معاون وزیر راه و شهرسازی: صدور پروانه در بافت فرسوده شهری رایگان شد

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به تقبل ۵۰ درصد هزینه صدور پروانه در بافت فرسوده توسط دولت گفت: مابقی نیز با هماهنگی صورت گرفته شهرداری‌ها متقبل می‌شوند و بر همین اساس صدور پروانه در بافت فرسوده رایگان شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی: صدور پروانه در بافت فرسوده شهری رایگان شد

مهدی عبوری امروز در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران و وزارت راه و شهرسازی در منطقه کاشان و آران و بیدگل اظهار داشت: پروژه‌های محلات ساخت کلانتری، فضای ورزشی، ساخت مدرسه و غیره است.

وی با بیان اینکه در ساخت و تکمیل پردیس فرهنگی کوی مفتح، شهرداری کاشان را همراهی می‌کنیم، افزود: 614 پروژه در بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی کشور در حال انجام است که پس از تخصیص اعتبارات پروژه‌ها را تا پایان دولت دوازدهم تحویل مردم شریف ایران می‌دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 148هزار هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در کشور شناسایی شدند، ابراز داشت: در راستای نوسازی خانه‌ها در بافت فرسوده به صورت خودمالکی در حال حاضر 100هزار فقره تسهیلات تبصره‌ای در اختیار هموطنان قرار دادیم.

وی گفت: در مورد صدور پروانه بر اساس ماده 16 قانون ساماندهی املاک 50 درصد هزینه صدور پروانه بر عهده دولت است اما با هماهنگی شهرداران و سازمان شهرداری‌ها و دهیاران کشور مابقی را شهرداران قبول کردند و بر همین اساس صدور پروانه در بافت فرسوده رایگان است.

عبوری ضمن اشاره به ارائه تسهیلات پرداختی تصریح کرد: در شهرهایی نظیر کاشان که بالای 200هزار نفر جمعیت دارند، 50 میلیون تومان تسهیلات 9 درصد، 40 میلیون ودیعه مسکن چهار درصد و تا سقف 220 میلیون تومان تسهیلات 18 درصد پرداخت می‌کنیم.

وی تأکید کرد: بر اساس قانون برنامه ششم سالانه 270 محله در بافت‌های هدف وارد نوسازی و بهسازی شویم و در حال حاضر از یک هزار و 50 سکونتگاه غیر رسمی حدود 370 محله در دست اقدام است و تصمیمات خوبی در منطقه کاشان و آران و بیدگل اتخاذ می‌شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها