عضو هیئت علمی علوم پزشکی مشهد:

بیماران سرطانی به بهانه کرونا روند درمانی را مختل نکنند/ وضعیت آبی مشهد شکننده است

عضو هیئت علمی علوم پزشکی مشهد گفت: گرچه وضعیت اکثر شهرها از جمله مشهد آبی است، اما بهتر است که بیماران سرطانی تا حد امکان با پزشک خود به‌صورت تلفنی در ارتباط باشند.

بیماران سرطانی به بهانه کرونا روند درمانی را مختل نکنند/ وضعیت آبی مشهد شکننده است

محمد معینی اظهار کرد: در این روزهای کرونایی نگرانی‌های زیادی برای بیماران سرطانی به‌ ویژه موارد خاصی همچون سرطان خون و دیگر سرطان‌های بدخیم وجود دارد، زیرا ممکن است به دلیل وقفه در درمان، وضعیتشان را تشدید کند.

وی با اشاره به اینکه اگر بیماران سرطانی از ابتلا به کرونا ترس داشته باشند و پیگیر امورات درمانی‌شان نباشند وضعیت جسمی‌شان بدتر می‌شوند، افزود: نگرانی‌ها بابت ابتلا سرطانی‌ها به کرونا به نسبت سایر بیماران خاص بیشتر نیست، اما در عین حال نیازمند مراقبت ویژه و استاندارد هستند و باید همگان از جمله بیماران سرطانی توجه به دستورالعمل های بهداشتی داشته باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: گرچه وضعیت اکثر شهرها از جمله مشهد آبی است، اما بهتر است که بیماران سرطانی تا حد امکان با پزشک خود به‌صورت تلفنی در ارتباط باشند و در صورت تشخیص پزشک مربوطه به مطب مراجعه کنند و در این زمان هم استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی را فراموش نکنند.

معینی تصریح کرد: مدت یک سال است که سبک زندگی‌ مردم تغییر کرده و از بسیاری از فعالیت‌ها و برنامه‌ها محروم شدیم، اما مهمتر از همه چیز حفظ سلامت خودمان و آحاد مختلف جامعه است و کوچکترین غفلت ما بزرگترین آسیب را به خودمان، خانواده و اطرافیان و عموم جامعه به‌خصوص بیماران خاص و صعب‌العلاج همچون سرطانی‌‎ها می‌زند.

وی ضمن آرزوی بهبودی برای تمامی بیماران و خروج هرچه سریع‌تر از بحران کرونا، بیان کرد: از تمامی بیماران سرطانی می‌خواهیم که به بهانه کرونا هیچگونه‌ وقفه‌ای در روند درمانی‌ خودایجاد نکنند تا دچار مشکل نشوند، اگر هم می‌بینند توصیه‌هایی از سوی پزشکان به برخی بیماران جهت انجام اقدامات درمانی پس از خروج از وضعیت بحرانی می‌شود بدانند که این موضوع شامل بیماران خاص و صعب‌العلاج همچون سرطانی‌‎ها نبوده و نیست و این گروه از بیماران باید به‌صورت مستمر پیگیر امورات درمانی‌شان باشند.

فوق‌تخصص خون و سرطان بالغان تأکید کرد: به عموم مردم توصیه می‌کنیم که هرگاه متوجه بروز هرگونه تغییر عمده در بدن خود شدند، به خصوص تغییراتی که در درازمدت باقی می‌مانند، بلافاصله آن موضوع را با پزشک در میان بگذارند تا اگر هم مشکلی برای آن فرد به‌وجود آمده با پیگیری سریع و تشخیص صحیح و به‌موقع، نسبت به انجام اقدامات درمانی موردنیاز اقدام شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها