آیا بیمه تکمیلی هزینه‌های درمان کرونا را پوشش می‌دهد؟

طبق آمارهای رسمی، کرونا تا امروز بیش از یک میلیون نفر را در ایران درگیر کرده است که بسیاری از آن‌ها تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی نیستند.

آیا بیمه تکمیلی هزینه‌های درمان کرونا را پوشش می‌دهد؟

پیامدهای ناشی از شیوع بیماری کرونا و قرنطینه، برای مثال از تعطیلی اجباری مغازه، از دست‌ دادن شغل، توقف فعالیت کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و تأخیر در اجرای پروژه‌ها، شرایط اقتصادی و معیشتی تمامی اقشار جامعه را تحت تأثیر قرار داده است.

از طرف دیگر، ناشناخته بودن درمان قطعی کرونا باعث شده است روند تشخیص و درمان آن برای افرادی که تحت پوشش بیمه تکمیلی انفرادی نیستند، هزینه بالایی داشته باشد.

در نتیجه، افرادی که تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی نیستند، در کنار پیامدهای جانی این بیماری همه‌گیر، بیشتر نگران هزینه درمان آن در این وضعیت اقتصادی نابسامان هستند.

مصوبه شورای ‌عالی بیمه در مورد هزینه‌های کرونا
تشخیص زودهنگام یکی از عوامل مهم در کاهش شیوع و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا است. با وجود این، در ابتدای شیوع این بیماری افراد زیادی به دلیل ترس از مبتلا شدن و هزینه بالای آزمایش‌های تشخیصی به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کردند.

علاوه بر این، روند طولانی و هزینه بالای درمان کرونا باعث شده بود بیشتر مبتلایانی که تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی نبودند، به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

در این راستا، رئیس‌کل بیمه مرکزی اعلام کرد شرکت‌های بیمه موظف هستند هزینه درمان بیماران کرونایی تحت پوشش بیمه تکمیلی را بر اساس بخشنامه وزارت بهداشت ارزیابی و پرداخت کنند.

همچنین، بنا بر ابلاغیه وزارت بهداشت چند داروی خاص بیماران مبتلا به کرونا تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی قرار گرفته است.

از طرفی، درصورتی‌که تست کرونا بنا به تشخیص متخصص ریه یا بیماری‌های عفونی انجام شود، شرکت بیمه موظف است هزینه آن را پرداخت کند.

بیمه کرونا
از آنجایی که افراد زیادی تحت پوشش بیمه تکمیلی انفرادی نیستند، چند شرکت بیمه با ارائه طرح بیمه کرونا تلاش کرده‌اند یک راه‌حل مقرون‌به‌صرفه برای آن‌ها فراهم کنند و بار نگرانی مربوط به هزینه‌های درمان کرونا را کاهش دهند.

طرح‌های بیمه کرونا شامل پرداخت هزینه‌های مربوط به درمان، پوشش خسارت ناشی از کار نکردن به دلیل بستری بودن در بیمارستان و همچنین پرداخت غرامت نقص‌عضو و فوت در اثر کرونا هستند.

شرکت سرمد اولین شرکت بیمه‌ای است که با اخذ مجوز فروش بیمه کرونا از سازمان بیمه مرکزی کشور، چند طرح بیمه کرونا برای افرادی که بیمه تکمیلی انفرادی ندارند، ارائه کرده است.

بیمه کرونا سرمد شامل ۱۲ طرح برای پوشش دادن هزینه‌های درمان و فوت است. متقاضیان بدون نیاز به بیمه تکمیل درمان یا حتی بیمه سلامت، فقط با پرداخت هزینه یکی از طرح‌ها تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرند.

اگر تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی نیستید، می‌توانید با مراجعه به سایت بیمه بازار شرایط و سقف پوشش طرح‌های مختلف بیمه کرونا را مقایسه کنید و خرید خود را به‌صورت آنلاین انجام دهید.

شرایط لازم برای خرید بیمه کرونا
شرکت‌های بیمه شرایط خاصی برای صدور بیمه کرونا تعیین کرده‌اند:

· متقاضی بیمه کرونا متعهد می‌شود که قبل از صدور این بیمه از ابتلا به کرونا یا ناقل بودن مطلع نبوده است.

· متقاضی نباید سابقه بیماری‌های قلبی، فشارخون، تنگی نفس، بیماری‌های عفونی، سرطان، دیابت یا سکته داشته باشد.

· مدت انتظار بیمه کرونا ۱۴ روز است. به‌عبارت‌ دیگر، هزینه‌های درمانی ۱۴ روز بعد از صدور بیمه‌نامه پوشش داده می‌‌شوند.

· بیمه کرونا به‌صورت انفرادی صادر می‌شود.

اهمیت بیمه درمان تکمیلی در دوران کرونا
بیمه تکمیلی که به آن بیمه تکمیل درمان نیز گفته می‌شود به‌عنوان یک پشتیبان محکم و راه‌حلی برای مشکلات مربوط به هزینه بالای درمان بیماری‌‌ها به وجود آمده است.

در حال حاضر، هزینه درمان کرونا تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی قرار گرفته است که اهمیت آن را به‌خوبی نشان می‌دهد.

درصورتی‌که بیمه تکمیلی انفرادی داشته باشید، بخش بزرگی از هزینه درمان توسط بیمه پرداخت می‌شود؛ بنابراین، بیمه درمان تکمیلی یک سرمایه‌گذاری خوب برای آینده است و باعث می‌شود در صورت ابتلا به کرونا یا سایر بیماری‌ها دیگر نگران هزینه درمان نباشید.

پوشش هزینه‌های درمان کرونا توسط بیمه تکمیلی

بر اساس دستور وزارت بهداشت، تمامی مراحل تشخیص تا درمان کرونا در مراکز دولتی به‌صورت رایگان انجام می‌شود. با وجود این، اگر تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی باشید، تمامی هزینه‌‌های مربوط به درمان کرونا و بستری شدن در بیمارستان‌های طرف قرارداد با توجه به تعهدات و سقفی که در بیمه‌نامه مشخص شده است توسط بیمه پرداخت می‌شود.

برای مثال، اگر بیمه تکمیل درمان شما خدمات آزمایشگاهی را پوشش دهد، هزینه آزمایش‌هایی که برای تشخیص کرونا انجام می‌دهید توسط بیمه پرداخت خواهد شد.

علاوه بر این، انواع طرح‌های بیمه درمان تکمیلی معمولاً هزینه بستری شدن در بیمارستان را پوشش می‌دهند؛ بنابراین، درصورتی‌که به دلیل کرونا در بیمارستان بستری شوید، بیمه هزینه آن را پرداخت می‌کند.

خرید بیمه درمان تکمیلی و بیمه کرونا با بیمه بازار
باتوجه‌به این‌که کرونا هنوز مهار نشده است و تعداد مبتلایان روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند، بیمه کرونا برای افرادی که بیمه تکمیلی انفرادی ندارند یک راهکار منطقی به نظر می‌رسد.

بیمه بازار سامانه آنلاین خرید بیمه است که امکان استعلام شرایط و پوشش انواع بیمه را در اختیار شما قرار می‌دهد.

با مراجعه به سایت بیمه بازار می‌توانید انواع مختلف بیمه درمان تکمیلی و طرح‌های بیمه کرونا را بررسی کنید و گزینه مورد نظر را به‌راحتی سفارش دهید.

در پایان باید بگوییم هزینه‌های مربوط به پیشگیری و درمان بیماری، به‌خصوص درمان بیماری‌های خاص مثل کرونا بسیار سنگین است. درصورتی‌که بیمار مبتلا به کرونا تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی نباشد، فشار مالی که به اعضای خانواده وارد می‌شود نگرانی آن‌ها را چندبرابر می‌کند.

شرایط ناشی از گسترش ویروس کرونا اهمیت بیمه درمان تکمیلی و نیاز به خرید آنلاین آن را بیشتر از قبل کرده است. متأسفانه، ناشناختگی ویروس کرونا باعث شده است هزینه آزمایش‌ها و درمان این بیماری برای بسیاری از هم‌وطنان کمرشکن باشد.

بیمه بازار شما را قادر می‌کند شرکت‌هایی که بیمه تکمیلی انفرادی یا بیمه کرونا را ارائه می‌کنند پیدا کنید و سقف پوشش و قیمت آن‌ها را مقایسه کنید.

با مراجعه به سایت بیمه بازار می‌توانید بیمه مورد نظرتان را به‌صورت آنلاین خریداری کنید و در سریع‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها