کنترل شبانه‌روزی مناطق شکارممنوع نهاوند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند گفت: با شکارچیان گونه های جانوری و متصرفان اراضی ملی در این شهرستان به صورت جدی برخورد می‌شود.

کنترل شبانه‌روزی مناطق شکارممنوع نهاوند

مهرداد سلگی اظهار کرد: طی تماس تلفنی از اهالی روستای قلعه قباد مبنی بر تیراندازی به سمت گونه های جانوری، نیروهای این اداره با کمک نیروی انتظامی در محل حاضر شدند و منطقه را مورد بازدید و بررسی قرار دادند.

وی افزود: طرح گشت و کنترل مناطق شکارممنوع شهرستان به صورت شبانه روزی توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست نهاوند با جدیت درحال اجراست تا شکارچیان فرصت دست درازی به گونه‌های حفاظت شده این شهرستان را نداشته باشند.

سلگی با بیان اینکه در این طرح به جزء محیط بانان، نیروی انتظامی، همیاران محیط زیست و همچنین جوامع محلی نیز با اداره محیط زیست همکاری دارند، خاطرنشان کرد: بدون شک نیروهای محیط زیست به تنهایی از عهده نظارت بر محدوده وسیع مناطق حفاظت شده نهاوند برنمی‌آیند و این‌کار به‌کمک نیروهای مردمی با دقت بیشتری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این طرح از صید و شکارگونه‌های جانوری وآلوده کردن آب و محیط زیست جلوگیری می‌شود، مطرح کرد: علاوه بر این نیروهای حفاظت در این طرح نسبت به شناسایی شکارچیان گونه های جانوری و متصرفان اراضی ملی اقدام و آنها را به مراجع قانونی معرفی می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند با تأکید بر اینکه اراضی ملی حق همه مردم است و هیچ‌کس حق ندارد با خودخواهی نسبت به تصرف‌ آنها اقدام کند، یادآور شد: در این طرح از خروجی سیستم صنایع نیز نمونه‎گیری می‌شود تا از ورود آلودگی آنها به محیط زیست جلوگیری شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها