ستم و کنگره این کشور زیر پای دژخیمان قرار دارد.

نماینده مردم مشهد تصریح کرد: مقام معظم رهبری در زمان انتخابات آمریکا فرمودند که از من سوال شده از میان ترامپ و کلینتون کدام یک بهتر است که رأی بیاورد، ایشان اعلام کردند که با هردو موافقم زیرا هر کدام که رأی بیاورد آمریکا را تا ۴ سال آینده به زمین خواهد زد زیرا این وعده الهی است و اکنون در حال محقق شدن، است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی خطاب به ظریف اظهار کرد: آمریکای تماشایی را تماشا کنید، این همان آمریکایی است که شما در آغازین روزهای مذاکره بیان کردید، آمریکا با یک بمب می‌تواند ایران را از پای درآورد.

کریمی قدوسی با اشاره به سوال خود از وزیر امور خارجه، اظهار کرد: سوال من درباره مصاحبه شما بعد از شهادت سردار سلیمانی است که بعد از شهادت سردار اعلام کردید که همچنان آماده مذاکره با آمریکا هستید و یک هفته قبل از آن هم با برگمن افسر رژیم صهیونیستی ملاقاتی داشتید و این شهادت زیرساخت هایی را فراهم کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: نماد این شهادت برجام بود، برجامی که چند روز قبل هم خطاب به اروپایی ها اعلام کردید، ایران برجام را زنده نگه داشته است اما برجام مرد و بوی گند آن مردم را آزرده کرده و این مجلس انقلابی با قانون انقلابی خود آن را دفن کرد.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در جمعه بعد از شهادت سردار سلیمانی در خطبه های خود فرمودند جنتلمن های پشت میز مذاکره همان تروریست های فرودگاه بغداد هستند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • مهدی
    0

    مجلسی ها می‌خوان مردم نرن پای صندوق رأی تا یکی از خودشون رییس جمهور بشه بخدا خیلی شرم اوره

  • طوفان شن
    0

    کل کابینه مدتهاست کارت قرمز از ملت گرفته اند منتهی داوران مشغول رایزنی و بازدید صحنه ها و تلف کردن وقت ملت هستند ....

  • منم مختار
    0

    خود بگویی خود بخندی هنر کرده ای.مجلس کودتاگران انقلابی

  • مهدی
    0

    به نظر من بعضی از ما ریش کوفیان زمان امام علی رو روسفید کردیم با این حرفها،این قالیباف همسنگر همون شهید سلیمانی است.این همه برچسب زدن برای چیست

  • امیر
    0

    منافق تر از خبر فوری نذیدم امیدوارم در کاندوی 3 و 4شما رو هم زیارت کنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها