رئیس دفتر رئیس‌جمهور:

لایحه بودجه ابزاری برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شده است

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه مجلس در مسائل ریز اجرایی نباید دخالت کند، گفت: مجلس و کمیسیون‌های آن در بورس دخالت نکنند. کسانی که قصد کار اجرایی دارند اشتباه به مجلس رفته‌اند.

لایحه بودجه ابزاری برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شده است

محمود واعظی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۰،‌ اظهار کرد: متأسفانه امسال شاهد آن هستیم که بیشتر به جای نگاه حرفه‌ای و کارشناسی، بودجه بیشتر ابزاری برای تبلیغات و حمله به دولت شده است یا ابزاری برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شده است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور افزود: چهل سال است که دولت‌های مختلف به مجالس مختلف لایحه بودجه ارائه کرده‌اند و همیشه بودجه یک روند ثابت داشته که در کمیسیون تلفیق بررسی می‌شده است و مشترکاً با سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های مختلف بررسی می‌شده و بعد جمع بندی و اعلام می شده است. این اولین سال بعد از انقلاب است که ما شاهد این هستیم که از روزی که بودجه را به مجلس فرستادیم نماینده‌های مجلس از رئیس مجلس گرفته تا سایر نمایندگان همواره مصاحبه می‌کنند و تبلیغ می‌کنند.

وی ادامه داد: همه وزرا در کمیسیون تلفیق شرکت می‌کنند و جلسات سران سه قوه برگزار شده و حرف ها زده شده است؛ پرخاش‌های این چنینی و مطرح شدن مسائلی که خودشان خلاف آن عمل می‌کنند، درست نیست.

واعظی بیان کرد: توصیه ما این است همانطور که مجالس و دولت‌های گذشته تعامل و همکاری برای تأیید بودجه داشتند، باید الآن هم به همان صورت باشد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور اضافه کرد: اینکه ما می‌بینیم بودجه یک ابزار سیاسی و تبلیغاتی شده است و به بخشی از کارهای انتخاباتی ۱۴۰۰ تبدیل شده است نه به صلاح مجلس و نه به صلاح دولت و نه به صلاح مردم است.

واعظی در خصوص نوسانات اخیر بورس نیز گفت: همیشه در همه جای دنیا بورس روندی ثابت ندارد؛ بورس فراز و نشیب دارد و در مقطعی از مسائل سیاسی و اقتصادی و بین المللی تاثیر می‌پذیرد. مسئولان نیز همیشه به دنبال بهانه‌ای هستند که بگویند روند کاهشی بورس به این دلیل است.

وی افزود: وزیر صمت ما براساس مأموریت خود یک هدف دنبال می‌کند و وزیر اقتصاد ما نیز هدفی دیگر دنبال می‌کند به هر حال جلسه هیأت دولت برای همین شکل گرفته است و این موضوع جدیدی نیست و به نظر من بورس نیز مانند بقیه بازارها ثبات خود را به دست می‌آورد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تأکید کرد: خواهش ما این است که دخالت‌ها در بورس کم شود یعنی ما به عنوان دولت معتقدیم که تنها باید از بورس حمایت کنیم و تصمیم‌گیری را باید به عهده شورای عالی بورس و رئیس بورس بگذاریم. از مجلس و کمیسیون‌های مجلس نیز می‌خواهیم در بورس دخالت نکنند. یکجلسه می‌گذارند و مصاحبه می‌کنند به محض اینکه بورس مثبت می‌شود اعلام می‌کنند که دولت نتوانست و ما مشکل بورس ر ا حل کردیم و به محض اینکه بورس منفی می‌شود که می‌گویند که ما از اول تذکر داده بودیم بنابراین به نظر می‌رسد که مجلس مأموریت خود را دارد و نباید دخالت کند.

وی با بیان اینکه مجلس در مسائل ریز اجرایی نباید دخالت کند، گفت: به جای دولت در سفرهای استانی تصمیم می‌گیرند. کسانی که قصد کار اجرایی دارند اشتباه به مجلس رفته‌اند و باید به دولت می‌آمدند و کار اجرایی می‌کردند. ما دخالت نمایندگان مجلس در کار دولت را نمی‌پسندیم.

واعظی ادامه داد: دلیل اینکه ما امروز کمتر صحبت می‌کنیم این است که نمی‌خواهیم اختلاف به وجود بیاید. ما نیز همان ادبیات سخیفی که برخی از نمایندگان علیه دولت و وزرا به کار می‌برند را می‌توانیم به کار ببریم اما قطعاً به صلاح همبستگی و انسجام کشور نیست. خواهش می‌کنیم که در توییت کردن و صحبت کردن، اخلاق اسلامی را رعایت کنند.

وی در پایان اظهار کرد: در مجموع در خصوص بورس در ستاد اقتصادی دولت صحبت کردیم که مردمی که براساس نظر وزیر اقتصاد اعتماد کردند و وارد بورس شدند، قطعاً دولت اجازه نخواهد داد که ضرر کنند. کسانی که برای دولت آمدند و اعتماد کردند، ما باید دنبال کنیم که سلب اعتماد نشود اما برداشت ما این است که اگر نگاه ما به بورس همان نگاهی باشد که در همه دنیا است، دراز مدت جواب خواهد داد و ما به آینده خوش بین هستیم.

منبع: ایلنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • منصف
    0

    چقدر شما وقیح وخود خواه هستید،مجلس در بورس دخالت نکند تا شما پدر مردمو دربیارید واندک سرمایه هاشونوبسوزانید،مجلس در برجام دخالت نکند تا شما همه چیزو تقدیم امریکا کنید،مجلس در قضیه کرونا دخالت نکند تا همه مردم بمیرند،مجلس در بودجه دخالت نکند،مجلس در.....پس مجلس بنشیند وبه گندهایی که شما میزنید کف بزند وهورا بکشد تا مردم ومملکتو به نیستی وفلاکت بکشانید،رور که رونیست سنگ پای.....

  • دبیر
    0

    متاسفانه این روزها مجلسی ها به جای دولت تصمیم میگیرن مسافرت استانی میرن بودجه می نویسن درود بر روحانی

  • کاربر ناشناس
    0

    خدایایک روزی پیش می آیدکه دستمزدوثروت نمایندگان دوره نهم ودهم وبعدازچهارسال بروی صندلی راحت نشستنندمقایسه کنند ازپشت کوه رفتنندبه کاخ نشینی لواسان وتهران وآقازادهایشان بابیسوادی درخارج

  • کاربر ناشناس
    0

    اگر مجلس دخالت می کند به خطر مردم است روحانی باید جوابگو باشد این چه حرفیه که ایشان می زند طلبکار شده ملت در بورس همه اموال خود را از دست داده اند می خواهند مجلس به دادشان برسد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها