مایکروسافت وارد حوزه خودروسازی شد

شرکت نامی حوزه فناوری

مایکروسافت وارد حوزه خودروسازی شد

مایکروسافت برای سرعت بخشیدن به قسمت تجاری‌سازی وسایل نقلیه خودران، با جنرال موتورز و کروز وارد یک همکاری استراتژیک طولانی مدت شده است.

در اعلامیه روز گذشته این شرکت‌ها گفتند مایکروسافت به ارائه دهنده فناوری ابری اصلی شرکت‌های جنرال موتورز و کروز تبدیل خواهد شد. این شرکت‌ها علاوه بر این اظهار کردند که آنها به طور مشترک روی مهندسی نرم افزار و سخت افزار، قابلیت‌های رایانش ابری، ساخت و اکوسیستم شراکتی با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

"ساتیا نادلا" (Satya Nadella) مدیرعامل شرکت مایکروسافت در بیانیه‌ای گفت: پیشرفت در فناوری دیجیتال سبب تغییر جنبه‌های مختلف کار و زندگی ما می‌شود. به عنوان ارائه‌دهندگان فناوری ابری کروز و جنرال موتورز، ما از قدرت سرویس آژور استفاده خواهیم کرد تا به آنها در توسعه حمل و نقل خودران کمک کنیم.

کروز قصد دارد در حوزه خودروهای خودران از سرویس آژور(پلتفرم رایانه‌ای ابری مایکروسافت) استفاده کند. جنرال موتورز گفت که با مایکروسافت به عنوان ارائه دهنده فناوری ابری اصلی خود برای سرعت بخشیدن به اقدامات دیجیتالی از جمله ذخیره سازی، هوش مصنوعی و قابلیت‌های یادگیری ماشین همکاری خواهد کرد.

"ماری بارا" (Mary Barra) مدیر عامل جنرال موتورز در بیانه‌ای مایکروسافت را کمک بزرگی برای کمک به این شرکت خودروسازی در زمینه محاسبات ابری دانست، زیرا این شرکت ۲۷ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۵ در بخش وسایل نقلیه الکتریکی و خودران از جمله ۳۰ خودروی الکترونیکی جدید سرمایه‌گذاری کرده است.

به عنوان بخشی از این مشارکت، این غول فناوری به جنرال موتورز، هوندا موتور و سایر سرمایه‌گذاران نهادی در یک سرمایه‌گذاری جدید پیوسته و بیش از دو میلیارد دلار در شرکت کروز سرمایه گذاری کرده است و ارزش شرکت کروز را پس از سرمایه‌گذاری به ۳۰ میلیارد دلار رسانده است.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها